Först och främst vill jag bara säga att jag är en som bara läser lite här från och till. Intressant läsning ibland men inte mer än så känner jag.
Jag har inte läst hela den här tråden men efter 3 sidor så har jag fattat poängen med den. Det jag däremot reagerar på är att folk vill ha fler aktiva medlemmar men inte bli ett forum som Studio. Om ni själva läser vad ni skriver i den här tråden så tror jag faktiskt att ni inser varför den aktiva medlemsskaran inte ökar. Själv blir jag lite rädd för att skriva något i någon tråd eftersom de flesta trådar handlar om inbördes beundran. Det känns på något sätt som att ni som ofta hänger här prisar varandra för allt ni gör. Hur ska en utomstående så kallad "noob" ens känna sig välkommen här när man öppet säger att man inte vill ha hit dem. I så fall tycker jag att Studios koncept med ett stort antal nya medlemmar som ställer en fråga och drar. Det gör forumet mer levande och framförallt att folk som vågar sig dit faktiskt har olika åsikter och ännu bättre ifrågasätter varandra. Tror jag aldrig sett något sådant här, men å andra sidan så läser jag inte allt heller.
Det stora medlemsantalet på Studio gör även att folk laddar upp sina låtar. Visserligen blir ett stort antal totalsågade och många är i ärlighetens namn inga höjdare men jag har dragit mig ifrån att lägga ut låtar på KR på grund av att musiken som jag skapar förmodligen inte går hem här och då fyller det lixom ingen funktion för mig. Jag kanske missuppfattat detta men samtidigt så har jag inte tagit det från ingenstans.
Nåja. Det var nog allt jag hade att säga, nu återgår jag till mitt slöläsande igen. Vem vet, jag kanske slänger in ett inlägg igen om ett par månader. 
Intressant hur du uppfattar saker och ting. När jag läser ditt inlägg känns vi som ett g¨ång sura gubbar, och några gummor. inte bra? MEn jag tycker snarare att nybörjare borde kunna känna sig hemma här, det är sällan som någon sågas för att noob-inlägg? (jag har nog flest inlägg och är en noob iallafall

)
Sen tycker jag att man får sklilja lite på äpplen och päron. bland den kritik som är genomtänkt och "bra skriven" tycker jag att ryggdunkandet här är mindre än på många andra ställen. Iaf brukar jag få pisk när jag sjunger skit eller (som vanligt) distar sönder allt.
SÅ jag tror inte att vi har nån klubbn för inbördes beundran...ok, det är väl opundvikligt på forum, men jag trodde vi kunde ha en bra nivå här?
Sen fattar jag itne varför din musik inte skulle gå hem? HÄr har vi nog fan allt, från industri till klassisk, funk, progg, metal, dance....trance.
så posta du