Det är kul att höra på, men det blir lite "wall of sound". Mycket som grötar ihop sig. Sången är för otydlig och borde lyftas fram (även om den svajar lite så skall den ändå dominera) Vet inte var det saknas luft, det är svårt att avgöra i mina lurar, men jag tror att det krockar mycket i övre mellanregister + att basljudet är lite grötigt/bumbligt i min lyssning. Vilket på ett sätt låter fett men på ett annat låter lite grötigt. Det blir bättre under solopartierna. Slide är otroligt kul, och coolt, men ibland pitchar du lite för mycket fel tycker jag. 
Låten och arrangemanget är annars bra. Jag skulle fundera på gitarrljuden för de kan också bidra till den där lite grötiga känslan.
ang pitchar fel,sådant låter jag passera,jag lever mej lite väl mycket in i det jag gör......på gott och ont

gillar att lira slide,och då blir inlevelsen större än min kontroll tyvärr.Dock har jag jävligt svårt att hålla tillbaka,jag spelar typ ''här och nu''......... på tal om pitcha fel på slidespel......Säger bara Red Hot Chilipeppers.........

tala om slött och outoffpitch....

jag hör ingenting som grötar,vad lyssnar du med?vilka lurar,högtalare? förstärkare? blir nyfiken faktiskt,här grötar inget alls?
Enlighten me please.....Fast jag har kanske mycket trasigare öron än dej?

sången däremot ''borde'' göras om,var både trött och förkyld när den sattes........
förövrigt,vem har sagt att sången skall dominera?möjligtvis på rix fm,idol och schlagermusik,i mitt huvud och i min värld dominerar ''bandet''......man kanske borde skriva '' sången skall dominera ,tycker jag''?????
eller`? man kan ju inte utgå från att resten av världen tycker som jag/du?? har jag fel?
vet inte,mina åsikter är lika mycket värda som dina..... Tro nu inte att jag inte uppskattar kritik/förslag,men tala om vad du lyssnar genom,och utgå från att det du skriver är högst personliga åsikter.....

Förövrigt,tack för lyssning. och jag är inte arg,men utgå inte från er själva,objektivitet tack...............