Hej Boys and girls.
I privata pm så har demosidorna debatterats.Olika skräckscenarior har passerat revy,
så jag tänkte dryfta
mina tankar här om hur vi kan göra demoforumet ännu bättre..
Vissa av demopostarna här är liiite slöa med att ge kommentarer i andras trådar men är väldigt flitiga i egna..Det tycker jag är synd då alla kommentarer är bra,positiva liksom negativa.
Egentligen,om jag skall vara ärlig,så är ju de negativa de mest lärorika..
Kanske är vi för snälla med varandra ibland? Istället för att säga vad man faktiskt tycker så drar man på med ett: "schysst låt - gillar svänget" kommentar. Det är väl också trevligt men inte så utvecklande..Tyvärr så gör jag likadant ibland..
Tanken jag har med denna tråd för att det skall bli lite bättre:
I trådhuvudet där man beskriver sitt alster med en kort presentation,kan man rada upp sina frågeställningar om vad man är tveksam/positiv till i arret liret.
Kanske också frågor om hjälp med förslag på stick,ackordsvändningar,tempo,sång hjälp,instrument hjälp,mixtips,ja ni vet - fler öron hör bättre än 2..
Det fina i kråksången med KR är att vi befinner oss på olika nivåer musikaliskt/mixmässigt,samt att det är en rätt stor genre indelning.Vilket öppnar stora möjligheter för neg/pos kritik..
Sedan kanske inte alla vill eller behöver negativ kritik,då klargör man det i trådhuvudet.
Typ: "Det här är så bra gjort så jag har inget att lära - jag vill bara ha positiv kritik och jag kommer inte att kommentera tillbaka i din tråd",ja ni fattar ironin.
Undrar om det finns nån här som når upp till dom kriterierna? Skojar lite nu..

Den största faran som också är skräckscenariot,är att folk slutar att kommentera i andras demotrådar,då mina vänner kanske vi förlorar vårt kära forum.Utan aktiva medlemmar - inget KR!
Mitt råd till oss alla,kolla eran egen demostatistik - där har vi svart på vitt hur flitiga vi har varit.
Ett svar/kommentar i en egen tråd borde innebära minst en eller två svar i andras trådar - det skulle lyfta demosidorna till nya höjder och tar inte mer än tio minuter i anspråk..
Nu vill jag poängtera att detta inte har med mina låtar att göra,jag tänker mera på dom som försvinner från första sidan och ut i glömskans värld med en eller två kommentarer,fast 20-30 pers har lyssnat på låten men inte skrivit nåt..
Där har vi den viktigaste faktorn - lyssnar man så skriver man vad man tycker.Då kommer demosidan att bli en större källa till glädje för oss alla.
En till viktig aspekt som jag sett att många har börjat använda sig av på halv färdiga sidan.Länkar som automatiskt spelar upp filerna via quicktime.Fränt,men inte så bra då man plötsligt saknar tidpunkts angivelser när man hör nåt "konstigt klipp,felspel eller dylikt"..
Tsmalmbe erbjuder alla som vill en möjlighet att lägga upp låtarna på halvfärdiga,så att dom kan spelas upp på samma sätt som på färdiga..
Kanske har jag missat nåt viktigt i tråden,så det glädjer mig om ni fyller på med egna argument hur vi kan göra demoforumet bättre..
Mvh
Micael