Forum > Färdiga produktioner

stajo feat. Marruschkka - Why

(1/6) > >>

stajo:
La upp denna på halvfärdiga med mig själv som sångare. Ett av önskemålen var att någon skulle känna sig manad att bidra med sin vackra stämma. Nu fick jag tre stycken som kunde tänka sig att hjälpa mig. Tycker det är fantastiskt hur en och samma låt kan låta så olika beroende på sångaren. Själv är jag väldigt nöjd(mer än nöjd) med alla tre och diggar dem på olika sätt. Därför ser jag var och en som en färdig låt och de föräras därför med en egen tråd. Hur fri tolkning man har gjort av melodin går på en skala från Marruschkka som hållit sig närmast den meloditolkning som jag själv hade tänkt mig, Vallhagen tar ett steg längre ut och tämjer lite mer på gränserna (mina då ;) ) medan ynot klart går över gränsen :) fast när den fått smälta in så sitter den j-vligt bra också. Why är en ca 18 år gammal låt som var en av mina första halvdana inspelningar på en 4-kanalig bandspelare. Den har blivit liggande sedan dess men det har alltid funnits en vilja hos mig att få till en lite mer lyssningsvänlig version. Om någon är intresserad av originalet så kan man lyssna här http://www.speedyshare.com/942669910.html (lämnar verkligen ut mig nu;) ) De här tre versionerna ser jag som en värdig avslutning på min ”why” epok. Frasen ”why do we feel like yesterday” får var och en tolka som man vill men ursprungligen var tanken: det känns lika dåligt som igår och i övermorgon känns det lika illa som imorgon.

I den här tråden presenterar jag MARRUSCHKKA!!!

ynot hittar du här http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=8539.msg69271;topicseen#new
vallhagen hittar du här
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=8540.msg69272;topicseen#new

Tyck till, tyck till, tyck till!

LÅTNAMN: Why
ARTIST/GRUPP: stajo feat. Marruschkka
GENRE: ballad
LÅTLÄNGD: 3.30
KOMPOSITÖR: Staffan Jonsson
PRODUCENT: Staffan Jonsson
MEDVERKANDE: Marruschkka sång + meloditolkning + körarr
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3

Plinka:
Mmmm...vilken låt! Förstår att du ville göra en ny snygg version av den här, med en text som får en att börja snyfta :(
Marruschkkas sång- helt enorm! Känslosam och kraftfull på samma gång!
En liten detalj- i mina lurar låter det som att ljudet spricker lite i de kraftfulla tonerna på sången- bara aningen.

Åsa:
...ja jösses, Maria Marruschkka, vilken röst, power säger jag bara! Och återigen, låten... snyft...   (spricker även i mina lurar på vissa ställen)

Jaha då har jag Ynots version kvar att lyssna på och av erfarenhet vet jag att där dryper det förmodligen av känsla också  :D Här har man en del att lära märker jag!

stajo:
Plinka
Jorå jag gillar känslan också  :rolleyes:. Marruschkka började i samma tonart som ynot och vallhagen och bemästrade även tonerna där nere men till slut tyckte vi att det kändes bäst i denna tonarten. Det stämmer nog att det spricker lite lite speciellt andra why'et i andra versionen men jag tyckte det satt så j-v.. bra så jag intalade mig själv att jag hör nog fel osv, det är nog bara jag som inbillar mig... Testade precis med att sätta limiter men gör ingen skillnad så tyvärr blir det ju omsjungning om man tycker det stör för mycket. Marruschkka och jag får ta ett snack, men det ju inget för hon är ju så trevlig  :D. Kul att du gillar låten och tack för värmen.

Åsa
Svaret ovan gäller ju också för dig :). Inget snack, tjejen kan sjunga. Jaha så det är en snyftlåt ;),
Tack för komments och lyssning!!

Marruschkka:
Tack Åsa för kommentar, det kan ju bara bli bättre ;) Men känslan är viktigast!

Tack även Plinka Samma till dej!

We keep up the good work :P

/Marr

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion