Forum > Demolåtar

Min första låt här på forumet

<< < (2/4) > >>

freddy:

--- Citat från: ante skrivet 12.03.2008, 21:57:50 ---
--- Citat från: freddy skrivet 12.03.2008, 21:53:55 ---Tjo!
Jag tycker du har en bra och naturlig röst. Dock känns den lite "svajig" ibland, du verkar lite osäker. Känns som du har spelat in den direkt utan att öva, kör det lite fler gånger utan att spela in. Sen på den igen. Sen har du väl autotunern på också, jag skulle satsa på att försöka ta om sången istället för att köra autotunern på högvarv. Sen när det gäller mixen så tycker jag du ska sänka stråkarna och blåset, trummorna försvinner bakom. Jag gillar dock låten och jag tycker du gör en bra start här på forumet. Dock behöver du finjustera den lite bara. Ha det!

--- Slut citat ---

Oj oj...ja auto tunern är väl lite för att jag inte kan sjunga...
Ja jag ska mixa den lite

Nu fick jag en ny tändning

TAck

--- Slut citat ---

Jo visst kan du sjunga. Det är på några ställen där autotunern får spel, när man verkligen hör hur den letar ton. Får du bort dom ställena så kan du väl ha en lätt tuner på ändå. Men jag skulle tro att det blir bättre om du sjunger den ett tiotal gånger rakt igenom.

ante:

--- Citat från: freddy skrivet 12.03.2008, 22:11:00 ---
--- Citat från: ante skrivet 12.03.2008, 21:57:50 ---
--- Citat från: freddy skrivet 12.03.2008, 21:53:55 ---Tjo!
Jag tycker du har en bra och naturlig röst. Dock känns den lite "svajig" ibland, du verkar lite osäker. Känns som du har spelat in den direkt utan att öva, kör det lite fler gånger utan att spela in. Sen på den igen. Sen har du väl autotunern på också, jag skulle satsa på att försöka ta om sången istället för att köra autotunern på högvarv. Sen när det gäller mixen så tycker jag du ska sänka stråkarna och blåset, trummorna försvinner bakom. Jag gillar dock låten och jag tycker du gör en bra start här på forumet. Dock behöver du finjustera den lite bara. Ha det!

--- Slut citat ---

Oj oj...ja auto tunern är väl lite för att jag inte kan sjunga...
Ja jag ska mixa den lite

Nu fick jag en ny tändning

TAck

--- Slut citat ---

Jo visst kan du sjunga. Det är på några ställen där autotunern får spel, när man verkligen hör hur den letar ton. Får du bort dom ställena så kan du väl ha en lätt tuner på ändå. Men jag skulle tro att det blir bättre om du sjunger den ett tiotal gånger rakt igenom.

--- Slut citat ---

TAck jag gör  om och gör rätt:)

max:
Hej!

Skön låt du har fått till! Håller med om att blåset ska ner en bit och att sången är lite svajig på något ställe, men det fixar du lätt. Bra låt som sagt :)

Emulator:
Håller i stort med Freddy. Autotunern låter kass, faktiskt är det bätre att slita o öva öva öva tills det sitter. Jag har samma problem med, sång, svårt att sätta tonerna direkt -så man glider in på tonen. låter inte så bra. DÄREMOT så sätter du ju tonen efter inglidningen, och det betyder at du vet hur det skall låta, och du kan det också. Försök att sätta tonen direkt. sjung med så "direktsatta" toner som du kan. sjung hela låten, oavsett hur det går, kanske 6 ggr. lyssna igenom. sen testar du rad för rad..bästär om du kan ta allt i ett svep, funkar inte detta så ta det i mindre bitar. En annan bra metod är att spela melodin på nåt tråkigt ljud, kanske en ren sinussynth, så du har det i öronen när du sjunger. Ett finger innanför ena hörluren ger bra medhörning direkt också.

Rösten och klangen låter bra när du sätter tonerna. Du kommer med lite övning bli rätt mycket bättre ganska snabbt..min gissning. grunden är bra!

Lite högt mixad sång inledningsvis, och stråkar o brass för höga sen. Bra låt, som blir ännu bättre med stämmor!

välkommen till KR.

Mikke:
Hej O welcome!

Bra muffig popballad du fått till. Till skillnad från de andra så ser jag detta som en skiss och inte som ett halvfärdigt verk. Du är på rätt väg. Du har arrat väldigt bra och mixjobbet lär bli skitkul när du är där. Sången är inte på långa vägar nåt färdigt men eftersom du använt autotunern så hårt så antar jag att det helt enkelt är en stödsång. Du har en bra röst fast du har inte hittat ditt rätta sångläge. Det gör du såsmåningom. Jag saknar lite instrument som fyller lite av det övre frekvens spectrat. Tips: lägg en bakgrunds air-organ av nåt slag just i de mellanhögre oktaverna. Obs det ska vara en bakgrunds orgel. Knappt hörbar. I det stora hela en låt i min smak. Jag vill höra mer ifrån dej framöver. / Mikke

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion