Kontrollrummet

Rötter1

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil
Här är länken: http://www.henriklarssonbauman.com/musik/sokarotter.mp3
Hoppas kunna utveckla den.
« Senast ändrad: 29.03.2008, 21:30:07 by bow35 »


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena Bow..
Antar att du ville ha kommentarer på låt skissen,annars hade du väl inte lagt upp den här... :)

Frågan är bara vad jag skall skriva,det är ju liiite ofullständigt stycket,drog mest på smilbanden genom hela skissen..Men nånstans i det hela så ligger det nåt afrikanskt/asiatiskt i "bonna bonna" prylen..Ser fram emot vad du tänker hitta på med detta,på med djemba trummor och utveckla sång iden så kanske du har nåt?

Kul lyssning.

Mvh
Micael


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Bow!
Detta var kanske en av dom mest intressanta halvfärdiga alster som jag hört här på KR!
Ska bli verkligen kul att få höra vad du  egentligen söker efter. Vems rötter och på vilket sätt?

Första tanken är ju att detta är ett fylledille som försöker uppmuntra sig själv på tunnelbanan,
men jag hoppas och antar att din tanke är mera seriös, så förklara dig själv lite bättre! :)


h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil
Tjena Micael! Kul att du drog på smilbanden.

Tjena Johan! Du har rätt, min tanke tanke är seriös.

Förklaringen är den att det här temat har poppat upp då och då under en fjortonårsperiod. Och jag blir alltid väldigt allvarlig och avslappnad när det kommer. "Improvisationen" som mp3filen är tagen ifrån är egentligen tio minuter lång. Men rösten sviker och det hela är lite knasigt och förvirrat. Men hoppas kunna lösa det.

/Henrik

ps/Pappa är från Skåne och mamma från Estland/ds


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jag tänkte som Johan,att detta var en fylle grej..tordes inte skriva det bara..Nu när jag vet att tanken är seriös ´- så ser jag fram emot version 2.

Jag bar på en sång ide´(liknande din i 10 år),lite klagande indian sång runt en lägereld..Visste inte vad jag skulle göra med det bara.Tillslut när allt kändes rätt så drog jag in "jojkeriet" i cubase och satte igång. Låten finns här på forumet och den heter: "Marja-Lena vargens år".
Lyssna på den för inspiration,ide´r behöver lite tid för mognad.Kanske är du framme vid förverkligandet nu när du lagt upp grund skissen här?

Hur som helst så ser jag fram emot en fortsättning.

Mvh
Micael


jay thomas

  • Gäst
Estland, då triggar jag direkt!  ;)

Låter som om något som skulle kunna sjungas i midsommartid i Estland, definitivt. Finns ju en jojkliknande tradition i Estland men då kallas det för "regilaulud", vilket detta kan kvalificera in som.

Skön stämning, lite för kort och en aning för brusigt men det lovar en spännande fortsättning!  :)