Forum > Färdiga produktioner

Caroline & Max / Mahan - Sweet Violet

<< < (2/4) > >>

Kornstad:
Bra låt tycker jag och jag tycker hennes röst passar väldigt bra. Dock är det väldigt svårt att höra texten emellanåt så hon sjunger lite "otydligt". Detta plus att volymen vandrar väldigt mycket upp och ner. (jobba lite med automation på volymen kanske?) Såg nu att du fått kommentarer om och även sänkt gitarren, men jag tycker fortfarande att elguran är en aning för framträdande genom hela låten.

Nu kan jag inte lyssna i monitorerna för tillfället, men i mina lurar känns i mixen basen lite påträngande. Har du eg.at något på den? Känns som att du kunde skära lite på den för att göra den tydligare, men som sagt....Sitter med mina kassa lurar nu, så det är inte alls säker att det är rätt.

max:
Tack Kornstad!
Har försökt lite grand med automatisering ikväll, funkar väldigt bra faktiskt! Problemet är att det låter bra med nivåerna i Logic och även i mastrings-programmet där jag lagt på lite kompressor och eq, men sen när jag spelar upp den i iTunes så är nivåerna jättekonstiga och inte alls som i mastringsprogrammet..hmm  :huh: Kanske något jag missar när jag bouncar låten därifrån?

Edit: jag hade visst någon ljudförbättrare på i iTunes, vet inte om det blev så mycket bättre iofs :)

tsmalmbe:
Sången, sången... Mitt läkemedel skulle vara 2-3 stycken LA-2A-pluggar efter varandra för att fixa nivåerna, och så UTRYMME för sopranen ur de andra instrumenten (vassssssa disssskanter äter upp hennes röst).

max:
Tack för inputen tsmalmbe! Ok ett par kompressorer till alltså och lite eq-justeringar i gitarren, ska lägga det på minnet tills det är dags att mixa lite igen :)

Synd att man inte har LA-2A pluggen :) Läste lite om den och den verkar vara kanon, kanske man borde köpa så småningom!

max:
Provade ditt tips tsmalmbe med fler kompressorer på sången och att gröpa ur gitarrerna lite i diskanten. Tycker den kom fram lite bättre nu :)

Nä nu får jag nog anse låten som "klar", dags att börja på nästa :)

Tack för hjälpen!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion