Forum > Demolåtar

Irwing Delta - Mud Space

(1/2) > >>

jay thomas:
Hittade denna lätt psykedeliska elektroniska låt vid scanning av musikpartitionen. Påminner lite om tidiga Tangerine Dream i kombination med Ralph Lundsten. Kanske Soundtrack till en Tim Burton film?

LÅTNAMN: Mud Space
ARTIST/GRUPP: Irwing Delta
GENRE: Space-Fi
LÅTLÄNGD: 5.52
KOMPOSITÖR: ID
PRODUCENT: E/T
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2006
FORMAT: mp3

Harmonica mike:
Tjabba JT.
Det låter ju skitbra detta,skitbra driv...tror jag?

Ren gissning således,då jag saknar länk.. :P

Mvh
Micael

jay thomas:
Hoppsan la visst upp den tysta nattversionen...    :angry: :lol:

Länken fixad ovan, tack för att du var vaken!  :)  (till skillnad från undertecknad)

Zyan:
Tycker inte om låten som en låt att lyssna på, för advancerad och för mycket gammal sci-fi för min smak. Kanske passande bakgrund till något i filmväg (speciellt slutet), vet inte vad riktigt.

Låter någon som är hemma på planeten kommentera istället, för detta är inget för mig.

mahan:
Oukki JT!
Börjar bra, en viss A. Hitchcock stämning, gammal rysarfilm, sen vid 2:17 rycker rytmavdelningen in, lite onödigt häftigt tycker jag. Ett rytmparti behövs, men inte så att det flyger mot ögonen. Sen kommer Harry Potter (vid 2:51) på sin kvast, och avlägsnar sig  till...outerspace, sen efter 3:26 försvinner intensiteten och låten blir lixåm platt, händer inget. Gott botten , så antingen kapa låten vid 3:25 eller släng in nåt som håller intresset uppe :)

h.   johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion