Nu skall man väl komma ihåg att det -kan- vara ett konkurslager och att säljare inte själv visste om att de var kopior. Jag har polare som ibland handlar saker som de inte har en aning om vad det är, eller hur de fungerar, men de räknar med att sälja vidare till bättre pris. Kan man då hosta upp en rejäl summa pengar så kan man få köpa hela klabbet för en struntsumma. (Alla konkursförvaltare hatar när folk skall ha saker i en-styck och älskar mängdköp.) Att det sedan kanske rör sig om förfalskningar är inte alltid lätt att veta. Så jag väljer hellre att fria än fälla och anmäler inte någonting. Det får Shure och TTS hantera.
Att sedan min var fake det är en helt annan sak. Men man lär sig något nytt. Hade nästan varit kul om det visade sig att Chromas mick har exakt samma ljudkurva som den riktiga. (Chromas kan, som sagt, vara riktig!) Då vetefan om jag inte köper en, två eller fler till mig själv! Tror nästan det faktiskt, nu när jag vet vad det -förmodligen- är för något. Hon skulle sälja slut på nolltid. Kan bli en klassiker!

Nu vet jag inte var Shure -egentligen- tillverkar sina mickar men om det är i Kina så vore det inte första gången som en fabrik tillverkar en massa till en kund och när kunden byter tillverkare så fortsätter de tillverka ett stort antal och släpper på andra marknader. (Att det står Made in USA på behöver inte betyda något, mer än att de skruvades ihop där och lades i kartong. Eller till och med att den designades i USA räcker. Visade sig i Shures fall vara tillverkning i Suzhou, China.)