Forum > Demolåtar

Dividend - Comfort

<< < (2/5) > >>

Harmonica mike:
Hej Per.
Kul att den "förlorade sonen" har återvänt :)

Mycket vackert stycke du har satt ihop här..Åsa på denna,det vore grejer det!
Instämmer med 1up:en, 00.26 är fenomenalt! Rysningar där Per..Nu låter jag denna rulla på ett tag för att förgylla min morgon,innan jag skriver färdigt.

En drös lyssningar senare...

Ja du Per,jag kapitulerar fullständigt - ohyggligt vackert detta. Upptäckte en sak när låten gick på repeat..Hur fruktansvärt bra början passar in efter outrot i slutet.En återgång till intro temat om du förlänger låten skulle bli kanon.
En av dina bästa helt klart,sejvar.Kanske den allra bästa,då jag sitter med en tår i ögat - låten berörde mig verkligen..Det var länge sedan musik fick mig att reagera så här starkt,minns mitt första möte med Albioni:s musik...Samma feeling nu,så bra är detta - tack Per.

Mvh
Micael

mahan:
Jajjamen Per!
You did it again, en stark låt med snyggt Persound!
Du har verkligen hittat din personliga sound, behöver bara lyssna två takter in så vet man vem som är kompositör.
Håller med HM att du kunde ta in intron en gång till på slutet, utrymme finns ju, man hör gärna mer och längre på detta.
Vad det gäller mixen så kunde du testa på att skära på reverbdiskanten, kunde göra helhetssoundet aningen tajtare.

Men skitsnyggt jobbat Per,
Det här e din grej! :)

h.  johan

Dividend:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 04.04.2008, 08:17:29 ---Hej Per.
Kul att den "förlorade sonen" har återvänt :)

Mycket vackert stycke du har satt ihop här..Åsa på denna,det vore grejer det!
Instämmer med 1up:en, 00.26 är fenomenalt! Rysningar där Per..Nu låter jag denna rulla på ett tag för att förgylla min morgon,innan jag skriver färdigt.

En drös lyssningar senare...

Ja du Per,jag kapitulerar fullständigt - ohyggligt vackert detta. Upptäckte en sak när låten gick på repeat..Hur fruktansvärt bra början passar in efter outrot i slutet.En återgång till intro temat om du förlänger låten skulle bli kanon.
En av dina bästa helt klart,sejvar.Kanske den allra bästa,då jag sitter med en tår i ögat - låten berörde mig verkligen..Det var länge sedan musik fick mig att reagera så här starkt,minns mitt första möte med Albioni:s musik...Samma feeling nu,så bra är detta - tack Per.

--- Slut citat ---

Blir såklart väldigt glad av din kommentar. Visst kan en upprepning fungera bra! Tack för tipset.
Angående Åsa, så får hon väldigt gärna sjunga. Skall fråga, men jag har inte haft tillfälle :) (Och hon kanske fortfarande tycker jag skall flytta sången till den andra versen i "Skogsången" rätt innan vi ger oss på nåt nytt ;)

Dividend:

--- Citat från: mahan skrivet 04.04.2008, 16:12:17 ---Jajjamen Per!
You did it again, en stark låt med snyggt Persound!
Du har verkligen hittat din personliga sound, behöver bara lyssna två takter in så vet man vem som är kompositör.
Håller med HM att du kunde ta in intron en gång till på slutet, utrymme finns ju, man hör gärna mer och längre på detta.
Vad det gäller mixen så kunde du testa på att skära på reverbdiskanten, kunde göra helhetssoundet aningen tajtare.

Men skitsnyggt jobbat Per,
Det här e din grej! :)

--- Slut citat ---

Jättekul att du gillar den. Har skrivit ner "skär på reverbdiskanten" på listan tillsammans med de andra 3-4 punkterna jag har här. Det är helg och gott om tid att göra musik. Kanske börjar spamma KR med mer eller mindre bra musik ;)

SYNTH:
Som vanligt imponerade gillar din klassika ådra, mycket snyggt Per! B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion