Forum > Demolåtar

Roboseal featuring Åsa - Tragically Magical *ny version*

(1/6) > >>

Roboseal:
LÅTNAMN: Tragically Magical
ARTIST/GRUPP: Roboseal / Åsa
GENRE: Ballad
LÅTLÄNGD: 3:40
KOMPOSITÖR: Roboseal
PRODUCENT: Roboseal / Åsa
EV. MEDVERKANDE: Åsa
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3

Denna låten hade vi på färdiga men jag skapar en ny tråd på ofärdiga då den inte är riktigt klar.

Nu har vi lagt til lite percussion och skulle höra lite vad som fungerar och inte.
tex.

- hihaten som är genomgående i hela låten
- bastrumman som kommer in
- virveln som dyker upp då och då
- basen
- "trumbreaken" vid början på verserna /ref
- 1:a vers gentemot 2:a vers

Jag har bytt pianot och försökt få lite mer legato och reverb.
Även lagt lite mer reverb på Åsas sång.

RobosealFeatAsa-TragicallyMagical

MVH
Robert & Åsa

david.roennlund:
saknar den riktiga diskanten..... får lite känslan av en våt filt (fast bara en liten :) )
nästan värst på pianot , lite småbumligt....

Förutom bumligheten gillar jag det, snyggt arr och åsa gör sig bra !

"lite tråkiga stråkar", lite för synthtigt... testa att välj ett ljud som kanske är mer "många ståkar"?
annars kanske du skulle kunna skicka stråkspåret,som midi, till nån med bättre stråkaparatur?

/david

mahan:
Jou Robosälen!

Gillar dynamiken och luftigheten i mixen, och reverben på Åsas snygga sång sitter.
Trummorna sen ja, om du har möjlighet till stora och djupa pukor och en tunnare virvel så testa. Vanligt trumset låter lite trevande och man väntar att det skall "rycka" in. Basen skulle jag kunna tänka mig att byta ut mot cello, på nåt sätt finner jag detta stycke värdigt som klassisk musik, jäkla snyggt pianolir (och sound) och stråkar.

Lite småpetig recension men...
Mäkta snygg helhet, fortsätt! :)

h.   johan

Dividend:
"Deppig och sentimental" ;), men också väldigt vacker. Tycker arret låter helt rätt nu jämfört med förra verren, som jag inte vet om jag kommenterade (?), Åsa sjunger också väldigt bra här.

Trevlig lyssning!

Plinka:
Jag tycker att det mjuka soundet var behagligt att lyssna på i denna låten, och Åsa- vilken sång alltså! Jag sparar denna...!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion