Mina föräldrar ska resa till USA och med tanke på dollarkursen så är det väldigt lockande att skicka med dem pengar till något kul i musikväg.
Men vad är egentligen smart att köpa i Amerika med tanke på kvalitet, garanti, bulvanköp och nätströmskillnader. Först var jag inne på att köpa ett ljudkort focusrite saffire 26 som får ström från firewire (vet inte om de kan ställas om till svensk nätström och svårt för dem att köpa fel, bara ge dem modellbeteckning ), men det skulle väl vara svårt att reklamera hemmifrån.
Nu är jag inne på en Amerikansk strata från en Fender Dealer, borde ju inte vara något problem, bara att lämna modellbeteckning, om den går sönder så är det ju lättare att laga jämfört med ett ljudkort i Sverige.
Eller kanske ett midiklaviatur, schysst rör-preamp, mick eller kontrollenhet. Ska nog inskaffa allt det under det kommande året.
Kom igen nu, vad har ni för erfarenheter av att köpa varor i utlandet. Och vad är smart med de kriterier jag har. Tänker inte vara dum och opraktiskt bara för att spara några tusenlappar.

Har kollat lite priser på ebay och det är ju sjukt mycket billigare än i kära lilla Sverige.