Forum > Demolåtar
Cyp1up-Trance Cypedium
1up:
--- Citat från: ynot skrivet 10.04.2008, 20:43:45 ---fasiken danielll riktigt proffsigt.
tycker detta sitter hur gott som helst.
finns lite liv i det vilket uppskattas.
mucho gott jobb..
tony
--- Slut citat ---
Härligt personlig kommentar. :) Dunder att låten går hem. Jag tror jag börjar hitta "hem" i mitt musikskapande. :) Ha en trevlig kväll! Helt galet vad sången kompletterade den instrumentala låten. Som att krydda en pastarätt med den finaste saffran eller parmesan. :wub:
ChromaWoods:
--- Citat från: 1up skrivet 10.04.2008, 17:45:35 ---
--- Citat från: ChromaWoods skrivet 10.04.2008, 17:35:25 ---Själva soundet har jag inga problem med. Däremot skulle det vara trevligt med nån slags refräng, eller kanske ännu hellre ett break med lite andra tongångar, för variation. Men allt som allt helt ok!
--- Slut citat ---
Så refrängen duger inte? :) "I can see now that you're gone..."? :) Vi ska väl försöka få refrängen att verka mer av en refräng då med lite mer fart just där för att markera skillnaden!
Bra att du är kräsen. Ett break vore nog inte så dumt. Låten har ju stort utrymme tidsmässigt att sträcka ut på så det är lugna gatan.
Tack för lyssning!
--- Slut citat ---
Okej. Jag uppfattar "I can see now that you're gone" mer som en förlängning av versen, eftersom låten i övrigt har mer eller mindre samma tugg i det partiet. Kanske en variation på basgången under de partierna? Men grundsoundet gillar jag som sagt, och jag blir ännu mer förtjust nu när jag sitter hemma och lyssnar på riktigt! :)
Blir inspirerad, om man kanske ska åter vandra lite på de gamla goda elektroniska stigarna.
1up:
--- Citat från: ChromaWoods skrivet 10.04.2008, 21:43:01 ---
--- Citat från: 1up skrivet 10.04.2008, 17:45:35 ---
--- Citat från: ChromaWoods skrivet 10.04.2008, 17:35:25 ---Själva soundet har jag inga problem med. Däremot skulle det vara trevligt med nån slags refräng, eller kanske ännu hellre ett break med lite andra tongångar, för variation. Men allt som allt helt ok!
--- Slut citat ---
Så refrängen duger inte? :) "I can see now that you're gone..."? :) Vi ska väl försöka få refrängen att verka mer av en refräng då med lite mer fart just där för att markera skillnaden!
Bra att du är kräsen. Ett break vore nog inte så dumt. Låten har ju stort utrymme tidsmässigt att sträcka ut på så det är lugna gatan.
Tack för lyssning!
--- Slut citat ---
Okej. Jag uppfattar "I can see now that you're gone" mer som en förlängning av versen, eftersom låten i övrigt har mer eller mindre samma tugg i det partiet. Kanske en variation på basgången under de partierna? Men grundsoundet gillar jag som sagt, och jag blir ännu mer förtjust nu när jag sitter hemma och lyssnar på riktigt! :)
Blir inspirerad, om man kanske ska åter vandra lite på de gamla goda elektroniska stigarna.
--- Slut citat ---
Oki, jo vi har två liiite olika basgångar. Det vore nog fint att variera sig lite mer till refrängen ändå. Kanske annan bas eller något annat.
Trevligt att inspirera! Javisst, de elektroniska stigarna är alltid heta så kör på vetja. :)
Emulator:
jag tycker lite sisådär. basfiguren är lite tjatig genom låten, och den aningens avhuggna rytmiken i kompet skulle inte passa riktigt in som dansgolvrökare?
På med en oumpf-oumpf-oumpf-oumpf och en lite fläskig hihat så flyter det bättre tror jag.
Gillar rösten !
Snyggt genomarbetat sound.
Lådan:
....
What is love?
Nämen härligt.
Detta är snyggt som fan!
Käns nytt.
Är sången egen?
Vet inte varför men det får mig tillbaks till typ 95.
Å det är inte direkt dåligt.
Leadljudet är skönt:)
Laidback dance helt enkelt.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida