Forum > Demolåtar

EMU: Pain

<< < (3/4) > >>

Dividend:
Inte särskilt plågsam. Dock går tanken fram :)

Mer dissonanser om det skall vara "jobbigt" tror jag. Klart trots alla våra innovationer är lidandet konstant, förutom för innovatören ;)

Emulator:

--- Citat från: ynot skrivet 07.04.2008, 10:24:50 ---giller kompet melodin o uppbyggnad helt klart rösten ligger lite inbakad otydligt.

skulle nog vilja att det fanns nått parti av lite "odistad" sång o musik.
gott jobbat  tomas

roligt att du är på vägen igen

tony

--- Slut citat ---

Ah jo. tanken fanns, men inspelat i headsetmik så va dist de enda vettiga ur det. blir kanske nytt :):)

tack mannen!

--- Citat från: Dividend skrivet 07.04.2008, 11:17:05 ---Inte särskilt plågsam. Dock går tanken fram :)

Mer dissonanser om det skall vara "jobbigt" tror jag. Klart trots alla våra innovationer är lidandet konstant, förutom för innovatören ;)

--- Slut citat ---

lite roten ur två då :D    gör jag något mer blir det nog nåt halvurstämt oxo :)

tack bröder för lyssning och kommentarer :D

mahan:
Tjou Emu!

Härlig stämning du fått ihop på  denna låt, håller gott o o väl i fyra minuter. Verkligt tungt o snyggt gung, marcherande armé. Gillar headsettet, men versen:
"I hope you some day will
see me
and
i will see you"
måste definitivt sjungas med cleant sound och stort reverb, det kommer att ge snygg kontrast åt helheten.
Måste säga att detta kan kallas för Emusound, mycket kännspakt o personligt, good touch mannen!

Så svarva på, kör hårt, gillas! :)

h.  johan

Emulator:

--- Citat från: mahan skrivet 07.04.2008, 18:43:19 ---Tjou Emu!

Härlig stämning du fått ihop på  denna låt, håller gott o o väl i fyra minuter. Verkligt tungt o snyggt gung, marcherande armé. Gillar headsettet, men versen:
"I hope you some day will
see me
and
i will see you"
måste definitivt sjungas med cleant sound och stort reverb, det kommer att ge snygg kontrast åt helheten.
Måste säga att detta kan kallas för Emusound, mycket kännspakt o personligt, good touch mannen!

Så svarva på, kör hårt, gillas! :)

h.  johan

--- Slut citat ---

kul!

Ja, absolut, den strofen skall lixom flaxa iväg och kännas hoppfull. nu var det bara så att soundet  blev riktigt skitdåligt. men med ny mic o lite snygga hjälpstämmor så blir det nog bra.  Komemr nog göra en sedvanlig för lång variant :)

tack för värmande ord och bra synpunkter!!!

:)

Harmonica mike:
"Den som söker skolen finna.."  :)

Letade länge på färdiga/ofärdiga..till slut så hittade jag låten..

Hur låter det då?

Jo men varför inte,lite industri rock ala´Emulatorn..Gillade låten när det drog igång lite,jag kör quicktime,så jag kan inte ge dig tids angivelserna..Men visst håller detta som låt,kanske lite enformigt i början,med lite variation så blir det nog nåt..Övertons flöjt på denna vore grymt! Testade dom jag har byggt,ingen av dom funkade.. :( Tänkte lite "orientaliska tongångar"..
Tror också på lite tryck i rösten efter ett tag,för att ta fram lite smärta kontra låtnamnet - PAIN!!

Wernis gura kan nog som vanligt göra susen i arret..

Tycker att du skall jobba vidare med låten,det kan räcka med lite mer skrål från rösten..Kryddat med nåt udda instrument lir(Wernis lirar lite orientaliska tongångar kanske..) i arret,så har du den..

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion