Kontrollrummet

Ljudsamples från olika mickar till baskagge

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad krull

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 18
    • Visa profil
Jag har tidigare postat detta på tidningen studios forum utan framgång... Tänkte kolla om man kanske skulle lyckas bättre här.

"Jag eftersöker lite samples på kaggemickar. Hade tänkt köpa en kaggemick men vill höra mickarna först.
Alla prisklasser är intressanta."

/fredde


Utloggad Polpotkin

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 171
  • Hit'er in the shitter
    • Visa profil
    • Sabachthani - Official website
Kan detta va till nån hjälp? (Cred till Elof)
http://www.purewaveaudio.com/category/zmic.dsamples/

Vad ska du främst spela in? Gäller det metal/rock så är Audix D6 fantastiskt bra. (Kanske att du kan få en uppfattning av den om du kollar Elofs tråd om D6 på golvpukan)
« Senast ändrad: 18.03.2007, 23:49:20 by Polpotkin »

Sabachthani - Gothic Doom Metal


Utloggad krull

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 18
    • Visa profil
Tack, ursäkta mig, jävla mycket! Det var precis den sidan jag letade efter... Jag har varit inne på den tidigare men tappat bort den...
På studios forum har det nu gått ca 2 veckor sedan jag postade den posten och fortfarande inte fått svar, här går det 10 minuter och jag får svar... Det verkar som de flesta gått över hit. Till TsMalmbe å allt vad ni nu heter som driver detta forum: Tack så jävla mycket! Jag gillar verkligen inte det nya studiocommunityt, forumet där är numer oläsbart i princip...

/fredde


Utloggad hefu

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 89
    • Visa profil
    • Work of Art
Vill gärna påpeka att D6 är bra till allt, inte bara metall, även om den lämpar sig utmärkt för det oxå.
Kombinera med en stormembramsmick framför trumman så är du imål.
Eller, ännu hellre, en Yamaha Subkick och var beredd på att skära bas i EQ:n. Från jättemjukt bumligt till klickigt stenhårt.
Med maaaaaaassor av botten!  :wub:
DW, Mac, Logic, Mercedes
Säljare Macoteket
Trummis i Work of Art


Utloggad Polpotkin

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 171
  • Hit'er in the shitter
    • Visa profil
    • Sabachthani - Official website
Kanon på bas-stärkare också. Själv ska jag köpa på mig fler audix-mickar för den erfarenheten jag har, tillsammans med vad jag har hört från shootouts är ju kanon. Riktigt bra mickar..

Sabachthani - Gothic Doom Metal