Forum > Demolåtar
I´m in a sideshow
Yllet:
Nu har jag fixat till sången, mjukat upp den lite och försökt få in den naturligare i mixen. Leadpianot ligger nu i mitten och pianoslingan i slutet är mindre panorerat. Vidare ligger supergitarren i början svagare i bakgrunden.
Tyck till!
Emulator:
Nuså!
I det närmaste perfekt nu....snyggt mixat,spelat och komponerat.
Inte heller överförtjust i sångljudet, skulle vara lite krispigare, men "ahhahaha" funkar skitbra.....
Trummorna kommer in snyggt och bra.
Nu är den klar tycker jag!
valdez:
Det låter riktigt fint...har ju följt din story ang låten och nu tycker jag den känns hemma..du har en fin röst och musiken smälter gott ihop med rösten.. :)
Yllet:
--- Citat från: Emulator skrivet 26.02.2007, 04:10:31 ---Nuså!
I det närmaste perfekt nu....snyggt mixat,spelat och komponerat.
Inte heller överförtjust i sångljudet, skulle vara lite krispigare, men "ahhahaha" funkar skitbra.....
Trummorna kommer in snyggt och bra.
Nu är den klar tycker jag!
--- Slut citat ---
Om du bara visste hur många timmar jag spenderat på sångljudet. Saken är den att där ligger "smackljud" och vassa s och t, då sången spelades in med en dynamisk mic utan puff-filter. Om jag krispar till sången blir den helt enkelt för vass, även om ja kör 2 st desser som tar olika mycket, från ca 5khz respektive 10khz. Utöver det fick jag köra 2 eq samt två kompressorer, heheh.
Hur som helst är jag ganska nöjd med det softa sångljudet... vill inte att det ska sticka ut för mycket heller. Tycker det blev ganska varmt nu utan att bli för dovt. Å andra sidan lyssnar jag ännu inte på helheten som jag kanske borde, blir lätt så efter allt mixande, hör bara detaljer. Ska låta låten vila ett tag :)
Tack för bra inlägg
Yllet:
--- Citat från: valdez skrivet 26.02.2007, 05:01:44 ---Det låter riktigt fint...har ju följt din story ang låten och nu tycker jag den känns hemma..du har en fin röst och musiken smälter gott ihop med rösten.. :)
--- Slut citat ---
Det var roligt att höra. Tack!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida