Forum > Demolåtar

I´m in a sideshow

(1/6) > >>

Yllet:
Borttagen...

Emulator:
Låter skönt....blev bra med pianot också.kanske låter lite wet allting? Ska ju å andra sidan vara det på deam pop :)

Låter bra, snygga nivåer..kanske upp pyttepytte med pianot.

Snyggt!

tsmalmbe:
Mmm... riktigt god fortfarande. GIllar inte comfilter-sången - fortfarande :). Och trummorna har lite ez över sig - soundmässigt. Drömmig är den minsann.

Yllet:

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 24.02.2007, 18:16:13 ---Mmm... riktigt god fortfarande. GIllar inte comfilter-sången - fortfarande :). Och trummorna har lite ez över sig - soundmässigt. Drömmig är den minsann.

--- Slut citat ---

Vet inte om pukorna är ezdrummer, fick kompet av fidden, körde sen genom en kanalstrip och fixade till ljudet ganska hårt. Övriga trumkompet är grooveagent.

Angående sången så antar jag att det är en smaksak. Har testat lite olika varianter och kommit på att detta passar låten bäst, så som jag vill ha det. Dock ligger den helt torr, vilket kanske stör?!, har inte hittat nåt passande reverb. Vidare spelades sången in med en gammal dynamisk mic, så det krävdes lite pill för att få till den, går säkert att förbättra dock.

Tack för inlägg

Fidden:
Jadå, mina pukor är ez-drummer, men jag fick lyssna en extra gång nu för att höra att det är dom som ligger där, men till slut kom dom ju. :)

Har en liten fråga till dig Yllet.
Nu när du vet hur du vill ha det, är det inte läge att göra en ny inspelning? Du säger ju själv att det är svårt att få till det pga mikrofon etc, kanske ett helt nytt försök skulle göra underverk. Nu tycker jag mig dock ana att du liksom mig inte gillar att göra gammalt material på nytt, men det var bara en liten tanke. Som demo fungerar det ju absolut, tycker låten kommer fram grymt bra.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion