Forum > Demolåtar

Min första låt här på forumet

(1/4) > >>

ante:
Jag lyckades pilla bort denna låt och har den inte där jag är nu. PM om ni vill ha den annars kommer den riktiga versionen inom kort. :)

Ja ni nu kan ni skratta eller gråta.....men nivåerna är sne å jag har kört stutt med låten kom med inputs,,,:) vad är bra vad ska ändras på...sången ska läggas om stämmor oxå...men den ligger under halvfärdig ;-)
LÅTNAMN: ---
ARTIST/GRUPP: Ante
GENRE: Pop nåt
LÅTLÄNGD: 3,45
KOMPOSITÖR: Ante
PRODUCENT: Ante
EV. MEDVERKANDE: Ante
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3

Plinka:
Hej Ante! Välkommen ska väl jag säga, som också är ny!!! :lol:
Jättefin låt du har skrivit! Maffigt arr tycker jag! Nu är ju inte jag expert på mixning och sånt, men i mina öron brassar du på lite för högt på blåset, framför allt på refrängen! Där försviner din röst bland all pompa och ståt(vilket är jättehäftigt, men bara för högt)
På tal om refrängen, så fick jag en liten känsla av att det skulle vara fint att förstärka den med en stämma eller kör eller doa i bakgrunden?
Bra jobbat!!! :)

ante:

--- Citat från: Plinka skrivet 12.03.2008, 21:46:01 ---Hej Ante! Välkommen ska väl jag säga, som också är ny!!! :lol:
Jättefin låt du har skrivit! Maffigt arr tycker jag! Nu är ju inte jag expert på mixning och sånt, men i mina öron brassar du på lite för högt på blåset, framför allt på refrängen! Där försviner din röst bland all pompa och ståt(vilket är jättehäftigt, men bara för högt)
På tal om refrängen, så fick jag en liten känsla av att det skulle vara fint att förstärka den med en stämma eller kör eller doa i bakgrunden?
Bra jobbat!!! :)

--- Slut citat ---

Oj....det hade jag inte väntat mig...som sagt jag ville få lite inputs å det fick jag nu...brasset ska ner, jag vet...:)

TACK TACK

freddy:
Tjo!
Jag tycker du har en bra och naturlig röst. Dock känns den lite "svajig" ibland, du verkar lite osäker. Känns som du har spelat in den direkt utan att öva, kör det lite fler gånger utan att spela in. Sen på den igen. Sen har du väl autotunern på också, jag skulle satsa på att försöka ta om sången istället för att köra autotunern på högvarv. Sen när det gäller mixen så tycker jag du ska sänka stråkarna och blåset, trummorna försvinner bakom. Jag gillar dock låten och jag tycker du gör en bra start här på forumet. Dock behöver du finjustera den lite bara. Ha det!

ante:

--- Citat från: freddy skrivet 12.03.2008, 21:53:55 ---Tjo!
Jag tycker du har en bra och naturlig röst. Dock känns den lite "svajig" ibland, du verkar lite osäker. Känns som du har spelat in den direkt utan att öva, kör det lite fler gånger utan att spela in. Sen på den igen. Sen har du väl autotunern på också, jag skulle satsa på att försöka ta om sången istället för att köra autotunern på högvarv. Sen när det gäller mixen så tycker jag du ska sänka stråkarna och blåset, trummorna försvinner bakom. Jag gillar dock låten och jag tycker du gör en bra start här på forumet. Dock behöver du finjustera den lite bara. Ha det!

--- Slut citat ---

Oj oj...ja auto tunern är väl lite för att jag inte kan sjunga...
Ja jag ska mixa den lite

Nu fick jag en ny tändning

TAck

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion