Forum > Demolåtar

Dividend - Comfort

(1/5) > >>

Dividend:
Efter kreativt upphåll, och depp-period, kör vi på... :)

Vill ha sång till denna. :) Så om nån känner sig tänd så... Texten kommer inte bli den roligaste, men säkert bra. ;)

All kritik välkomnas.

-----
update, text skriven. På engelska av alla språk! Åsikter och synpunkter på texten (som inte egentligen är så nattsvart som det kanske verkar) mottages gärna. Även om det kan vara känsligt att påpeka brister i s k "konst" (speciellt litterär sådan) är jag rätt mottaglig. :) Har inte pratat med Åsa än, men Jessica hade fullt upp. Lite synd, för det var ett tag sen hon sjöng till något jag satt ihop...

I seek comfort in my sleep
emotions slowly slipping away
under raging waves deep
knee-deep in my wake

Await the joyous return
of my soul swept in robe of decay
garment of ice, her smiles burn
the dice turn, my eyes day

refr:
I search for the bright angels face
Who once could hear but now she's deaf
The search through an endless dark maze
Await the sun, arise or fading death.

Light Head:
Ja det var ett tag sedan, även sedan jag var inne på KR och skrev något.

Kan inte påstå att jag blir överraskad, men det är ett annorlunda stycke för att komma från Dividend.

Jag upplever det som ytterst känslosamt. Det är grymt fint och harmonierna är minst sagt tilltalande.

Instrumenten känns väldigt bra. Om jag skall vara extremt petig så skiljer de sig lite åt sins emellan. Som om musikerna inte stod i samma rum med samma akustik. Men det är nog låt för petigt av mig...

Nu har "Comfort" snurrat 6-7ggr. Den växer! I min lilla värld så är detta väldigt musikaliskt. Jag tror iofs att det är fler som är benägna att hålla med?!

8'e varvet  :-)

Som det är nu är det nästna lite väl kort, för det blir väl en vidareutveckling?!!

1up:
Wow! Skönt sound!

Din låt har två sidor

dels en skönhet, dels något som skär

finns en upprördhet i stycket

00:26 där sjukt bra tema

En blandning av kina och egypten

Varsågod :) oki. gitarren tänkte jag inte på men en skön låt som blandar olika teman och ljud till en mer intressant helhet.

Dividend:
1up: Tack för att du skrev ned här, så jag slapp ta fram papper och penna ;) Skall kanske minska "upprördheten" då, tror jag vet på något håll eller 2 vad du menar... Det jag vill veta är ju hur denna skall minskas?

LH:  Tack för lyssning. Ja gitarren har extra reverb. Skall fixas... Vidareutveckling? Nja. Vill ha sång. En kort sång. Kanske lång. :)

1up:

--- Citat från: Dividend skrivet 03.04.2008, 23:06:01 ---1up: Tack för att du skrev ned här, så jag slapp ta fram papper och penna ;) Skall kanske minska "upprördheten" då, tror jag vet på något håll eller 2 vad du menar... Det jag vill veta är ju hur denna skall minskas?

LH:  Tack för lyssning. Ja gitarren har extra reverb. Skall fixas... Vidareutveckling? Nja. Vill ha sång. En kort sång. Kanske lång. :)

--- Slut citat ---

upprördheten är en del av stycket. Det är bra. Behåll gärna.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion