Kontrollrummet

Förslag på komplement till Karma

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad tbruce

  • Skostorlek: 45
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 354
  • Riktiga syntar har stängningsknapp.
    • Visa profil
Karman är ju en lite kul och rätt oförarglig funktion, men som redan varit uppe så säger den i sig inte så mycket. Jag har t ex inte direkt kunnat se några mönster i när min karma har gått upp och ner, i förhållande till vad jag har skrivit. Alltså vet jag inte vad jag gör för fel/rätt s a s, utan det blir mest en siffra som liksom inte betyder eller ger mej nåt. Det är svårt att veta om det handlar om sak eller person, eller en blandning. Kanske man därför skulle kunna kombinera användarkarman med ett slags inläggskarma? Alltså att om man ogillar just ett visst inlägg, så kan man tumma ner det, utan att för den sakens skull tumma ner hela användaren (vilket, IMO, verkligen inte är samma sak). Det säger mer och känns mer konstruktivt. :) Förslagsvis visar man då både antal tummar upp och antal tummar ner, istället för det ena minus det andra.

Tumme upp eller ner för det förslaget?  ;)


Utloggad tsmalmbe

Det finns en plugin där man kan ge en rating åt hela tråden. Men inget där mitt emellan, vad jag hittar. Karman är personlig.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Kanske ett bra förslag. Svåranvänt detta med karma.....enkelt i teorin men funkar inte som det är tönkt tror jag.

men kul ide tbruce!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Overkill

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 157
  • Jag är bäst.
    • Visa profil
Låter bra. Jag har typ 31 i karma tror jag och harj ag hjälpt någon eller skrivit något klokt? :P
Maybe. Maybe not. Maybe fuck yourself.

http://www.myspace.com/janiceprix


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil

Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
O denna arma Karma…

Som helt nykomling både i KR och forumjobbande överhuvudtaget måste jag säga att det här var en häftig och positiv uplevelse. Att kunna dela med sig och ta del av andra musiclovers stuff. Verkligt fint att det finns typer som ger sitt allt, på frivillig basis, för att vi andra ska kunna  samarbeta och utveckla vårt musikaliska kunnande!

Hela den positiva känslan fick dock en rejäl negativ stöt när jag genom min ”upptäcktsfärd” genom KR hamnade in på tråden om <Kritik mot moderatorerna och deras agerande>. Att man på personlig plan reder ut nåns agerande hit och dit i saker som inte har nånting med musik att göra passar definitivt inte in det här annars så fina forumets anda. Jag antar att ifrågavarande ”stridtuppar” känner varann från förut och har kanske gått diskussionen med glimten i ögat, men det kan inte en nykomling eller en nyfiken gäst veta.  Så bilden av KR för en utomstående kan bli lite confused. Och sånt här skräp blir faktiskt väldigt väl läst, kolla visningarna. Risa och rosa vårt musialiska  kunnande och våra musikaliska verk, inte varann. Privata personliga dispyter bör absolut skötas PRIVAT.

Ja just de jaa.. Karma
Om jag uploadar en demo så utgår jag ju (väldigt själviskt) att nån lyssnar och tycker till. Och det som skulle intressera mig att veta om tyckaren:

a.   hur lång erfarenhet av musik hon/han har
b.   vilken genre tyckaren hör till (P=pop, R=rock, M=metall, K=klassisk osv)

Den här infon skulle kunna plockas in medlemmens profil.

Det som verkligen inte intresserar mig är när personen blev medlem i KR, medlemsnummer, Karma, antal inlägg. Denna information berättar kanske om hur flitig hon/han har varit i KR.

Sen fattar jag inte riktigt denna ”klassindelning”, nykomling, talang1-4, list-etta osv. Var ligger pointen med indelningen. En musiker med 35 års erfarenhet blir plötsligt en nykomling.  Det är helt okei och nödvändigt att man tydligt ser vem som är admin eller moderator, Men som sagt ”talangjakten” begriper jag inte, tycker att jämlikheten störs.

Hoppsan, det blev lite längre än tänkt, men jag fick mitt sagt o hjärtat lättat, allt fortfarande i positiv anda.

Keep up the good work, gubbar!
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
O denna arma Karma…

Som helt nykomling både i KR och forumjobbande överhuvudtaget måste jag säga att det här var en häftig och positiv uplevelse. Att kunna dela med sig och ta del av andra musiclovers stuff. Verkligt fint att det finns typer som ger sitt allt, på frivillig basis, för att vi andra ska kunna  samarbeta och utveckla vårt musikaliska kunnande!

Hela den positiva känslan fick dock en rejäl negativ stöt när jag genom min ”upptäcktsfärd” genom KR hamnade in på tråden om <Kritik mot moderatorerna och deras agerande>. Att man på personlig plan reder ut nåns agerande hit och dit i saker som inte har nånting med musik att göra passar definitivt inte in det här annars så fina forumets anda. Jag antar att ifrågavarande ”stridtuppar” känner varann från förut och har kanske gått diskussionen med glimten i ögat, men det kan inte en nykomling eller en nyfiken gäst veta.  Så bilden av KR för en utomstående kan bli lite confused. Och sånt här skräp blir faktiskt väldigt väl läst, kolla visningarna. Risa och rosa vårt musialiska  kunnande och våra musikaliska verk, inte varann. Privata personliga dispyter bör absolut skötas PRIVAT.

Ja just de jaa.. Karma
Om jag uploadar en demo så utgår jag ju (väldigt själviskt) att nån lyssnar och tycker till. Och det som skulle intressera mig att veta om tyckaren:

a.   hur lång erfarenhet av musik hon/han har
b.   vilken genre tyckaren hör till (P=pop, R=rock, M=metall, K=klassisk osv)

Den här infon skulle kunna plockas in medlemmens profil.

Det som verkligen inte intresserar mig är när personen blev medlem i KR, medlemsnummer, Karma, antal inlägg. Denna information berättar kanske om hur flitig hon/han har varit i KR.

Sen fattar jag inte riktigt denna ”klassindelning”, nykomling, talang1-4, list-etta osv. Var ligger pointen med indelningen. En musiker med 35 års erfarenhet blir plötsligt en nykomling.  Det är helt okei och nödvändigt att man tydligt ser vem som är admin eller moderator, Men som sagt ”talangjakten” begriper jag inte, tycker att jämlikheten störs.

Hoppsan, det blev lite längre än tänkt, men jag fick mitt sagt o hjärtat lättat, allt fortfarande i positiv anda.

Keep up the good work, gubbar!


Bra inlägg Mahan!
Det här har påpekats av bland annat mig å några fler.Käbblet hör inte hemma här.
Nu har det blivit en betydligt lugnare och trevligare stämning - så det är ju positivt.

Det råd jag kan ge när det gäller den feedback man får,är att kolla varandras låtar,och på så sätt bilda sig en uppfattning om värdet av feedbacken.Vidare så kan jag säga att det är lika viktigt att ge feedback - annars ledsnar folk fort på en.Även om man som nykomling kanske inte har så mycket att säga,det uppskattas ändå.
Alla drar sitt strå till stacken,det utvecklar oss alla.Man blir ju aldrig fullärd i mix/arr/mastrings branschen.
Passar på att välkomna dig till ett fantastiskt forum.

Edit:Sorry för att jag gick lite off topic här boys,men ett sånt här vänligt inlägg måste besvaras.

Mvh
Harmonica mike
« Senast ändrad: 21.03.2007, 22:15:41 by Harmonica mike »


DåligtGehör

  • Gäst
Intressanta tankar mahan.

Precis som HM sa så är det många som inte tycker karma säger något tydligt om någon.

Fast det där med att specificera musikstil med mera är det egentligen viktigt när man ger kritik? Kan man inte bara märka på inlägget om det har något att säga till en? Om man kan använda den människans idéer, intryck, hyllande, kräkande eller vad det nu må vara? Sen skulle det iofs vara intressant att läsa en fyllig profil, så de hade jag nog själv gjort ändå. Men jag tror inte det är nödvändigt för att ta till sig kritik på ens låtar.

Välkommen förresten


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Välkomme mahan :)

Tycker lite som dåligt gehör att det egentligen är ovesäntligt med bakgrund när man "sågar demos". (ursäkta ordet sågar..har blivit lite slanguttryck ;)  )

Det finns nog erfarna musiker som inte är speciellt bra på att kritisera annan musik annat än till rena utförandet, och samtidigt finns nog fol som är väldigt bra producenter/mixare men kanske mediokra musiker som kan ge bra input, skriva bra låtar eller arra.

jag tycker man märker efter ett tag vilka man vill lyssna på...

Även om jag förstår din tanke. Vissa på forumet spelade väl in demos och skivor innan stan brann första gången, och de har ju onekligen lite i bagaget som vi andra kanske saknar.

Frågan är då om de är bättre lyssnare eller ej....jag lämnar frågan öppen.

Själv är jag en baddare på grammofon.

:)


sorry for OT.
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tackar hjärtligt för responden.
Mitt inlägg var och är tankar av en nykomling, helt grön i dessa cirklar. Känner egentligen ingen och kind of "smyger" sig försiktigt omkring i KR:s korridorer för att komma underfund med hur och var man ska bete sig. ;)

Och mitt i allt så kommer nån och hälsar mig välkommen till forumet, WOW. Nu börjar jag känna mig hemma här. Och jag får också tycka o tänka :rolleyes:

Får väl nöja mig med att Karman hänger med, + eller - , who knows :D
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad tsmalmbe

a.   hur lång erfarenhet av musik hon/han har
b.   vilken genre tyckaren hör till (P=pop, R=rock, M=metall, K=klassisk osv)
Den här infon skulle kunna plockas in medlemmens profil.

Infon i medelsmprofilen kommer att utökas och omarbetas efter att nuvarande to-do listan är avverkad.

Sen fattar jag inte riktigt denna ”klassindelning”, nykomling, talang1-4, list-etta osv. Var ligger pointen med indelningen. En musiker med 35 års erfarenhet blir plötsligt en nykomling.  Det är helt okei och nödvändigt att man tydligt ser vem som är admin eller moderator, Men som sagt ”talangjakten” begriper jag inte, tycker att jämlikheten störs.

Detta är väl ett fenomen som finns i varje forum tror jag. Man lär sig leva med det, på gott och på ont. Som aktiv forumanvändare på ett flertal olika forum tycker jag mig kunna se en stark korrelation mellan "värdet" i svaren och hur många inlägg var och en har gjort. Lite olika beroende på ämnet som forumet behandlar.

Undantag finns, men det märker man nog också snabbt, på ett eller annat sätt!
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Duden

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 122
    • Visa profil
Vidare så kan jag säga att det är lika viktigt att ge feedback - annars ledsnar folk fort på en.

Hey - jag besöker ö h t inte demoforumet. Kan jag inte få lite karma ändå? :D


Utloggad Schecter

Vidare så kan jag säga att det är lika viktigt att ge feedback - annars ledsnar folk fort på en.

Hey - jag besöker ö h t inte demoforumet. Kan jag inte få lite karma ändå? :D

Jooodå!  :lol:
www.grahnsmusik.com


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Ålrait Duden!
Eftersom man har lyckats övertyga mig om att Karma e bra, och eftersom du ber så vackert så ska du bli den första som jag tänker Krama  ;)



Skönt va?  3 "Kramar" redan :D
« Senast ändrad: 22.03.2007, 11:54:33 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Ser att jag måste förtydliga mig,då mitt senaste inlägg genererade en minus karma.
Personligen så har jag inget emot karman.Jag ser den som en bra värde mätare på en medlems seriösa inlägg.
Det bråk som uppstod kring karmans vara eller inte vara, och som nu har ebbat ut,det var det som jag kallade "käbblet".

Jag har tappat 8 positiva karma för att jag har försökt lugna ned stämningen i infekterade debatter.Gång på gång har jag upprepat att detta är ett musik forum där vi debatterar musik och teknik.Inte heller andra musik saiter.
Jag ställer mig frågan om det är seriöst att motverka medlings försök med att ge minus karma,
som bara grundar sig på att bringa ordning och trevnad.Förmodligen så finns det ett par medlemmar som tycker att intrig makeriet har sina poänger - men så länge dom är i minoritet så är väl inte problemet oöverstigligt.

Att kompis karma varann är ju också ett sätt att "höja" sin status,det är ju bara det att det ser lite ihåligt ut när man sedan läser de inlägg som genererat så många karma.Tänk på det när ni karmar varandra.

16 i karma nu.

Micael


Utloggad Duden

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 122
    • Visa profil
Ålrait Duden!
Eftersom man har lyckats övertyga mig om att Karma e bra, och eftersom du ber så vackert så ska du bli den första som jag tänker Krama  ;)



Skönt va?  3 "Kramar" redan :D

Ah inte dumt alls!  :wub:


Utloggad tbruce

  • Skostorlek: 45
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 354
  • Riktiga syntar har stängningsknapp.
    • Visa profil

Utloggad android

  • Synthrobot
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 476
  • Bitcrushed
    • Visa profil
    • New Modern Angels
Jag har tappat 8 positiva karma för att jag har försökt lugna ned stämningen i infekterade debatter.

Jag har aldrig ens haft 8 positiva karma. :unsure: :(

Hmmm... Jag gillar ju idén med Karma, men när man ser hur det används blir man ju lite fundersam...
Tbruce, som t.ex. gör ett hästjobb med Wiki'n har 5 i Karma medans ett frekvent postande i off-topic-trådarna verkar kunna ge hur mycket Karma som helst...
Tror att det varit uppe förut, men kan man inte fixa så att man inte kan ge karma i off-topic?

Edit: Om vi nu vill att Karma ska va ett "seriöst" mått på någonting... Ska det bara va en kul kompisgrej, så gör det ju detsamma. :)
« Senast ändrad: 22.03.2007, 13:20:31 by android »


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Åkei...
Nu börjar den här tråden och ämnet kännas olustigt. Micael blir bestraffad med negativ karma för att han göe ett gott jobb  :blink:, och själv har jag plötsligt dåligt samvete för att ja möjligen har använt karman på fel sätt :wacko:. Detta är säkert inte meningen, så för min del avslutar jag krmadiskusionen här och övergår till det väsentliga:

THE MUSIC  ;) ;) :D ;) ;)
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad tsmalmbe

Tror att det varit uppe förut, men kan man inte fixa så att man inte kan ge karma i off-topic?

Med lite hand-kodande kan det vara möjligt, men smidigt och elegant och lätt är det direkt inte.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Schecter

Det bästa är väl att ta bort skiten egentligen..?  :unsure:

Eller skita i den..  :unsure:

..och snacka musik istället.  :D

Ta bort offtopic oxå och allt annat som inte hör till musik. Är inte det lika bra?

Åsså ta bort alla medlemmar som inte tillför något..

Åsså ta bort...eh.....hm... sånna som jag som inte....eeeeh....

...men jag kan bjuda på muffins iallafall.

Men sen så...det bästa tycker jag är...eeeh.. ja.......


Ta bort dom här jävla punkterna oxå......  :lol: :huh:

Ska det va så himla svårt att fatta.....eh....

Sunt förnuft kommer man långt med och bemöt alla andra så som du själv vill bli bemött.

Fattar ni?

...inte jag.  :ph34r:
www.grahnsmusik.com


KillwithSkill

  • Gäst
Men hallå?!! Är inte det här ett musikforum eller? Börjar fan likna nåt jävla fjortisbrudhak?
"-Åh det var bra sagt, här får du en tumme upp av mig... ps glöm inte bort mig oxå!"
Lägga ner energi på sånt här skit. 

BORT!!!


Utloggad Schecter

Nä det här är början till ett nytt Lunarstorm..  :lol: :lol:
www.grahnsmusik.com


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jag har tappat 8 positiva karma för att jag har försökt lugna ned stämningen i infekterade debatter.

Jag har aldrig ens haft 8 positiva karma. :unsure: :(

Jag har också sett ditt arbete i wikin.Du fixade bla.. till mitt inlägg om munspel.Det gjorde mig glad och för det så fick du credit av mig.Vi tillsammans bygger detta forum,där alla medlemmar hjälper till.
Om sen intrigmakarna gör allt för att slå sönder och skapa dålig stämning,så är det inget vi kan göra nånting åt.Alla människor berusas av makt,och tyvärr så ser jag karman som ett instrument för de människorna; som inte kan åstadkomma så mycket i debatter och dylikt.Trycka ned "The good guys"
är ju ett neandertaliskt uttrycks sätt som ingen av oss kommer att tjäna på.

I förlängningen så kan karman bli ett redskap för vuxen mobbning,det har jag sagt tidigare och jag säger det igen.Nu talar jag för mig själv,jag vet ju inte hur ni andra resonerar.Ponera att jag/någon annan tar åt sig av minus karmandet och tappar sugen att hänga här,ska man se karman som något positivt då?
Befrämjar det ett väl fungerande forum,eller bidrar det till olust och motvilja att ge sig in i debatter
där risken att man karmas ned för att man har en åsikt i någon fråga?

Jag är rädd för att det blir kontentan av det hela.Så mycket har livet lärt mig,att konstnärer och musiker är känsliga själar som har kontakt med sitt inre och därför kan förmedla med bilder text och musik vad dom känner.

Tänk om karman förstör stämningen på kontrollrummet,blir den trojanska hästen i händerna på de argsinta och illvilliga? Och medlemmarna flyr forumet.. Det här är tankar som har börjat födas hos mig när jag ser hur det används.
Om jag har förstått det rätt så kommer vi att få dras med det här.Hanterar man det med förstånd så kommer det nog att fungera,då merparten av oss är seriösa musiker och teknik freaks.

Men helt klart så tycker jag moderatorerna bör öppna en förslags tråd på hur vi skulle kunna förändra detta till det bättre.Så att det blir ett mera rättvist instrument som gagnar kontrollrummet och medlemmarna.Lite mera styrning på det hela, innan nån börjar vantrivas.

Mvh
Micael

Mvh
Micael


Utloggad Schecter

Plocka bort skiten säger jag.. Trots resultatet på Florians gallup så är det väl inte värre än att man kan ta bort skiten ändå!?

 :unsure:


Alla är lika värda oavsett karma. Som vi ser och har sett så funkar inte det som det är tänkt..som har sagts tidigare.

Hur mycket vettigt har jag kommit med när det gäller musik?

Inte mycket... Men ändå har jag hög karma.

Vad beror det på?

Finns uppenbart folk som stör sig på detta. Hur ska man komma till rätta?

...helt jävla onödig funktion som har tagit upp allt för mycket diskussioner redan.

 -_-
www.grahnsmusik.com


Utloggad tbruce

  • Skostorlek: 45
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 354
  • Riktiga syntar har stängningsknapp.
    • Visa profil
Ah! Jag har knäckt koden! Man ska skriva nåt som betyder "åh vad synd det är om mej som inte har nån karma, är jag verkligen sååååå elak?", så ökar den med en gång! :D

Ja nu får jag väl massa minustummar bara för det. :lol:


Utloggad Lynxo

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 111
  • It's not paranoia when they ARE out to get you!
    • Visa profil
Att jag har hög karma säger väl allt? Jag har väl skrivit som mest i off topic, och i en ljudkortstråd där jag själv behövde hjälp, och ändå har jag hög karma. :P

Näe, det är ett redskap som antingen kan ses som en smårolig grej, eller en sak som kan sprida osämja. Och i båda fallen verkar det vara en rätt oseriös grej att ha på ett seriöst forum. :)
Fighting for peace is like fucking for virginity.


Utloggad Dark Of Light

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 153
  • Med lem
    • Visa profil
Håller med hr Schecter här.
Harmonica mike skrev ett alldeles lysande inlägg även han... helt rätt.  ^_^

Å andra sidan blir de lyckligare av att få +karma av mig, eller att jag faktiskt uttrycker min uppskattning så här..?  :mellow:

Blir mina åsikter plötsligt mer värda för att jag har +20 någonting i karma..?  :rolleyes:
Om jag på demosidorna fullständigt sågar en låt jäms med fotknölarna, har jag då helt plötsligt väldigt rätt i och med dessa karma poäng..?
Eller om jag hyllar någon till skyarna..?
Har jag plötsligt en väldigt fin musiksmak pga dessa poäng, eller är jag extremt kunnig på området  och bör då tas mer på allvar än snubben som har -8 i karma men har spelat in 40 skivor på 20 år och borde veta rackarns mycket om hur slipstenen ska dras..?
Eller vad visar de där poängen egentligen, att jag är en kul kille bara..?
Aningens för mycket kajal, men med stort hjärta..?  :D

Har jag mer eller mindre rätt i ovanstående frågor om jag hade t ex -3 i karma..?
Dessa... "värdemätare" av olika slag är väldigt vanliga där ute på olika forum av alla de slag oavsett om ämnet råkar vara musik, som här eller på andra hobbyrelaterade siter mm, mm. Jag antar att de är ett resultat av oss människors förkärlek till uniformer, medaljer, ranger och status. Tyvärr så kantrar resonemanget en aning just pga att det ger ändå ingen rättvisande bild av läget, precis som H Mike skrev. En hel del kan nog uppleva det som lite stötande med dessa påfund "känsliga konstnärs själar" som H Mike skrev... Eller så tittar de på t ex mina eller Schecters karma points och tycker att; "det är ju stört omöjligt att komma så högt, vad faen gör jag för fel..? Är det ingen som tycker om mig..?"  :(
Näeh... Vi är alla lika värda och dessa poäng visar ju egentligen inget, lika lite som datumen som visar hur länge man har varit medlem här. Snubben med de 40 skivorna blev kanske medlem igår...
Vad betyder det då?

Gör man istället ett så gott jobb (med både musik och att hjälpa till med t ex tips och råd efter bästa förmåga) så märker nog folk vad man är för djuping egentligen...

Jag måste väl ha rätt nu..?

Jag har ju rätt så hög karma...
så jag vet..?
  Vadå för tidigt för en öl??? Jag är ju faen vaken! 


Utloggad Schecter


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Det är ganska klart att karman är ett dåligt mått...om det är nu någon slutsats man kan ta av siffran, så är det aktivitet i off topic. Men jag tycker det är lite småkul att kunna ge folk + när de bidrar till god stämning och med sin kunskap.

Jag vet att man inte ska lita på karman och det vet nog de flesta här. Så varför väcker det så mycket känslor och irritation. Är det vår tävlingsinstinkt som växer inom oss, och att den är orättvis fördelad när de som hjälper till mest inte har mest.

Det enda argument jag finner till att ta bort karman är att den väcker starka känslor och skapar osämja. Och det beror knappast på funktionen utan hur den används.


KillwithSkill

  • Gäst
Kan man inte byta ut karman mot en nalle? Ju rödare desto elakare och ju ljusare brun, desto snällare. Däremellan så är man rosa. Ligger man sen på top så tilläggs det en liten napp oxå! Det tror jag på. Gärna ett klockspel som drar en vaggvisa.

Trodde det var ett musikforum!


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Kan man inte byta ut karman mot en nalle? Ju rödare desto elakare och ju ljusare brun, desto snällare. Däremellan så är man rosa. Ligger man sen på top så tilläggs det en liten napp oxå! Det tror jag på. Gärna ett klockspel som drar en vaggvisa.

Trodde det var ett musikforum!

Så sött att det skulle ge diabetes till de som hänger i offtopic  :rolleyes:


Utloggad Schecter

Kan man inte byta ut karman mot en nalle? Ju rödare desto elakare och ju ljusare brun, desto snällare. Däremellan så är man rosa. Ligger man sen på top så tilläggs det en liten napp oxå! Det tror jag på. Gärna ett klockspel som drar en vaggvisa.

Trodde det var ett musikforum!

Så sött att det skulle ge diabetes till de som hänger i offtopic  :rolleyes:

 :wub:
www.grahnsmusik.com


Utloggad Schecter

..eller det kanske är bra förslag egentligen. Rangordning av nått slag.

Redan nu ser man tydligt att det är "vi mot dom"...


www.grahnsmusik.com


Utloggad android

  • Synthrobot
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 476
  • Bitcrushed
    • Visa profil
    • New Modern Angels
Men jag tycker det är lite småkul att kunna ge folk + när de bidrar till god stämning och med sin kunskap.

Instämmer!
Och om man ser det så så är det väl kanske inte så konstigt att muntergökarna i offtopic-ligan har högst karma, eftersom de alldeles tydligt har en god stämning sinsimellan... :)

Edit: Hoppas att det här inte togs som ironiskt och nedvärderande, för det var det inte alls tänkt som. Det är en glad smileygubbe!
« Senast ändrad: 22.03.2007, 16:21:58 by android »