Kontrollrummet

Harmonica mike - Crazy moves

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Låtnamn:Crazy moves
Artist:Hm
Kompositör,text:Hm
Ev,medverkande:Nope just me so far..Gura..n på denna kanske när allt sitter.. :rolleyes:
Genre:Soulifierat blues sväng..
Format:mp3
Status:Skiss
Tillverknings år:2008


Hej.
Tagit bort denna version,låten ligger numera under färdiga demo..

Mvh
Micael
« Senast ändrad: 10.04.2008, 07:20:22 by Harmonica mike »


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjohej Micael!

Nya grejer ramlar ut från musikBoden! :D
Okei då kör vi...startar spelaren o sågen.....

Intron då, lite för typisk HM här med marchtrumman och sen kör låten direkt igång.
Skulle kunna tänka mig ett skilt intro med t.ex en ackordgång på ackeguran: G, F, Em G, utan trummor,
och sen igång med låten, herrejee vilken knepigt förklaring... :D :P Think you got it :)

Och jäkkeln va både B4 och pianoliret börjar sitta, lite munspeleri och en släng med "nya introt" så ska detta bli snyggt! :)
Bara små ideér detta från Finska vikens andra strand, teikit år liivit!

Kör hårt! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjohej Micael!

Nya grejer ramlar ut från musikBoden! :D
Okei då kör vi...startar spelaren o sågen.....

Intron då, lite för typisk HM här med marchtrumman och sen kör låten direkt igång.
Skulle kunna tänka mig ett skilt intro med t.ex en ackordgång på ackeguran: G, F, Em G, utan trummor,
och sen igång med låten, herrejee vilken knepigt förklaring... :D :P Think you got it :)

Och jäkkeln va både B4 och pianoliret börjar sitta, lite munspeleri och en släng med "nya introt" så ska detta bli snyggt! :)
Bara små ideér detta från Finska vikens andra strand, teikit år liivit!

Kör hårt! :)

h.  johan

Tjabba Johan.
Jo jag är lite frustrerad,jag får inte till sången :(,så fort jag klämmer i så åker jag på en host attack..
Arma flunsa!

Låten:
Jo jag kastade bara in en loop i introt.. :D Retades lite.. he he..Skall tänka till där.Acke gura,,jo men det kan nog gå...Mest var jag fundersam till om gunget håller...Jag har ju vräkt ut såna här låtar sen jag köpte basen i somras..Får väl bli sista sån här då på ett halvår.. :)
Man är ju sugen på att sjunga också,men det funkar inte riktigt än..Tänker på "Safe and sound"..

Nåväl,tack för snabb feedback,och bra!

Jag lirar vidare mot evigheten..

Mvh
Micael


Aettan

  • Gäst
Det här blir bra in med sången lite tidigare kanske men i övrigt kör på det kommer att funka no worries.


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Det här blir bra in med sången lite tidigare kanske men i övrigt kör på det kommer att funka no worries.


Tjabba A ettan..

B 2:an här.. :P :lol:

Tack för uppmuntrande tankar.Demo sidan går verkligen på halvfart nu..nästan snigelfart..Det kan nog inte bli segare än så här..
Jag lirar vidare på denna då..Men det kom ett flöjtbygge emellan,och det var mycket roligare än att lira :)

Så det kan nog ta nån vecka..Tack för kommentaren,det uppskattas.

Mvh
Micael


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Alltså allvarligt, hur bra som helst, när sången kommer in! Mer sång! Ljudmässigt så ligger shakers långt framme, snygg stereo på dem. Resten känns lite gömda bakom ludd, som ett jammande band? Skön känsla förvisso! Låta några av medlemmarna komma fram lite vore trevligt. Gillar soundet annars. Låter äkta snarare än rakt ur någon torr samplebank. Jo, sade jag det? Grymt när sången kommer! Mer sång! :D


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Alltså allvarligt, hur bra som helst, när sången kommer in! Mer sång! Ljudmässigt så ligger shakers långt framme, snygg stereo på dem. Resten känns lite gömda bakom ludd, som ett jammande band? Skön känsla förvisso! Låta några av medlemmarna komma fram lite vore trevligt. Gillar soundet annars. Låter äkta snarare än rakt ur någon torr samplebank. Jo, sade jag det? Grymt när sången kommer! Mer sång! :D

1up:en då..
Trodde du menade liret.. :P "Hur bra som helst".. :lol: Japp mer sång skall det bli,när halsen har lagat till sig..Fick nåt rackel i luftvägarna/lungorna efter en flunsasväng..Det kan nog vara basen som "luddar" till det..Fixar till det när jag lirat(och sjungit) klart..Var lite tveksam till både piano och hammond lir under introt,mixar in det istället som lite växel lir..Så att de olika delarna kommer fram. Skitbra tips!!

Schysst feedback,uppskattas!

Mvh
Micael


jay thomas

  • Gäst
Tunggung!  :)

Lite, om än lite, spretigt fram till sången. Sedan blir det trivsel!  :) Och sedan tar det slut!  :o

Jag skulle mycket väl kunna tänka mig blås på en av vändorna, sådana schyssta smygande och smattriga/feta soultrumpeter.
Basen vill jag ha upp! Det är den som är grunden och den måste upp mer för att skapa lite mer tjoff i det hela,  tycker jag.


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Orgeln och pianot funkar bra ihop ,tyvärr så slåss de om utrymmet,bägge ligger nära mitten av ljudbilden(det känner jag igen från mina mixar)basen låter lite väl anonym och ''inmufflad'' i mina bassistöron,fram med den,bra lirad är den dock,du har dessutom en jäkligt bra röst.
jag får bara 1,12 av låten? är den inte längre än så?
Jay säger spretigt,det beskriver det hela rätt bra. LÅTEN är dock en femetta hos IKEN. ;)
Mer!!
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Orgeln och pianot funkar bra ihop ,tyvärr så slåss de om utrymmet,bägge ligger nära mitten av ljudbilden(det känner jag igen från mina mixar)basen låter lite väl anonym och ''inmufflad'' i mina bassistöron,fram med den,bra lirad är den dock,du har dessutom en jäkligt bra röst.
jag får bara 1,12 av låten? är den inte längre än så?
Jay säger spretigt,det beskriver det hela rätt bra. LÅTEN är dock en femetta hos IKEN. ;)
Mer!!

Tjena Iken.
Du lyssnade på fel version..he he..Jag har varit på denna med lite annat lir,den ligger mitt på sidan här..Lite kvar att göra i mixen på den versionen också..Kolla in den! Heter likadant fast med overtoneflute solo,som tillägg..

Mvh
Micael


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Lyssna på denna equality och 91:an.. :D

Mvh
Micael


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
OK
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves