Kontrollrummet

Harmonica Mike/Wernborg - Learn your lesson

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Låtnamn:Learn your lesson
Artist:Harmonica mike/Wernborg
Text/Musik:Hm/Wernborg
Arr/mix:Dito
Format:Mp3
Storlek:Drygt 6 meg
status:Färdig demo
Tillverknigs år:Jan 2007

Hej.
Lägger upp vårat samarbets projekt här också.Mest för njutandets skull,då det är en färdig demo.

Mvh
Micael/Steffo
« Senast ändrad: 20.02.2009, 00:09:54 by Harmonica mike »


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Japp -suverän låt, kanonspel....gitarr, trumprogrammering, munspel, bra sånginstats.

Imponerande!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad tsmalmbe

Jo, det här var allt bra. Låten blev liggande på mitt arbetsbord så att säga, mitt i allt var all min tid såld till ett helt annat projekt :)

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Du bröt just mot reglerna hur filnamnet ska vara på uppladdade låtar. Det är bara för att de ska sorteras efter användarnamn i media center.
Men vi har diskuterat en lösning på problemet, och den kommer nog under dagen så du behöver inte korrigera.


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jo, det här var allt bra. Låten blev liggande på mitt arbetsbord så att säga, mitt i allt var all min tid såld till ett helt annat projekt :)



Jag har förstått det tsm.Du är förlåten,ser ju vilket jobb du gjort här.Det krävs eldsjälar för att dra igång detta,och ni har verkligen lyckats.Yllet mastrade denna,vi tycker att det håller(tack yllet)så det är lugnt.

Mvh
Micael


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Du bröt just mot reglerna hur filnamnet ska vara på uppladdade låtar. Det är bara för att de ska sorteras efter användarnamn i media center.
Men vi har diskuterat en lösning på problemet, och den kommer nog under dagen så du behöver inte korrigera.

Förlåt Zyan,jag och datorn har 2 olika viljor.Jag blev glad när jag lyckades lägga upp låten.Kollade i reglerna men förstod inte så mycket..Taggar å sånt...det kan ju vara värt en minus karma på mig,du får en plus av mig för att jag inte behöver ändra i inlägget. :D

Mvh
Micael


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Du bröt just mot reglerna hur filnamnet ska vara på uppladdade låtar. Det är bara för att de ska sorteras efter användarnamn i media center.
Men vi har diskuterat en lösning på problemet, och den kommer nog under dagen så du behöver inte korrigera.

Förlåt Zyan,jag och datorn har 2 olika viljor.Jag blev glad när jag lyckades lägga upp låten.Kollade i reglerna men förstod inte så mycket..Taggar å sånt...det kan ju vara värt en minus karma på mig,du får en plus av mig för att jag inte behöver ändra i inlägget. :D

Mvh
Micael
Vi prioriterar våra användare :)

Skönt låt, fast det har jag nog sagt innan. Känner igen själv stommen, men ett nytt intro.
Vad far du för piano i introt, säg inte att det är en vsti. Isf tror jag dig inte. :D

Är det ez du har, låter väldigt mycket som det. Måste lära sig att få dem lite mer som man vill. tsmalmbe hade lite tips om detta i min låt. Ska prova de tipsen.

Men annars, skön sång, gitarr, munspel och piano.
Jazz i kollision med Blues. Underbart.
Laddar ner denna och hamnar i min eminenta mapp "forumfavoriter"  ;)


Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com
Jag gillar verkligen det här! Åh, jag drömmer att jag sitter i en rökig klubb i nån källarlokal nånstans... långt borta. Kanon!


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jag gillar verkligen det här! Åh, jag drömmer att jag sitter i en rökig klubb i nån källarlokal nånstans... långt borta. Kanon!

Thanx Chroma.
Wernborg och jag blev rätt nöjda med det här.Ser man till det jag hade gjort från början på låten,så är det här fulländningen.

Zyan:
Det är lirat på ett keyboard.Har för mig att steffo kör genom The Grand 2,inte säker dock.Jag fick filen som wave till mixningen.

Tack boys.

Micael


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Citera
Zyan:
Det är lirat på ett keyboard.Har för mig att steffo kör genom The Grand 2,inte säker dock.Jag fick filen som wave till mixningen.

Det är sån känsla som gör det levande...men några sekunder får mig att tänka på ett annat pianostycke. Troligtvis från Culllum eller Norah Jones. Och det är ingen dålig liknelse.


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Glömde en sak Zyan:Trummorna är en blandning av addictive demo och EZ..det fanns ju inga cymbaler i demo versionen av addictive,så jag slängde in ez:s cymbaler och övriga slag och la addictive waven under som utfyllnad.Tror på att kombinera de olika pluggarnas sound,typ GA å EZ..
Det blir nog nåt sånt kokihop på nästa alster..

Mvh
Micael


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
Bara att sjunga med i hyllningskören här, detta var riktigt härligt att lyssna på.
blargh


Utloggad Yllet

  • Mjukis
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 922
  • Det är inte ofta man ser en levande kofta
    • Visa profil
    • http://jon.rinneby.se
Är detta min mastring?  B)
Jag mixar och mastrar gärna din skiva, ep eller demo
http://jon.rinneby.se - Sound of wool
http://turnoffyourtelevision.se
http://pluggar.wordpress.com/
http://www.facebook.com/jonrinneby


Utloggad Rockoko

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 61
    • Visa profil
    • Rockoko
Najs...

Läs här: http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=126.msg1175;topicseen#new
Skulle va intresant att höra avskalad blues med Sång, munspel och gitarr från dej !


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Är detta min mastring?  B)

Japp.Om jag inte strulade till det och tog fel fil när jag laddade ned den hit.Känns den igen?


Utloggad Yllet

  • Mjukis
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 922
  • Det är inte ofta man ser en levande kofta
    • Visa profil
    • http://jon.rinneby.se
Har inte lyssnat så noga, men det är det säkert. Var bara en undring :)
Jag mixar och mastrar gärna din skiva, ep eller demo
http://jon.rinneby.se - Sound of wool
http://turnoffyourtelevision.se
http://pluggar.wordpress.com/
http://www.facebook.com/jonrinneby


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
asa bra verkligen!

grymt skön whiskey röst och feeling i helhet..
jag ser verkligen låten i ett soundtrack framför mig
det enda som är synd är reverben..det låter nästan som att det är verb på basen
för den låter så långt bort..men det kanske bara är låg volym på den?

fast det är bara min åsikt..jag är själv inne i en så lite verb som möjligt period!!


strålande jobbat!!
 :)

PS.. du verkar kunna hantera ett munspel..kanske man vågar be dig om hjälp med att lägga lite munspel
någongång i framtiden??

hare brahma..


http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
asa bra verkligen!

grymt skön whiskey röst och feeling i helhet..
jag ser verkligen låten i ett soundtrack framför mig
det enda som är synd är reverben..det låter nästan som att det är verb på basen
för den låter så långt bort..men det kanske bara är låg volym på den?

fast det är bara min åsikt..jag är själv inne i en så lite verb som möjligt period!!


strålande jobbat!!
 :)

PS.. du verkar kunna hantera ett munspel..kanske man vågar be dig om hjälp med att lägga lite munspel
någongång i framtiden??

hare brahma..




Thanx Larsson.
Wernborg och jag tackar.Möjligen ska basen upp ett litet litet snäpp.Går ju att fixa om vi gör en ny mastring,får se hur vi gör med det.
Munspels lir,jo men visst..Shoot!

Mvh
Micael


Utloggad valdez

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 265
    • Visa profil
Ni gör denna låt verkligen bra!...skulle vara coolt och höra er på livescenen..
Bra ljudbild..skönt gitarrlir och jättebra sång!


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Najs...

Läs här: http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=126.msg1175;topicseen#new
Skulle va intresant att höra avskalad blues med Sång, munspel och gitarr från dej !

Tjena.
Wernborg och jag gör en ödmjuk bugning,för ordet - najs.
Det finns ju en del låtar i bagaget.Har ett gäng med lite småfix innan jag kan kalla dom färdig demo..Dom hamnar här så småningom.."so - hang in there".

Mvh
Micael


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Ni gör denna låt verkligen bra!...skulle vara coolt och höra er på livescenen..
Bra ljudbild..skönt gitarrlir och jättebra sång!

Thanx valdez.
Live scen..njjaaaääääoooo kanske,man vet ju aldrig.Det är bara så långt mellan Steffo å mig,så det blir nog svårt att genomföra.Men om gaget är det rätta - typ 100 lax,då kan vi ju ta oss en funderare.. :D Madison square garden i New York är slut målet för denna,då den är skriven till Jänkarna "They´ve never seen a flower growin´from the ground,all they see is concrete messin´with their mind"..he he

Mvh
Micael
« Senast ändrad: 26.02.2007, 14:41:27 by Harmonica mike »


Utloggad Rockoko

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 61
    • Visa profil
    • Rockoko
Najs...

Läs här: http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=126.msg1175;topicseen#new
Skulle va intresant att höra avskalad blues med Sång, munspel och gitarr från dej !

Tjena.
Wernborg och jag gör en ödmjuk bugning,för ordet - najs.
Det finns ju en del låtar i bagaget.Har ett gäng med lite småfix innan jag kan kalla dom färdig demo..Dom hamnar här så småningom.."so - hang in there".

Mvh
Micael


haha... sry för den utförliga kritiken.
Men faktum är att jag är så grön i ämnet "göra musik" att jag inte kan ge några tips eller råd, men avgöra vad som är najs eller inte klarar jag av  B)


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Najs...

Läs här: http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=126.msg1175;topicseen#new
Skulle va intresant att höra avskalad blues med Sång, munspel och gitarr från dej !

Tjena.
Wernborg och jag gör en ödmjuk bugning,för ordet - najs.
Det finns ju en del låtar i bagaget.Har ett gäng med lite småfix innan jag kan kalla dom färdig demo..Dom hamnar här så småningom.."so - hang in there".

Mvh
Micael


haha... sry för den utförliga kritiken.
Men faktum är att jag är så grön i ämnet "göra musik" att jag inte kan ge några tips eller råd, men avgöra vad som är najs eller inte klarar jag av  B)

Då har du kommit till rätt forum.Mina första trevande i mixning och låtar var inte så imponerande,men det tar sig sa mordbrännaren.Det finns en enorm kunskap här,och alla är generösa med feedback.

Det vore kul om du lägger upp nåt alster som du gjort,men inga covers,det måste vara eget material.
Så får du se vad som sägs,du kanske kan lära oss något och vi dig,det är ett givande och tagande här där vi strävar mot samma mål - att få upp nivån på produktionerna.

Mvh
Micael


Utloggad Rockoko

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 61
    • Visa profil
    • Rockoko
Najs...

Läs här: http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=126.msg1175;topicseen#new
Skulle va intresant att höra avskalad blues med Sång, munspel och gitarr från dej !

Tjena.
Wernborg och jag gör en ödmjuk bugning,för ordet - najs.
Det finns ju en del låtar i bagaget.Har ett gäng med lite småfix innan jag kan kalla dom färdig demo..Dom hamnar här så småningom.."so - hang in there".

Mvh
Micael


haha... sry för den utförliga kritiken.
Men faktum är att jag är så grön i ämnet "göra musik" att jag inte kan ge några tips eller råd, men avgöra vad som är najs eller inte klarar jag av  B)

Då har du kommit till rätt forum.Mina första trevande i mixning och låtar var inte så imponerande,men det tar sig sa mordbrännaren.Det finns en enorm kunskap här,och alla är generösa med feedback.

Det vore kul om du lägger upp nåt alster som du gjort,men inga covers,det måste vara eget material.
Så får du se vad som sägs,du kanske kan lära oss något och vi dig,det är ett givande och tagande här där vi strävar mot samma mål - att få upp nivån på produktionerna.

Mvh
Micael

Jobbas på det faktiskt.
Jag har gjort ett par skisser och ska få hjälp att lägga på trummor och bas.
Mixningen blir spännande  :unsure:, men det löser sej sa tanten som sket i vasken!


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Najs...

Läs här: http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=126.msg1175;topicseen#new
Skulle va intresant att höra avskalad blues med Sång, munspel och gitarr från dej !

Tjena.
Wernborg och jag gör en ödmjuk bugning,för ordet - najs.
Det finns ju en del låtar i bagaget.Har ett gäng med lite småfix innan jag kan kalla dom färdig demo..Dom hamnar här så småningom.."so - hang in there".

Mvh
Micael


haha... sry för den utförliga kritiken.
Men faktum är att jag är så grön i ämnet "göra musik" att jag inte kan ge några tips eller råd, men avgöra vad som är najs eller inte klarar jag av  B)

Då har du kommit till rätt forum.Mina första trevande i mixning och låtar var inte så imponerande,men det tar sig sa mordbrännaren.Det finns en enorm kunskap här,och alla är generösa med feedback.

Det vore kul om du lägger upp nåt alster som du gjort,men inga covers,det måste vara eget material.
Så får du se vad som sägs,du kanske kan lära oss något och vi dig,det är ett givande och tagande här där vi strävar mot samma mål - att få upp nivån på produktionerna.

Mvh
Micael

Jobbas på det faktiskt.
Jag har gjort ett par skisser och ska få hjälp att lägga på trummor och bas.
Mixningen blir spännande  :unsure:, men det löser sej sa tanten som sket i vasken!

Härligt.
Det blir kul att höra nåt från dig.Vi ska nog få till din mix.Släng upp låten/låtarna när du börjar få struktur på dom..

Mvh
Micael


DåligtGehör

  • Gäst
Har ju kommenterat och berömt låten redan på den gamla siten. Men när jag lyssnar nu så vill jag slå ett slag för annat en de mer uppenbart bra insatserna som sången, gitarr och munspel. Jag blir glad av hur basen jobbar, särskilt då under solona samt hur den lungar ner sig inför avslutningen.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Har ju kommenterat och berömt låten redan på den gamla siten. Men när jag lyssnar nu så vill jag slå ett slag för annat en de mer uppenbart bra insatserna som sången, gitarr och munspel. Jag blir glad av hur basen jobbar, särskilt då under solona samt hur den lungar ner sig inför avslutningen.

Den typen av kommentarer bli jag extra glad över. Basen är allt i musiken. Fan ska nog bli bassist i nästa liv.  :P


Utloggad Pwayne

  • Cloud surfer
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 255
  • En smal person med små pupiller
    • Visa profil
Snyggt på alla händer och fötter och halsar! :D
Shysst livekänsla och snyggt rum!
Blues är väl inte min stora passion men jag kan skilja pärlor från svin... :wacko:....Bra jobbat!


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Snyggt på alla händer och fötter och halsar! :D
Shysst livekänsla och snyggt rum!
Blues är väl inte min stora passion men jag kan skilja pärlor från svin... :wacko:....Bra jobbat!

Tack Pwayne.
Det värmer själen att få feedback från nån som inte är svag för musik stilen..Stort leende från Steffo å mig :D

Mvh
Micael


Utloggad bimbambop

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 23
    • Visa profil

Mjaha ja.. denna har man väl kommenterat några gånger nu i olika sammanhang  B)
Tokbra låt och denna version är som bekant helt smurf!

/ Mats


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil

Mjaha ja.. denna har man väl kommenterat några gånger nu i olika sammanhang  B)
Tokbra låt och denna version är som bekant helt smurf!

/ Mats

Thanx Mats.
Kul att du hittat hit igen.Släng upp reggae(stavade jag rätt? :P)låten igen,jag har strulat bort den.
Så jag får sejvfa den..

Mvh
Micael


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Nu får ni se det här som en oseriös BUMP!

Tänkte bara låta de nyanlända digga lite...Bump = minus karma?

Jag sticker ut hakan först,så får vi se hur bumpar tas emot.. :D

Mvh
Micael


Utloggad manne_vxu

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 159
  • Rattar som fan!
    • Visa profil
    • Ljudupplevelser.se
Nu får ni se det här som en oseriös BUMP!

Tänkte bara låta de nyanlända digga lite...Bump = minus karma?

Jag sticker ut hakan först,så får vi se hur bumpar tas emot.. :D

Mvh
Micael

Till oss som är nästan helt nya här i forumvärlden, vad är "bump"?

Skön låt för övrigt, gillade speciellt trummorna. Läste mig till att du blandat två kit, det ska jag själv ge mig på absolut.
Mitt senaste projekt: www.ljudupplevelser.se


Utloggad Dark Of Light

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 153
  • Med lem
    • Visa profil
 ^_^ Bump ja... Det är helt enkelt att man gör ett inlägg i ett ämne för att uppmärksamma ämnet som aktuellt igen, den hamnar "överst" i tråden.

Nu lämnar jag the wonderful art of bump och... Helskönt, underbart, stämmningsfullt, otroligt levande!!! Mycket bra, så bra att jag hämtar mig en öl på stående fot och...
Lyssnar på låten igen!  :rolleyes:
  Vadå för tidigt för en öl??? Jag är ju faen vaken! 


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Nu får ni se det här som en oseriös BUMP!

Tänkte bara låta de nyanlända digga lite...Bump = minus karma?

Jag sticker ut hakan först,så får vi se hur bumpar tas emot.. :D

Mvh
Micael

Till oss som är nästan helt nya här i forumvärlden, vad är "bump"?

Skön låt för övrigt, gillade speciellt trummorna. Läste mig till att du blandat två kit, det ska jag själv ge mig på absolut.

Tack Manne_vxu för komments kring låt å arr.
Ez drummer har ett bra grund sound,men det behöver modifieras lite.En mix av två olika pluggar funkar bättre.Nog så häftigt rums ljud i EZ,men i kombination med en annan plugg så går det att få till ett schysst sound.

Bumpen då: Ja det är ett gammalt uttryck från ett annat forum där vi bodde förr..Ordet kan väl jämföras med en studs.Och i det här fallet så studsar man upp till början på sidan ett..

Jag hälsar dig välkommen då jag inte sett ditt namn förut.
Presentera dig gärna under rätt tråd så alla får hälsa dig välkommen hit.Här kommer du att trivas.

Mvh
Micael