Kontrollrummet

Stajo, Johan & Åsa - Nu är himlen blå

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
LÅTNAMN:          Nu är himlen blå
ARTIST/GRUPP:     Stajo, Johan & Åsa
GENRE:            ballad/pop
LÅTLÄNGD:         3.37
KOMPOSITÖR:       Staffan J
PRODUCENT:        Staffan J
MEDVERKANDE:     Johan S på Lead och gitarr, Åsa W på kör.
INSPELNINGSÅR:    2008
FORMAT:           mp3

Johan var hemma en runda i eftermiddags och sjöng in denna som jag haft ute
på halvfärdiga för typ 5 månader sedan. Jag har gjort ett slut, försökt
fixa till trumfillsen samt plockat bort lite på ett par ställen.... allt
enligt era rekommendationer i förra tråden :).

EDIT: Ny version med Åsa på kör. Tack Åsa.

EDIT: Ännu nyare version, har nu ökat Åsa med 0.7.
« Senast ändrad: 02.07.2008, 22:03:57 by stajo »
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Tack, det var underbar lyssning! Det här känns levande!
Plinkar på en låt...


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Ingen koll på genren, men jag gillar det. "Levande" som Plinka sa, skön stämning i början endast cello, piano och sång, som lite oväntat övergår till ett kanske vanligare arr med trumset och så. Känns inspirerande och ändå inte helt "som annat" tänker jag. Kul fills, men kanske trummorna ligger lite högt för de flesta?
Mycket trevlig låt! Gillade verkligen detta.


https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Tack, det var underbar lyssning! Det här känns levande!

Varsegod... och tack :), och tack för lyssningen! Det är nog gitarrerna och johans levande röst.
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Ingen koll på genren, men jag gillar det. "Levande" som Plinka sa, skön stämning i början endast cello, piano och sång, som lite oväntat övergår till ett kanske vanligare arr med trumset och så. Känns inspirerande och ändå inte helt "som annat" tänker jag. Kul fills, men kanske trummorna ligger lite högt för de flesta?
Mycket trevlig låt! Gillade verkligen detta.

Vet inte heller om jag har koll på genren... det bara blir så här av någon anledning  :blink:.
Jo kanske blir trummorna lite höga, man blir ju lite blind när man sitter. I alla fall aningens höga ja. Ser om någon mer har något att säga där innan jag ändrar.
Kul att det gillas :)
Tack för komments.
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
..och där kom Johan med fin sång på den fina musiken.

Well done, den här gör mej på gott humör :D

/Maria
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Roboseal

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 130
  • Roboseal
    • Visa profil
Detta tyckte jag om, skön "lunk" genom hela låten, får känslor av kvällssol på stranden av någon anledning.
Jag är inte så förtjust i trummorna dock, men det är min svagaste sida också så det är nog därför.

Riktigt bra!
www.uppladdat.se/roboseal
www.primestudios.se


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Bra låt och superfina stråkar.

Sången tycker jag inte håller samma klass som övrigt. Alldeles för osäker och missar många ingångar i fraserna. Handlar nog mest om att kämpa och ta om och fixa till och etc.etc.etc... Jag kan tänka mig att rösten passar superbt i många stilar, men i finstämda ballader krävs mer på nåt sätt.

Några roliga vändningar i melodin som gör att det inte blir dussinvara. Bra.

Sen var det trummorna ja. Hmmm. Jag vet inte vad jag tycker, men jag tror på att renodla åt något håll. Antingen ännu mer finstämt och kanske reducera kompet till lite percussion kanske. Eller andra hållet, stort och bombastiskt och fluffa till stråkarna ännu mer. Äsch.


Bra jobbat!!


Utloggad johan s

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 44
  • amatör sångare ,trummis o gitarrist
    • Visa profil

Utloggad johan s

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 44
  • amatör sångare ,trummis o gitarrist
    • Visa profil
men visst man kanske får ta o lägga lite mer tid på sången ibland men blir man nöjd så*S*
svårt att misslyckas helt med såna starka låtar som stajo skriver oxå
tackar ni som lyssnar


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Marruschkka

Hm vafalls... detta är ju en depp-låt  :ph34r: ;).
Det är nog solen som piggar upp. Tack :).

