Kontrollrummet

Irwing Delta - Mud Space

gäst · 10 · 2379

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jay thomas

  • Gäst
Hittade denna lätt psykedeliska elektroniska låt vid scanning av musikpartitionen. Påminner lite om tidiga Tangerine Dream i kombination med Ralph Lundsten. Kanske Soundtrack till en Tim Burton film?


LÅTNAMN: Mud Space
ARTIST/GRUPP: Irwing Delta
GENRE: Space-Fi
LÅTLÄNGD: 5.52
KOMPOSITÖR: ID
PRODUCENT: E/T
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2006
FORMAT: mp3
« Senast ändrad: 14.03.2008, 10:41:53 by jay thomas »


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjabba JT.
Det låter ju skitbra detta,skitbra driv...tror jag?

Ren gissning således,då jag saknar länk.. :P

Mvh
Micael


jay thomas

  • Gäst
Hoppsan la visst upp den tysta nattversionen...    :angry: :lol:


Länken fixad ovan, tack för att du var vaken!  :)  (till skillnad från undertecknad)


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Tycker inte om låten som en låt att lyssna på, för advancerad och för mycket gammal sci-fi för min smak. Kanske passande bakgrund till något i filmväg (speciellt slutet), vet inte vad riktigt.

Låter någon som är hemma på planeten kommentera istället, för detta är inget för mig.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Oukki JT!
Börjar bra, en viss A. Hitchcock stämning, gammal rysarfilm, sen vid 2:17 rycker rytmavdelningen in, lite onödigt häftigt tycker jag. Ett rytmparti behövs, men inte så att det flyger mot ögonen. Sen kommer Harry Potter (vid 2:51) på sin kvast, och avlägsnar sig  till...outerspace, sen efter 3:26 försvinner intensiteten och låten blir lixåm platt, händer inget. Gott botten , så antingen kapa låten vid 3:25 eller släng in nåt som håller intresset uppe :)


h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


jay thomas

  • Gäst
Tycker inte om låten som en låt att lyssna på, för advancerad och för mycket gammal sci-fi för min smak. Kanske passande bakgrund till något i filmväg (speciellt slutet), vet inte vad riktigt.

Låter någon som är hemma på planeten kommentera istället, för detta är inget för mig.

Tack för lyssning och återkoppling Zyan!  :)

Visst är det tänkt som någon slags filmmusik! Får se om jag går ut i skogen själv och filmar.

Oukki JT!
Börjar bra, en viss A. Hitchcock stämning, gammal rysarfilm, sen vid 2:17 rycker rytmavdelningen in, lite onödigt häftigt tycker jag. Ett rytmparti behövs, men inte så att det flyger mot ögonen. Sen kommer Harry Potter (vid 2:51) på sin kvast, och avlägsnar sig  till...outerspace, sen efter 3:26 försvinner intensiteten och låten blir lixåm platt, händer inget. Gott botten , så antingen kapa låten vid 3:25 eller släng in nåt som håller intresset uppe :)


h.   johan

Tack johan!  :)

OK, jag tar till mig, återvänder till rymdstudion så ska jag fundera på en "overhaul".


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
För mej är detta "Planeten jordens födelse" Speaker: Bengt Feldreich
...åsså på slutet kom dinosaurierna klivande.....


 ;)

/Marr

https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
Hellu,

Efter typ hälfen, där kören kommer in, snyggt :)

Väldigt suggestivt överlag, men en skum film på detta så är du hemma!

///david
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Jag förstår att detta kan vara tänkt som filmmusik, vilket jag tror det kan passa jättebra till, för att locka fram obehagliga känslor, eller spänning och rysningar! Ljuden precis i början och precis i slutet var lite jobbiga för mina öron, men mittpartiet med den elektroniska kören var väldigt snyggt! Påminner mig lite om gamla Jarre-låtar!  :D
Plinkar på en låt...


jay thomas

  • Gäst
För mej är detta "Planeten jordens födelse" Speaker: Bengt Feldreich
...åsså på slutet kom dinosaurierna klivande.....


 ;)

/Marr



Tack Marr!  :)  Varför inte, skulle absolut kunna fungera.

Hellu,

Efter typ hälfen, där kören kommer in, snyggt :)

Väldigt suggestivt överlag, men en skum film på detta så är du hemma!

///david

Tack david!  :)
Skissar på en film men tiden räcker inte till riktigt nu, kanske lite senare i vår.  ;)

Jag förstår att detta kan vara tänkt som filmmusik, vilket jag tror det kan passa jättebra till, för att locka fram obehagliga känslor, eller spänning och rysningar! Ljuden precis i början och precis i slutet var lite jobbiga för mina öron, men mittpartiet med den elektroniska kören var väldigt snyggt! Påminner mig lite om gamla Jarre-låtar!  :D

Tack Plinka!  :)
Det är faktiskt kul att det lockar fram obehaget i dig, det var nog ett av syften med låten. En liten film till detta, som ovan nämts, sen så är det klart.  ;)