Kontrollrummet

Cartwall - Night train (tbruce remix)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad tbruce

  • Skostorlek: 45
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 354
  • Riktiga syntar har stängningsknapp.
    • Visa profil
LÅTNAMN: Night train
ARTIST/GRUPP: http://myspace.com/cartwall
KOMPOSITÖR/TEXTFÖRFATTARE: Cartwall
REMIX: jag
GENRE: indieklubbigt
LÅTLÄNGD: 3.18

En remix som jag jobbat med sen midnatt ungefär. Feedback välkomnas. Originalet finns på http://myspace.com/cartwall.


Utloggad Linkowich

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 458
    • Visa profil
Najs låt i original! Och remixen var precis som sig bör lite hårdare och med mer beat!

Två grejer: Vid 0:55 (fram till 01:27 ca) blir det två basar som spelar olika figurer och slåss om utrymmet. I mina öron låter det lite knas. Rösteffekten vid 01:30 börjar med att låta vanlig autotuner (å jag är trött på det soundet  -_-) Men sen blir det roligare när du rattar upp den i oktav/övertoner.

Jag gillar!  :P



Utloggad tbruce

  • Skostorlek: 45
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 354
  • Riktiga syntar har stängningsknapp.
    • Visa profil
Najs låt i original! Och remixen var precis som sig bör lite hårdare och med mer beat!

Två grejer: Vid 0:55 (fram till 01:27 ca) blir det två basar som spelar olika figurer och slåss om utrymmet. I mina öron låter det lite knas. Rösteffekten vid 01:30 börjar med att låta vanlig autotuner (å jag är trött på det soundet  -_-) Men sen blir det roligare när du rattar upp den i oktav/övertoner.

Jag gillar!  :P



Tack för kommentaren! Ja... basarna kanske slåss lite. Jag ville ha den mer riffiga basgången som just ett riff, men samtidigt ha med sköna drivet i en vanlig oktavbas. Kanske borde skära bort mer bas från den riffiga då.

Ja jag vet att det är dödstraff på autotune, just därför var jag helt enkelt tvungen att använda det. :D


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
blippbliopp osso lite kaggar. lyssnar. gillar sången massvis måste jag säga!

JÄTTEBRA med dubbla basarna...jag älskar när två ljud "delar7konkurrerar" om utrymme så att det i bland hörs det ena o ibland det andra......skitbra.

basen (oktavbas?) bakom autotunen (som i sig funkar kalas tycker jag)  oxo bra.


Sitter och diggar här i hörlurarna. Dettav ill jag ha på cd i bilen ock ösa SOM FAN!


För info: normalt gillar jag faktiskt inte alls denna typ, bara om det finns en känsla...något som rycker tag i en...nåt proffsigt.

Din mix har allt detta. Jättebra, verkligen.

EDIT: kommer på att jag saknar EN sak. en enda, o de e en bra virvel med lite punch (ingen trance-"pfloff"-grej, riktig smäll ska det va;)  ) som kan komma in vid typ 1:48 ?
« Senast ändrad: 20.03.2007, 00:59:37 by Emulator »
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad tbruce

  • Skostorlek: 45
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 354
  • Riktiga syntar har stängningsknapp.
    • Visa profil
Kul att du gillar det. :wub:

Visst är sången cool! Hon har verkligen en personlig sångstil.

En virvel kanske är en bra idé... förlösande nånstans. Eller kanske inte just en virvel... men något som markerar backbeatet kan nog vara ett bra avbrott. Ska labba med det lite.

Det är fritt fram att ösa på i bil eller var helst annars man vill. :D


Utloggad hegobald

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 181
  • Riktiga syntar har trägavlar.
    • Visa profil
Gôtt mos!  :rolleyes: Inget att tillägga egentligen.. Lite grötit med dubbla basar.. Men det har du ju redan hört.