Roboseal

Har tvåhundra meter till stranden och ser vattnet från fönstret, kanske omedvetet inspirerad av detta.
Trummor är verkligen en svaghet hos mig, där finns det att förbättra ja fast jag vet inte om jag kommer så mycket längre med det.
Tack för lyssning och kul att det gillas :)

Wernborg

Det är andra tagningen, tog den i ett stycke, vi tyckte den kändes rätt men kanske bor det en latmask i båda två... Det blir kanske ännu tydligare i sådana här lugnare låtar, varenda tvekan menar jag. Jag gillar lugnet i Johans röst. Tycker dock det är bra att du tar ner honom på jorden, han börjar bli lite väl kaxig, lite rädd att han skall börja prata om gage och sådant :).
Tycker själv att slutet blev bra samt gitarrkompet på breaket, lite oväntade vändningar som gör att lyssnaren kanske inte tröttnar direkt.
Trummorna ja  :ph34r:, fillsen är väl aningens bättre i denna versionen men jag håller med om att det blir lite mycket med tanke på arret fast jag vet inte om jag orkar hehe. Skall kanske dra ner volymen lite på dem i alla fall.
Tack för lyssning och kommentarer! :)
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Markus Broberg

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 001
  • Kommenterar bara på det som jag gillar.
    • Visa profil
    • Mörka Skogen
Vacker låt:) bra arr, fin melodi:)
Fina pianon och stråkar.

Livekänsla i den tycker jag. Bra sång och utmärkt framfört men lite mer kompress kanske?
//Mackan
Mina mixkunskaper är begränsade: Kommenterar bara på det jag gillar.

Jag lyssnar däremot på nästan allt:)


Aettan

  • Gäst
Tjena det här är en underbart bra låt helt enkelt. Det enda jag skulle göra är att ta ner room och overheadmickarna på EZ trummorna (ganska mycket till och med) och så är jag lite tveksam till den lajnade guran men i övrigt wov det är bra det här.


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Hej Staffan.
Dra undan lite rumsreverb från ez:et..Sången,jag sällar mig till Wernis skara.
För många "känslo utbrott",jag tror på ett rakare framförande.Lyssnat 5 gånger nu,och det är bara att erkänna - det blir jobbigt i längden att höra på "klagandet".Jag har för mig att sången på den andra versionen var rakare..? rätta mig om jag har fel.Johan har inte hittat känslan i denna version tycker jag,låter mest som om han tror det - och vill övertyga oss andra,,Sorry nope.Lite sura toner också,hörs tydligast i introt..
En sån här fin och känslosam låt kräver lite mer från sångaren,varför provar du inte någon av kvinnorna på denna? Typ Åsa? Hon skulle göra underverk med denna fina låt.

Tuff sågning av din insats Johan,men ryggdunkeri är inte min grej.Däremot så gillar jag klangen i din röst,och förstår att den skulle göra sig hur bra som helst i en annan genre.Om du trots allt tar om denna låt,sjung rakare blir mitt recept samt mera vibrato istf försöken till små "wailingar" som känsloutbrott.

Pianot och stråket,hur bra som helst.Bra mix i övrigt också..

Mvh
Micael


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
känner ju igen stuket på sätt och vis men tror mer på lite mer nära arr med mindre i det här fallet livekänsla men där pianot får vara grunden tillsammans med dina schyssta stråkar :wub: och där sången hamnar ännu närmare i mixen och sparsamt med trummorna...hupp :unsure: men tycker trummorna inte gör det dom ska här, lite rumliga ingångar och för mycket ride IMHO annars hör jag ju potentialen i låten....tror inte du ändrar för min skull men ville bara ge dig min bild av låten...kanske låter neggo men det är inte meningen utan .....så mycket kan hända med ett annat arr.....

Allt gott / karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
den här låten känns inte riktigt klar den spretar lite här och där. men med lite mer våtslip så är den på väg så att säga. mvh 
https://soundcloud.com/olajegreus


Utloggad johan s

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 44
  • amatör sångare ,trummis o gitarrist
    • Visa profil
perfekt med kritik bar som dålig försöker ta åt mig så mycket som egot tillåter*S*
o visst detta e väl kanske inte vad jag skulle säga min typ av musik att sjunga på utan e väl mer en rockkille som käkar stones och ramones till frukost men gillade låten så mycket att man ville göra ett försök.
ska testa mer på ditt sätt nästa gång harmonica då jag verkligen "diggar"det du gjorde på stajos låt


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Stråkarna är verkligen super!  SKulle gärna se mer sparsmakat arr i övrigt, och som wernborgt säger så glider sångaren i på tonerna. sätt tonen direkt istället...det blir bättre =D


MEn klockrent annars!

(tråkig kommentar, sorry :D)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Markus Broberg

Ah tack. Ja kompressen ja, jo jag har inte gjort något med sången förutom reverbet, tänkte testa om någon märkte och visst gjorde man ;). Skall prova lite lätt, vill inte förlora dynamiken.
Tack för komments!

Aettan

Skall bli, skall bli, det gick lite fort med mixningen av trummorna. Tack, tack :).

Harmonica mike

Jo reverbet skall jag se över.

Sången: jag är lite förvånad, tyckte själv att den satt bra och att Johan förmedlade vad jag ville. Jag håller med om wail som jag själv är allergisk mot men tyckte inte att det var så mycket sådant. Kanske har ni min fantastiskt känslosamma röst i bakhuvudet från den första versionen och den är det ju svårt att tävla med ;). Men jag tar till dig vad du säger och skall lyssna lite mer kritiskt. Vad gäller sångerska så kom det annat emellan ja och så dök johan upp. Gillar Åsas röst och hade faktiskt tänkt fråga henne om en annan låt lite längre fram för den är inte riktigt färdig ännu, vi får se om hon är intresserad...

Gott att du gillar låten som så och stråket etc, fast jag får nog försöka hitta någon annan infallsvinkel framöver för de börjar låta lite väl likt mina små allster...

Tack för komments och lyssning :).

karl

Jag har lite begränsningar vad gäller gitarrlir och tycket det är svårt att få något driv med bara piano. Det är nog därför jag ville använda trummor för att driva på och ge lite variation. hehe men jag är ju inte bra med trummor heller  :ph34r:. Övergångarna är jag inte stolt över nä fast de är lite bättre än första versionen.
Det känns inte alls som negg utan jag kan hålla med dig, samtidigt vill jag inte ha för många versioner så denna får bli lite så här. I nästa låt skall jag försöka följa ditt recept.
Tack för din tid och synpunkter.  :)

Guran

Vissa grejor kan förbättras ja, som trummorna och lite mer kompressor etc. Själv tycker jag nog om spretigheten, just vändningarna mellan de olika delarna ger låten liv.
Fast det kan man ju säkert tvista om. Får bli ett tunt sandpapper denna gången.

Emulator

Finns inga tråkiga kommentarer, bara tråkiga kläder  :blink:
Visst kan köpa att det skulle passa med ett mer sparsmakat arr, nu blev denna såhär, ibland måste man gå vidare annars blir aldrig någon av mina låtar färdig  :D.
Sången: Jag hör vad ni säger men är inte helt övertygad...  ;)
Gott, tack!

www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Hej igen.
Emulatorn hittade rätt ord som jag sökte..Johan glider upp på ton här och där,helt övertygad om att han sätter sången utan det.Rakt på sång,och lite vibrato,då har han den.
Testa när tillfälle ges,inget fel på röstresurserna som sagt.

Mvh
Micael


Utloggad Yllet

  • Mjukis
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 922
  • Det är inte ofta man ser en levande kofta
    • Visa profil
    • http://jon.rinneby.se
Om jag ska vara helt ärlig så tycker jag nog detta är lite tråkigt, men det får ju stå för mig. Känns som låten är stöpt i en lagom-av-allt-men-inte-mer-vismall. MEN... det är snyggt arrat enligt konstens alla ramar. Men låten lämnar inga spår efter sig. Det känns som man hört det hundra gånger förut...

Nåja nog klagat, här får du några tips för att göra det hela mer intressant:

* Lägg till en tjejstämma/dubb på några ställen

* Fixa rumsljudet på trummorna, alt. riktigt trummor, men det kan ju alltid önska :) Vissa brejk känns lite påklistrade ex vid 1:32.

* Sången känns lite sur på sina ställen, använd melodyne för att fixa till. Dessutom skulle jag nog bvilja ha mer intensitet och smärta i sången, den är lite tam nu.

* Skippa de lajnade gitarrerna och kör med riktiga akustiska, eller lägg på en stärkarplugg.

* KÖööööööörer Ooooooohhhhhhh, så det kommer ett lyft.

/Jon
Jag mixar och mastrar gärna din skiva, ep eller demo
http://jon.rinneby.se - Sound of wool
http://turnoffyourtelevision.se
http://pluggar.wordpress.com/
http://www.facebook.com/jonrinneby


Aettan

  • Gäst
Nä  :D jag håller inte med över huvud taget. Det enda som är fel för vi pratar ju faktiskt om en Demo här, det är som sagt för mycket room och OH på trummorna samt ett tveksamt lajnat gura ljud. När det gäller det sistnämnda så vet vi ju oxå alla att det är en högst personlig smaksak så det kan ju oxå ifrågasättas om det är bra eller ej, jag personligen har svårt för det ljudet. Jag tror att alla åsikter i första hand grundar sig på att själva gengren i sig inte är allas favvo.
Trots gammal rockgubbe som jag är stammar från generationen precis efter Flower Power har sett allt från Pink Floyd, Gasolin, Emerson Lake and Palmer, Mark Bolan, Johnny Winter, Röde Mor, Alrune Rod, Focus, Rory Gahlager etc. osv. (kommer inte ihåg alla längre) Live i Köpenhamn när det begavs sig så älskar jag en bra låt i den här gengren. Det här är en bra låt som framförs helt OK men ljudet på trummorna suger lite :D. Så är det  :D.
Bara skojar lite men iofs. lite allvar är det allt det är inte bara det att jag gillar Stajos Låtar skarpt.


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
Några kommentarer: trummorna borde kanske vara ett mycket mer intimt vispset med mycket mindre rum. På vissa håll känns det nästan lite som Animal i mupparna ;)  (bara nästan)
Rytmen i trummorn/gitarr känns inte som den passar ihop riktigt med piano/stråkar/sång ibland.
Möjligen lite tydligare elbas också, fast det kan vara min basfattiga lyssning som ställer till det.

Snyggt annars. Bra sång. Som vanligt vackert pianoarrangemang.
blargh


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Harmonica mike

Jo det är rätt det hör jag nu. Har faktiskt inte reflekterat över det förrän nu. Har informerats kring att han har testsjungit enligt förslagen. Vi kommer nog köra ett snabbtest nästa gång han dyker upp. :) samtidigt så för mig känns det ganska bra redan nu...
Gott

Yllet

Det är en depplåt, de skall vara tråkiga ;), de skall ge eftertanke och det är trevligt att ta en whiskey till dem och fundera på livet.
Gitarrerna har jag inte processat alls så det stämmer nog att en plugg kunde nog göra sitt, samtidigt tyckte jag det blev lite livekänsla på detta sättet, men det kanske infinner sig i alla fall.
"Jag köper dina tips rakt av, nu har jag inte melodyne ... men vi får se vad inspirationen räcker till. Trummorna blir nog ingen större ändring förutom enligt tidigare krav vad gäller rumsreverb, overhead och styrka.
Tack för väldigt tydliga,bra och konkreta tips. :)

Aettan

 :wub:

Fidden

Vispar ja precis, jag har letat men inte hittat... Ha ha jag gillar dina liknelser, de sätter sig som tex finlandsbåten och kareoke... Fast det gör att jag tar tag i det, och fillsen är kanske lite väl mycket ibland....
gitarren kom till på slutet, speciellt den i breaket, vi var lite tveksamma till rytmen men så tyckte jag att det blev rätt häftigt ändå... coolt det går inte att dölja något här på forumet :)
"Som vanligt" är ju något man suger åt sig.

Tack för komments
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
Låten är fin!! Trummorna hakar jag upp mig på... det är nåt med dom och låten i sig, men jag kan ju inte sätta fingret på det jag.. Men det tror jag andra har gjort i sina svar..
Johans röst gillar jag verkligen, i den här låten är det nog glidningarna upp på tonerna som gör att jag inte riktigt fastnar som jag har gjort förut, men ändock, jättejättefin röst!
http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Om jag ska vara helt ärlig så tycker jag nog detta är lite tråkigt, men det får ju stå för mig. Känns som låten är stöpt i en lagom-av-allt-men-inte-mer-vismall. MEN... det är snyggt arrat enligt konstens alla ramar. Men låten lämnar inga spår efter sig. Det känns som man hört det hundra gånger förut...

Nåja nog klagat, här får du några tips för att göra det hela mer intressant:

* Lägg till en tjejstämma/dubb på några ställen

* Fixa rumsljudet på trummorna, alt. riktigt trummor, men det kan ju alltid önska :) Vissa brejk känns lite påklistrade ex vid 1:32.

* Sången känns lite sur på sina ställen, använd melodyne för att fixa till. Dessutom skulle jag nog bvilja ha mer intensitet och smärta i sången, den är lite tam nu.

* Skippa de lajnade gitarrerna och kör med riktiga akustiska, eller lägg på en stärkarplugg.

* KÖööööööörer Ooooooohhhhhhh, så det kommer ett lyft.

/Jon

+1 på den. Såhär skall kritik se ut!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag som älskade trummorna!

Nu verkar den blir en standard poplåt, som ni mobbar stajo :(  ;)
« Senast ändrad: 17.04.2008, 00:56:33 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Skönt att höra dina låtar igen stajo! Gillar dom verkligen. På nåt lustigt sätt känns det som om jag har det här förut. Hur som helst är detta en kanonlåt. Vad beträffar sång får jag väl hålla med om ovanstående att det är lite svajigt, men upplever det samtidigt också charmigt. Men det känns lite som att det är första tagningen. Kanske ta om igen?
Vad gäller trummorna gillar jag också dom, i likhet med Dividend, finns en hel del liv i dom faktiskt trots att det är ganska oprecist (kanske just därför)
Trots allt önskar jag att nån typ av rytminstrument, typ tamburin, shaker, bongos dominerade utom partiet mellan 01.56- 02.37,
där det flyter på bra.


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Åsa

Glidningarna har jag också lagt märke till nu... ;), ja och så trummorna såklart :)
Vi får se vad vi kan göra åt det.
Tack för lyssningen och komments!

Dividend

När du går mot strömmen så vet man ju inte om du är ironisk  :P.

Ingen fara jag känner mig inte mobbad  B)... det är kul att folk tar sig tid och lyssnar och alla kommentarer är viktiga för min utveckling!

Det blir en standard stajo-pop-låt kanske.

Tack!

Tokai

Känns härligt att du uppskattar mina låtar. Det är väl så att man inspireras av allt möjligt runtomkring en så mycket möjligt att vissa slingor följer med, eller snor jag av mig själv...
Det var andra tagningen.
Du tror inte det blir för mycket då, riden går ju varm under refrängerna?

Tack för komments och lyssning! :)
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Stajo!

Jäkkelens fin stämning i denna låt, den ligger ju på färdiga så jag antar att det inte kommer att möbleras så mycket mer med den.
Men som så många påpekat tidigare så måste jag instämma i trumklagokören. ;) Trummorna bara låter skramliga och roomiga i det annars snygga piano/stråk arret. Åtmintåne måste volymen ner på dom ordentligt.

Låten som helhet gillas! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad johan s

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 44
  • amatör sångare ,trummis o gitarrist
    • Visa profil
tjolahoppla tackar för alla som lyssnar o lämnar kommentarer o nu när mit "ego"lugnat sig*L* så hör ju jag oxå att jag glider på ett jävligt konstigt sätt ...hm..kan det vara vårens ankomst eller kan det vara för mycket bira ....vem vet.har snackat med stajo om detta o vi ska göra ett nytt försök o se om det blir bättre eller sämre.....på återseende


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
tjolahoppla tackar för alla som lyssnar o lämnar kommentarer o nu när mit "ego"lugnat sig*L* så hör ju jag oxå att jag glider på ett jävligt konstigt sätt ...hm..kan det vara vårens ankomst eller kan det vara för mycket bira ....vem vet.har snackat med stajo om detta o vi ska göra ett nytt försök o se om det blir bättre eller sämre.....på återseende

Tjenare! Sjung så mjukt och fint som du gör i Always in my mind så blir det klockrent  :) Tycker iaf jag!

/Åsa
« Senast ändrad: 27.04.2008, 12:54:48 by Åsa »
http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


Utloggad johan s

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 44
  • amatör sångare ,trummis o gitarrist
    • Visa profil

Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
hm kommer ingen andra version snart *S*

Jorå ;)... Ingen stämma ännu dock, skall vi ha det?

Ny version alltså, drog ner overhead micken på trummorna och lite på pukorna, ökade basen lite, la på en plugg på gitarren + lite eq.
Ja och så sjöng johan om och försökte göra det lite rakare...
Förbättring?
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Tjou Stajo!

Jäkkelens fin stämning i denna låt, den ligger ju på färdiga så jag antar att det inte kommer att möbleras så mycket mer med den.
Men som så många påpekat tidigare så måste jag instämma i trumklagokören. ;) Trummorna bara låter skramliga och roomiga i det annars snygga piano/stråk arret. Åtmintåne måste volymen ner på dom ordentligt.

Låten som helhet gillas! :)

h.  johan

Tjenix

Gott att du gillar stämningen i låten :), ny version uppe nu där jag bl a sänkt volymen på trummorna...
kanske bättre?
Tack för komments!
www.myspace.com/staffanjonsson