Forum > Färdiga produktioner

stajo feat. Marruschkka - Why

<< < (5/6) > >>

stajo:
Yllet
Jo jag håller ju med själv och visst är det säkert så att sången hamnar lite på. Tycker alltid det är svårt att få den att smälta in.
Finns det någon tumregel här? Typ är det så att sången skall aldrig vara i det minsta rummet, eller alltid skall vara i det största?
Läste i mixologitidningen att man aldrig skulle använda mer än högst tre rum.
Tack för feedback

Harmonica mike
Kan ju inte bli annat än glad när jag läser dina kommentarer :).
Tycker också M träffar rakt på nerven.
Hur går det med The Castle?
Tack för kommentarerna.

Zyan
Ja verkar ju som jag skurit för hårt. tyckte ändå att jag jämförde och hörde faktiskt ingen skillnad :) så jag tänkte då kan jag lika bra skära här...
Kul att det gillas.
Juste låt ju, har inte hört den innan.
Tack!

Rattlesnake
Basen på sången jajajaja ;). Aha ja ekot är kanske lite högt, tyckte det var snittsigt och ville ju att det skulle höras, snodde iden från hur mr vallhagen hade mixat sin sång.
Tyckte också att mycket blev tydligare när gitarren försvann. Hade ju tre versioner så på de andra skalade jag av mer istället i inledning och lät gitarren komma med i slutet.

Kul att du lyssnade på den gamla också, tja lite grand utveckling va ;) i alla fall arr mässigt, pianomässigt har jag nog mer stagnerat faktiskt. Mycket handlar ju om material också.
Lika bra att plocka fram alla gamla lik ur garderoben redan nu :).
Tack för kommentarer !

MaxB

Kan ju vara min mix som klippt bort lite också, det som saknas menar jag ju ;)

max

Kul att det gillas :). Har själv svårt att säga vilken jag tycker låter bäst, det beror på vilket humör... ser det mer som en triologi :)

stensdotter:
Jaha - så blir det en BUMP!

Stajo och Marr, den här har jag missat (jo, jag var lite osynlig o inaktiv ett tag *ler*).
Underbar låt och här får din röst det utrymme den förtjänar Maria! Skulle vilja höra mer i denna kategori av dig. Ett litet tips. På de låga tonerna, som du tar så bra, finns det en risk att du tar i lite för mycket och mörkar klangen ännu mer. Testa att släppa in mer luft där och även göra en ljusare ansats när du sjunger - förstår du hur jag menar?

Underbart! Tack för en skön lyssning  :rolleyes:

Dividend:
Snabb comment: Snyggt sjunget (mycket), bra låt. Påminner om annan låt jag hört. Återkommer om jag kommer på..

Nä, det här är bättre än den jag hörde..

Tokai:
Tror jag har missat denna också. Eller så har jag hört den på nåt annat vis.
Det är inte ofta jag att jag får rysningar över hela kroppen, men det är när Marre kommer in tillsammans med stajos lite osäkra röst. Pust och stön!
Sen tycker jag att stajo är en av de få här på forumet som gör dom mest personliga låtarna. Det som ligger honom om fatet sas är hans sång som är ibland lite osäker. Men med hjälp av Marre och andra så ... :lol: :lol:

stajo:
schysst bumpning stensdotter :) gott att du gillar, vi hörs

Dividend
Denna har ju några år på nacken så i så fall har de nog snott från mig  ;)...

Tokai

Tokai eh :o det är bara marres röst du hör.

"Pust och stön!"  :wub:
eller
"Pust och stön!"   :ph34r:

;)
Håll öronen öppna för det kommer snart en ny personlig låt. Tack det värmer det känns positivt att man förknippar soundet med mig eller hur man nu säger.
gott 

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion