Kontrollrummet

Mountin Killimanjaro

gäst · 10 · 2708

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Aettan

  • Gäst
Tjena har haft lite funderingar om nåt som jag tycker kan kallas för antimusik eller icke föreställande eller hur man ska uttrycka det. Kanske installation kommer närmast som beteckning. Nåväl här är den om man vill lyssna.

Edit:
Glömde ju att skriva allt ber om ursäkt.

Låt titel: Mountin Killimanjaro
Medverkande: Aettan
Producent: som ovan
Inspelningsår: 08
Kompositör: Aettan
Teknisk info: Logic Pro 8, saffire pro 10i/o, elbas, nylonsträngad leksaks mini gura, ADK A-51
Gengre: Extreme alternative Combat installation
Låtlängd: 3,16 min
Status: Färdig
Storlek:3 mb

« Senast ändrad: 01.04.2008, 19:08:44 by Aettan »


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena.
Vi kör med en sån här på färdiga demo sidan:


LÅTNAMN:
ARTIST/GRUPP:
GENRE:
LÅTLÄNGD:
KOMPOSITÖR:
PRODUCENT:
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR:
FORMAT: mp3

Och så fyller man i den..Men du är ju ny här så du är förlåten..Passar på att hälsa dig välkommen till ett suveränt forum.

Hur låter det då...

Fräckt,jag gillade det,hörde lite blues feeling när acke liret var med..

Mvh
Micael


Aettan

  • Gäst
Tjena och tack jag kom på det och höll faktiskt på och fixade det när du skrev :D. Gammal bekantskap under nytt artistnamn tjena vi har språkats vid faktiskt :D. ska återpresentera mig som sig bör. Ha det bra däruppe i norr.


Utloggad Vallhagen

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 845
  • fan fan
    • Visa profil
    • Primitiv hemsida. Min musik här!
Tror jag sett signaturen på ett annat forum:) ?

Antimusik... kanske... men SÅ skruvat är det ju inte B) ... Tycker ändå det är hyfsat lätt. Kul med inblandad akustisk gitarr, det blir den som står ut i sammanhanget.

Måste fråga oxå (med förhoppning att inte bli klassad som en nitisk språkpolis); är låttiteln medvetet felstavad?

tjing
Bengan

Edit: Tja jag kan ju inte låta bli att tipsa om Kilimajaro oxå ;) : http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=345.0
« Senast ändrad: 02.04.2008, 00:02:29 by Vallhagen »
Nu på myspace! http://www.myspace.com/vallhagen
Å hej, Jag o Dede på myspace! http://www.myspace.com/splitteralternative
...och Hellvalla Burn! http://www.hellvallaburn.com/
Yeah!


Aettan

  • Gäst
Tack jo det är den allt och fel det ska vara  :D. Typ knasigt, förhoppningsvis humoristiskt, samhällskritiskt och framför allt fel och tvära kast var målsättningen. Ska kolla din tråd


Aettan

  • Gäst
Har kollat tråden och det låter bra som sjutton, inte riktigt min smak i dagsläget dock. Men den illustrerar på ett ganska bra sätt vad min låt/statement/installation handlar om nämligen att ta ett steg bort från det där traditionella "bra" eller hur man ska säga. Jag har blivit lite trött på bra  :D missförstå mig inte nu er låt och som den låter är helt OK. Ja det är en ganskla lång tanke bakom min som jag väl kan utveckla om nån orkar läsa men då får man säga till det är ju onödigt att spilla tid.


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Hej!
Bra tryck i den här du!
Snygg produktion också!
Men... för mig liknar det här musik! :lol: :P
Plinkar på en låt...


Aettan

  • Gäst
Tack Plinka det var snällt av dig, ja det är klart att det finns musikaliska beståndsdelar i det här men inget sammanhängande för jag ville ju bland annat beskriva ett kaos eller hur man ska uttrycka det.
Tack igen ha det bra


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
spännande ljudlandskap. min favoritdel är "a quick word from our sponsor"-delen. lite abstrakt, men charmigt.
blargh


Aettan

  • Gäst
Tack ska du ha Fidden den delen var en viktig beståndsdel ett statement eller en protest kanske är ett bätre ord i samanhanget. Jag ville göra mig lite ironisk och förlöjligande över vissa fenomen som tar på tok för stor plats nu för tiden. melodin ni hör från nylon baby guran är dom viktigaste snuttarna av yanke doodle dandy (tror jag den heter i alla fall) Nationalsången och den där cirkus låten.