Forum > Färdiga produktioner
Caroline & Max / Mahan - Sweet Violet
max:
LÅTNAMN: Sweet Violet
ARTIST/GRUPP: Caroline & Max / Mahan
GENRE: Rock
LÅTLÄNGD: 3 min
KOMPOSITÖR: Caroline & Max / Mahan
PRODUCENT: Caroline & Max
EV. MEDVERKANDE: Mahan
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3
Hej igen!
Nu känner vi oss ganska färdiga med denna låten så det får bli färdiga avdelningen för denna nu :)
Hur sitter mixen nu tycker ni? Försökte få en lite tydligare mix där instrumenten kom fram lite bättre, vet inte riktigt om jag lyckats men låter nog lite bättre än innan tycker jag :)
Ha det fint!
Edit: Lite högre sång och lägre gitarr i refrängen nu :)
david.roennlund:
Snygg mix med så framträdade sång!
Allt ligger snygg på sin plats.
är de mr mahan på trums?
finns inte så mycket att klaga på :P
Känns som en klar låt, grattis !
/david
ynot:
intr o första versen sitter jätte bra. vid 54 braket till reffen vinglar det lite o reffen kunde få lite mindre gura o mer kör sam man riktigt könner att den kommer. gillar upplägget o melodierna några fills haltar på trummorna o med mer nyanserad ljudbild kan dett bli hur bra som helst allt finnsjatte bra sång o gitarrspel bra trummor sätt allt på plats bra så:)
tony
ps nått jag själv är skitdålig på kanske därför jag reagerar...
Harmonica mike:
Följt denna från ide´till färdig så detta blir spännande..
Ja jag tycker att det håller,låten är kanon och mixen i bra balans förutom guran som kommer in vid 00.53 - den är lite hög..Sänkning av den generellt så har du denna som i en ask..
Jag tycker trummorna funkar bra,något otajt uppfattar jag inte - mera lite häng som en "riktig" trummis åstadkommer.Det ger en äkthet till arret som jag faller för.
En sista sak Max,kolla nivåerna på sången,det låter ojämt.Kan också vara guran som är för hög som ställer till det..Bara det att fixa,klart som korvspad sedan.
Mvh
Micael
max:
David: Tackar! Det stämmer, Mahan spelar trummor. Blev hur bra som helst tycker jag!
ynot: Tack för lyssning och feedback. Ja jag är precis likadan, slarvar lite med sånt så det vinglar lite på några ställen som du skriver :)
Kul att du gillar låten!
HM: Tack igen! Kul att du följer upp och ger tips hela tiden! Har sänkt gitarrerna lite nu och höjt sången lite grand över lag. Har lite svårt att få en jämn nivå på sången för volymen skiljer väldigt mycket i den inspelade filen. Har försökt att få det lite bättre med en limiter nu, vet inte om det är rätt sätt att göra det på dock :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida