Kontrollrummet

Who in this world (Helgdagsrock, Mp3)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Tjabbaranx boys & girls!

Presenterar lite helgdagsrock åt far och möjligtvis lite småriff till lille, lille, bror. Hoppas det smakar.

Finns nog säkert mkt att önska m a p  arr, enskilda insatser och mix. Är nog lomhörd efter kvällen/nattens äventyr på stan.....det är nog en låt i "standardstil" skulle jag tro. Inga extravaganser, liksom.

Bengan - Who in this World?

Får se vad den samlade expertisen säger nu?

NY MIX:
Bengan - Who in this World? (Version 2)


Rock on!
« Senast ändrad: 16.04.2008, 19:52:25 by Bengan_gbg »
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjabba Bengan.
Munspels lirarn diggar som f-n! Lite "Lizzy" tongångar emellanåt,och sånt diggas skarpt.
Lite för brådis för att ge dig nåt tips i mixeriet,skall iväg på helgmiddag..Men jag återvänder och skriver nåt om mixen senare,det fanns lite att säga där..

Grym låt i vart fall!!

Mvh
Micael


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Rätt cool låt, tycker att det hela passar ihop väldigt bra, alltså låtens olika delar flyter bättre än det mesta. Inget sagt om mixen nu, men som rocklåt är det väldigt lätt att gilla och kan inte komma på nåt negativt där. Låter kanske som nån väldigt bra Lizzy-låt man aldrig hört förr, eller nån annan av de där grupperna.

Mycket bra låt, tycker jag, men sant, som du säger, att den inte sticker ut mer än andra låtar av samma typ, mer än att den är just jävligt bra ;) Om man orkar bry sig om sånt....


https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjabba bengan.

Återvände för lite mix synpunkter..

Lite dova guror,samt något dominanta i ljudbilden..Trummorna hade jag gärna haft lite mer volym på,men det kanske löser sig om du sänker guran något..

Lite eq:ande på gurorna - dra av lite botten ur dom samt dra på en snutt i höga mellan..Samt sänkning generellt..

Det var väl allt jag hade att säga,men det kanske kryper fram nåt annat när du fixat gurorna.

Ser fram emot nästa mix,gillade detta!!

Mvh
Micael


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Dividend: Tack - nä det är ju ingen höjdare om låtarna är bra - det håller jag med om ;) Tack o bock!

Mike: Tack för feedback. Ser över och "vässar" lite senare i veckan. Tokigt trött i skallbasen ikväll ....
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad Silverpilen

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 123
    • Visa profil
låter som bra 70-tals hårdrock,det har du verkligen lyckats med, mkt över sången som låter Uriah Heep tycker jag, och det är ju definitivt inget negativt i det. gott jobbat :)


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Hmmm Svårt. För låten är kalas. Jag gillar verkligen den här typen av rockmusik. Ljudbilden känns däremot sunkig på något sätt.
Sången saknar något slags tryck. Vet inte om det har att göra med hur den är sjungen. Trummorna är bra spelade men är också lite bleka på något sätt. Det blir mycket vinande diskant av cymbalerna, men jag saknar anslagen om du fattar vad jag menar.
Samma med gitarrljuden de är autentiska och snygga, men det saknar klös på något sätt.
Reverbet gör också att det blir en diffusare ljudbild, samtidigt som det låter fräckt på något sätt. kanske man kunde korta svansen lite...? Hmm vet inte om det är svaret heller.
Svårt som sagt var. Jag gillar låten, genomförandet och det musikaliska framförandet,  men tycker inte att ljudet håller
 :)
(Uriah Heep referensen missade jag helt, men däremot tycker jag att det låter som ett av mina absoluta favvoband Blue Öyster Cult.)


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Silverpilen: Tack. Uriah har jag inte lyssnat mer än en kvart på totalt men det låter väl som trevliga referenser... :)

Egghuvudet: Du har nog rätt i swoschet om cymbalerna.....det hörs på version 2 nedan med har jag en aning om. Tack för låtkritiken som sådan hur som helst -det är den viktiga(ste) biten för mig!

Har iaf gått några av er lite till mötes  i mixtrix version 2....

Får se vad den samlade expertisen säger nu?

NY MIX:
Bengan - Who in this World? (Version 2)
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena.
Nya mixen,nja komp guran är för hög fortfarande - dock betydligt bättre frekvensmässigt..Dränker sången,Basen kan du dra upp ett snäpp.Trummorna bra nu.Vässa solo guran lite också,så har du den.Skönt tryck i baskaggen,virveln låter bra nu.Vet inte om du gjorde nåt åt den..Kan ju ha krupit fram när du vässade komp g:n..
Komp guran ligger överlag nästan högre än solo guran,och sådant kan ju bara inte få förekomma :P

F-n vilket schysst drag det är i denna,diggar som faen!

Allt från Norrbottens juryn för denna gången.

Mvh
Micael


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Nja - sänkte sången från förra verren....och sänkte gitarrerna. Glömde dock att vässa till sologureeländet...tack för påminnelsen. Inga ändringar på kagge/virvel.
Tror basen kommer fram ännu mer om jag sänker gurorna...så den låter jag nog vara.
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org

Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Gött ös det här du! Diggar järnet!
Mix- och arr-kritik överlämnar jag åt herrarna ovan  :lol:  :P
Plinkar på en låt...


jay thomas

  • Gäst
Version 1, underbar!  :) Jag tas tillbaka till 70-talet med en Telefunken grammofon i pojkrummet spelande luftgitarr eller något.  B)
Ljudet är perfekt, lite diskandämpat och basfattigt. Mycket gott hantverk från Götet! (som vanligt...)

Version 2, lite "vassare" ljudmässigt, fortfarande bra men nu pratar vi Sony stereo....

Version 3, helt ok, utan att jag ogillat de andra.

Tänkte Uriah Heep ganska omgående och det har nämnts. Tycker alla versioner har väldigt mycket 70-talsrock över sig, både mixmässigt och uppläggsmässigt, gillar mycket!  :)

Enda som jag skulle vilja ändra på är ljudet på sologitarren. Lite eko och framförallt ett stort rum med mäktig efterklang.  ;)


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Plinka: tack så mycket - du kan nog kommentera du med om du bara vill :=

JT: Jo det är hårklyveri det där. Idag är jag tbx på ruta 1 jag med. Den (verre 1) KÄNNS bäst, men som sagt - den LÅTER nog inte bäst. Det är mångas ljudideal man ska ta till sig så man får ju kompromissa lite :)

70-talsrock it is though! :) Vielen dank för ryggdunk och uppmuntran i övrigt!
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Bengan!

Jamen rakt in i my hearth gick denna låt. Skönt ös, gott sväng. Trummorna gillas speciellt, snyggt lirat.
Gurasounden e kanske lite "suddiga" men å andra sidan så lät det så på 80-talet.
Sången har åxå rätt attityd, snygga stämmor, gått tryck.

...och morsdagsrock åt bror....... :P

Please, fixa till slutet så att det inte fadas ut så sitter det perfect! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Mahan: Tack så mycket! Faden är den enda hittills så den får du stå ut med ;)
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Ja rackarns....har inget att klaga på alls faktiskt.  Älskar det där lite sunkiga ljudet från den tidseran och du har hittat precis rätt i ver.3 tycker jag.  Så jäkla gött ös!!!  Den kommer att spelas ofta.    :)
Me, Myself & I


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjabba Bengan.
Japp nu har du den,det låter kanon här! Sitter med lurar nu,kör en repa i monitorerna i morgon också - men so far so good.

Snyggt jobbat!

Mvh
Micael


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Kornstad o Mike: Tack - det blir nog lite trix till med den innan jag ger mig HELT i alla fall  - jag tycker det är för mkt basskvalp  i senaste verren....

Ska lyssna lite på andra senare i veckan med! :)
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Kornstad o Mike: Tack - det blir nog lite trix till med den innan jag ger mig HELT i alla fall  - jag tycker det är för mkt basskvalp  i senaste verren....

Ska lyssna lite på andra senare i veckan med! :)

Tjenare.
Om du menar basen i sig så tycker inte jag att det är för mycket,den går fram bra i min lyssning.Guran som spelar riffet är däremot fortfarande lite för basig och hög mot solo guran.
I övrigt så tycker jag att det håller bra.

Mvh
Micael


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil

Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
väldigt bra detta!  versino sitter klockrent för mig. bra låt också för den delen! bra sång, bra effekter överallt, snygga basljud framförallt. trummorna låter sådär 70 :)

mycket bra! låter pro.
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
sista versionen gick mer åt backyard babies äd de andra passar bra tycker.

kören tillför mycket o lyfter fint basen sticker ut fint..
nice work
diggar vidare
tony
att leva är att dö


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Oj -  här hade det ramlat till.....

Synth:  Tack!

Emulator: Bockar o bugar - vad menar du med "versino" - det verkar som att du tappat eller snubblat lite med tangenten där?

Ynot: GÖtt- tackar -  digga på!!!

Basen verkar som att den tilltalar många. Skönt att det kan funka med någorlunda budget mellan varven :)
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
 :wub: ooops!!!!
Har har missat detta,har mest varit ute och pysslat....
Bra låt,och skitsnyggt baslir,som bassist blir jag glad när basen HÖRS!!! i mixen.
snygga körer,skitfin sång,70-talare som jag är (född 1959) gillar jag detta,låter lite ''allt möjligt'' från 1975-76,hör Scorpions,och liknande här....
IKEN LIKES!!!!!! :D
Denna hammnar på min hårddisk,var så säker!! :lol:
Vem toppar detta med något bättre?..................... ;)
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Iken - tack så hjärtligt men du är nog karl nog att toppa själv. Så här i efterhand hör jag faktiskt lite "Love Gun" själv...och det är väl iaf ungefär samma årgång. Scorpions var ju som bäst på det tidiga med...innan det blev ballader för fulla muggar (fö så blir nästa låt för slakt en ballad, men jag tror du kommer digga basen.....)
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Iken - tack så hjärtligt men du är nog karl nog att toppa själv. Så här i efterhand hör jag faktiskt lite "Love Gun" själv...och det är väl iaf ungefär samma årgång. Scorpions var ju som bäst på det tidiga med...innan det blev ballader för fulla muggar (fö så blir nästa låt för slakt en ballad, men jag tror du kommer digga basen.....)

Den ser jag fram mot,hatar som regel ballader,finns bara två (2) som jag pallar i det långa loppet,
''Send me an Engel'' med Scorpions(som var som bäst runt 1976-77) och ''Wasted Sunsets'' från
Deep Purple's PERFECT STRANGERS-album, inte nått av deras bästa,men den och titellåten gör skivan värd dubbelplatina statusen den fick,tillsammans med ''Knockin' on your Backdoor'' från samma skiva. ;)
Om jag gillar basen på din nya,har du hittat´en ''riktig bas'' du med???? :D
27-28 Maj är jag i Göteborg,Backadal(Scandic Hotell)kom dit för tusan,vore kul att träffas...... ;) :lol:
Joo,jag vet,Göteborg är större än bara Avenyn,det vet jag,men kom dit........ :D
Vore skitkul!!!!!
//Åke.
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Nä jag kör på med Ibanezen ;) Spelar väl bättre o mixar högre bara :)

Jobbar på den sidan älven så det är nog inte omöjligt att vi kan lösa det  - du har mailadressen väl???
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Nä jag kör på med Ibanezen ;) Spelar väl bättre o mixar högre bara :)

Jobbar på den sidan älven så det är nog inte omöjligt att vi kan lösa det  - du har mailadressen väl???
mail,nope.....
Ett pm kanske........?
vore så kul att träffas live..... :)
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972