Kontrollrummet

PCMCIA kort till vista!

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad andnel

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 41
    • Visa profil
I höstas tänkte jag börja spela in på riktigt självoch köpte alla grejer jag trodde mig behöva (SP b1, Edirol Fa-66, puffskydd, kablar, stativ). Jag köpte också ett PCMCIA kort som jag skulle behöva för att koppla inte firewiren i min laptop. Problem uppstod när inte kortet svarade på datorn, utan istället blev det ett felkommando. Senare upptäckte jag att det var mitt operativsystem det var fel på och inte PCMCIA-kortet som bara stödde XP/200/Me..


Till frågan: Jag är i desperat behov av ett PCMCIA kort som stöds av Windows Vista. Vill verkligen inte tappa suget efter att spela in igen, så jag är väldigt tacksam för konkreta och bra svar på sådana kort:)

Anledningen till att jag vänder mig till kontrollrummet är att det inte finns många PCMCIA kort som stöder vista på marknaden för tillfället, och därför behöver jag hjälp med att hitta ett sådant.


tack på föhand
« Senast ändrad: 07.03.2008, 20:07:34 by andnel »


Utloggad tsmalmbe

Slött svar: gå till affären och be om att få testa eller köpa på öppte köp. Tyvärr känner jag inte alls (för att ens ha något att göra med) Vista, så något mer konkret kan jag inte komma med.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
vista är väll "inte rätt, nånstans" ... det krångar ju med allt :(

vet att det känns fel... men nedgradera till xp sp2!

"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad andnel

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 41
    • Visa profil
Jag har tyvärr haft datorn för länge för att kunna "Nedgradera" till xp =/ vill inte förlora allt...

gah... detta var inte så uppmuntrande hehe


Utloggad tsmalmbe

Jag ominstallerar min music-xp ungefäör en gång per år. Tyckler det inte är för arbetsdrygt, bara man gör proper backup på vissa filer.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
jo, os behöver man ominstallera lite då och då. Bl.a. pga. att hårdisken behöver formateras om ibland.

precis som tsm säger, är det inga problem bara man skaffar shysst backup.
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad andnel

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 41
    • Visa profil
Ursäkta att jag är otroligt dålig på datorer... men hur gör jag en backup?


Utloggad tsmalmbe

Ursäkta att jag är otroligt dålig på datorer... men hur gör jag en backup?

Du väljer de filerna du vill spara, och kopierar över dom på en extern hårdskiva. Så gör jag då jag ominstallerar mitt operativsystem.

Riktig "backup" är en annan sak sen.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad andnel

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 41
    • Visa profil
Okej... drar mig dock fortfarande för att ominstallera hela OS:et :S känns som att det borde finnas PCMCIA till vista!


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
Okej... drar mig dock fortfarande för att ominstallera hela OS:et :S känns som att det borde finnas PCMCIA till vista!


snart kommer det garanterat att finnas, bara att vänta och läsa på olika sajter :)
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad tsmalmbe

Okej... drar mig dock fortfarande för att ominstallera hela OS:et :S känns som att det borde finnas PCMCIA till vista!

Givetvis kommer det kort till Vista. Men bygg inte upp din värld kring det att du aldrig måste ominstallera ditt OS. Tvärtom, var alltid förberedd att du hamnar göra det då du minst väntar det. Då sparar du en tår (eller ett år).
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.