Mycket tack för kommentarer på "Crazy" so far!
En egen kommentar: Jo, Hi-haten är nog lite enformig, tycker även jag nu efteråt.
Men när det gäller grötigheten:
Jag försökte verkligen göra inspelningen "skitig" och skramlig och "grötig".
Detta är gjort helt avsikttligt på denna låt! Jobbade hård och länge med att få fram ett rått ljud!
Orsaken är att de flesta heminspelningar - i mitt tycke - låter för "snälla" och ofta kliniskt rena.
Jag ska framöver dock göra stereosepareringen tydligare. Och variera trummorna!
Verkligen skitbra spelat, sången funkar nästan överallt, nån fras som kanske låter konstlad?
vad gäller grötigheten: det låter inte skitigt, bara grötigt, och skramligt med på ett ointressant sätt. Ljudet är inte rått och skitigt -det är bara grötigt.
Sen funkar inte fjomptrummorna med ett cleant kantslag in på en skitig mix tycker jag?
släng bort reverbet, det ligger som en blöt filt på nu.
Så. nog gnällt från surgubben här.
Gitarren har ett ritkigt bra ljud! påminner lite om gary moore still got the blues-ish på något sätt, fast lite trevligt skitigare. Jag skulle tagit bort reverb från allt, och istället kört send till en auxkanal där du lägger ett rumsreverb på, för att placera alltihop i samma lokal.
Vill du ha skitighet är tipset bandkompression, overdrive, rörsimulator. lite samplat skivknaster funkar faktiskt förvånansvärt bra.
trummor: handknacka allt för att få dynamik i velocity. Kör du med en trummaskin eller plug så se om du inte kan få det till midinoter så du kan ändra varje velocity individuellt för att få mer liv.
Trots en liten gnällig kommentar här så tycker jag verkligen att det är ett skitbra grundmaterial: bra blandning av instrument, bra uttryck i sång, fantastiskt skön gitarr.
Om du vill ha skitig blues tror ajg att du kan söka på cykelns tomtar på loftet. har för mig att den lät riktigt rå, skramlig och drypande av feeling

det kommer bli hur bra som helst detta