Kontrollrummet

eQUALITY - nOT aFRAID

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
LÅTNAMN: Not Afraid
GENRE: rock
LÅTLÄNGD: 02:35
KOMPOSITÖR: e
Text: e
PRODUCENT: e
EV. MEDVERKANDE: not yet
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3

Weirdon här igen. Lite rockigare den här gången. Långt instrumentalparti och här hade jag tänkt mig ett elgitarrsolo men inte orkat lägga på det och hinner nog inte i helgen. Tänkte kolla först om det är värt att bygga vidare på och hoppas på mina weirdopolare igen... :rolleyes:
http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=5122288&q=hi
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
ska lyssna när jag kommer hem :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
Känns lite som man följer din väg från en lugn sansad trubadur som satt på klippan vid havet och sjöng visor, till en komplett galning som dricker blod och jonglerar med motorsågar! Tänk vilka bilder man kan göra med lite musik  :lol:

Tyckte denna var spännande, håller för många lyssningar. Är inne på min fjärde här :D

I hate to be picky, men det är några få trumslag som hamnat ett snäpp fel som jag stör mig lite på varje gång.
blargh


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
MMjaaaääääoooo kanske..
Är nog lite för packad för att ge ett seriöst utlåtande..hick...tar det i moorn när jag har en annan referens ram,no affens Eq,Hm is on the move..run..or what ever you want...Cheers mate..

Konjak är lösningen :P

mvh
Micael


DåligtGehör

  • Gäst
Själva känslan är lovande.

Basfiguren intressant och funkar bra under sången, men möjligtvis lite överanvänd. Lite färre toner på basen emellanåt.

Skulle önska mig ett annat gitarrljud. Känns ganska konventionellt rockig utfyllande distgitarr. Hellre mer trasig taggtråd.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Go låt. Än så länge känns den sammanhängande. Kul text... Du borde explodera i värst hardcoredeath-liret och gå bärsärkagång på sjukhuset där du i texten sitter. Han verkar ju aningens paranoid "Im not afraid of these people that look at me" eller vad han sjöng..
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Hihi. Mysig låt. Gillar basen, men gitarren håller jag med D.G. om. Mindre hårdrocksdist och mer fuzzzzzzzz tror jag på. Basen låter lite synt ibland när den exponeras så hårt när sången inte är närvarande. Lite hårdare kvantisering på breaken där bas och trummor kör unisont.

Skönt detta, gillar din weirdosida även om naturromantiska mysfabbron också är bra.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
mail bitte sehr. kan inte spela upp  :(
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
 :wub: :wub:
lite king krimson faktiskt... är mycket gura ljudet som gör det...

Livet vore trist utan detta.. livet vore innehållslöst o ljummet . nu hettar det till o glöder o sprakar.

väldigt bra .. visst finns det lite tighthets prob imellanåt men inget allvarligt.
skit bra eq


mr m m m   ynot ntoy topp
att leva är att dö


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Thnx comrades men varför stirrar ni sådär...


nejda kojjar  :P

Emulator: SC knasar ibland om datorn är välrustad mot yttre hot. Går ju inte att bifoga fil till halvfärdiga demos men väl till färdiga. Ska höra med moddsen om detta. You have mail.
Fidden:  :lol: Fortfarande stillsam...lovar. Ja, trumprogrammering är inte min grej men skall se över detta tror jag vet var du menar. Kul att du lyssnade flera ggr, sätter sig lite som tandvärk antar jag. Fick du mitt PM förresten? Återkom gärna i frågan.
Harmonica mike: Nej, nej lyssna inte på detta om du är bakis!!  :blink: Dig väl unt med konjak, ingen tusenkronorsflarra hoppas jag. Hörrs!
DåligtGehör: Puh, jag klarade iaf din örnblick på trummorna... Tanken är ett solo där basgången blir tjatig och hamnar förhoppningsvis då i skymundan. Annars får jag hitta på nåt annat. Har Guitar Rig 2 och det är en jättesnitsig plugg men man ser liksom inte skogen för träna när det gäller att hitta ljud. Valde ändå detta med rätt stor omsorg med vissa CPU-besvär. Är det mer "geting" alltså som gäller? 
Dividend: Önskar jag kunde fixa ett sånt lir. Bärsärken får hålla sig inom musiken. Fast berättaren är nog på en båt... :D
Wernborg: OK Fuzz. Inte lätt att det blir grötigare då, ska kolla. Basljudet kan jag nog fixa ett bättre. Japp, glappar lite brejken. Tack för comments. Ja man kanske skulle kalla sig Rönnergalningen...¨Känner inte för ett g-solo på denna da? Sådär i förbifarten?  Tänker mig nåt distat, knastertorrt med wawa... :rolleyes:
ynot: Jäddrigt kul att du nämner King Krimson (Crimson?)  :wub: Hade lite tankar på nåt piano à la Catfood men fick inte till det riktigt. Kul att det hettar, var liksom meningen men din stämma broder på denna, skulle få växthuseffekten att framstå som en stilla västanfläkt. Tightet noterat.
 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Japp! Har inget som helst problem med att förstöra ljudbilden på denna låten :rolleyes:


Zippa som wma o skicka?  har en liten plugg som skulle sitta som en kepa på gitarren trro jag.

asso spår för spår då...som sist :)


Bra låt förövrigt :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


DåligtGehör

  • Gäst
Är inte riktigt säker på vad man menar med geting om det finns olika getingar osv... men jag tänker nog närmast åt Marc Ribot, James Blood Ulmer hållet.
« Senast ändrad: 17.03.2007, 17:51:10 by DåligtGehör »


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Har hört den låten förut. Detta är det jobbiga med en massa olika forum, låtar kommer in och ut i olika versioner - man blir helt snurrig (inte bara av vin) :wub:
Sades det inte om denna låt att du var Sveriges svar på ...äh, vad heter han nu - han som söp Keith Richard under bordet. Skit samma  :wacko:
Tycker det låter tunt om det hela, transistordist, ingen värme, ingen fyllighet. Lyssnar igen - om jag har fel...
Känns som att det du håller på inte är din grej??
Gillar dock helskarp basen. Pålle McCarney! :D


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Emulator: Ja, jobbar lite till med denna och skickar över filer sedan. Kul!
DåligtGehör: Förknippar dem med ett renare bluesljud mer åt Cooderhållet men har inga djupare kunskaper här. Får kolla upp. Tack för tipset!
Tokai: Den här ligger uppe sedan knappt ett dygn även på Muses Muse. Men innan dess fanns den inte i sinnevärlden. Gjort ett par liknande låtar tidigare och det är nog nån av dessa du hört.
"Din grej?" Vet inte riktigt vad jag skall svara... Har inte hållit på längre än ett par år med egna låtar och testar lite olika stilar. Tycker det fortfarande är vansinnigt kul och ibland spiller entusiasmen över till andra som bidrar till att man vill hålla på. Så länge det känns så fortsätter jag nog tills jag trillar av pinn även om musik kanske ö h t inte är "min grej". Konstigt att ljudet låter så dåligt hos dig. Är det inte bara guran då? Använt exakt samma grejer som jag brukar i övrigt och aldrig fått liknande kommentar.
Kul att du gillade basen iaf och Macca håller jag som en av världens bästa basister. Finns nog Höfnersound där... :D
Tack för lyssning och kommentarer.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Wernborg: OK Fuzz. Inte lätt att det blir grötigare då, ska kolla. Basljudet kan jag nog fixa ett bättre. Japp, glappar lite brejken. Tack för comments. Ja man kanske skulle kalla sig Rönnergalningen...¨Känner inte för ett g-solo på denna da? Sådär i förbifarten?  Tänker mig nåt distat, knastertorrt med wawa... :rolleyes:

Det kan jag alldeles säkert tänka mig.  :wub: Tackar som frågar. Återkommer i ärendet..... / W.


Utloggad dede

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 240
    • Visa profil
    • 80-talsinspelningar
Kanon, det är sånt här du ska göra. Du är fan superbra på den nichen!
Säg efter mig: Jag ska aldrig mer göra trubadurmusik!
 B)
Yours
dede
Max 300; tecken återstår


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
Kanon, det är sånt här du ska göra. Du är fan superbra på den nichen!
Säg efter mig: Jag ska aldrig mer göra trubadurmusik!
 B)
Yours
dede
:D :D :D :D
att leva är att dö


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Kanon, det är sånt här du ska göra. Du är fan superbra på den nichen!
Säg efter mig: Jag ska aldrig mer göra trubadurmusik!
 B)
Yours
dede

 :lol: :lol: Especially for you: http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=5127830&q=hi
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
helt underbart även om det var till dede...
gillade guran.. o lofhin... :D
att leva är att dö


Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil
Din musik är omfångsrik :D från skönheten till odjuret ;).  På svenska skulle det slå "Olyckan" i Trazan ocb Banarne :o :D. Bra gung i kompet och det synkoperade basspelet, som stundtals spelar melodier (vilket känns befogat när det inte finns ackordbyten att stötta sej mot) funkar fint. Rätt val av ljud också samt att du som McCartney väljer att spela i de högre registren.
Jag antar att du värmde upp med en ask cigaretter och en wiskey innan du satte dej framför sångmicken?  :D Hur som helst så såg du väl till att ha läkerol till hands efteråt, själv brukar jag bli alldeles hes av dylik rösthållnig :P
Med dessa tramp i nya vatten, vad ska det bli härnäst?
Keep on! 


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
helt underbart även om det var till dede...
gillade guran.. o lofhin... :D

Släpper 78-varvsversionen till hösten.  :D
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Jaha? så vi med vaxrullar får inte lyssna då?

 :angry:
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
skruvat vansinnigt...men du verkar ha hittat ditt sound även om jag kan tycka att denna sida av dig är stöpt i nästan samma form iaf gitarrerna och tempot  :unsure:men jag gillar det det är mycket energi här och du sjunger bra även här....

best / don karlo
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
91:an:  :D Tack för omfattande analys! "Olyckan" ja, som man vill hålla på lite avstånd...MEN som behövs för mångfalden och spänningen antar jag.
Emulator: Jag skall just tanka ner en "78-rpm-bachelite-to-wax-converter"... :)
karl: Tnx. Visst he, men några BPM skiljer det mellan alstren men "time for change" som sagt. Berätta lite om England maestro Karlo!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Citat:
"Din grej?" Vet inte riktigt vad jag skall svara... Har inte hållit på längre än ett par år med egna låtar och testar lite olika stilar. Tycker det fortfarande är vansinnigt kul och ibland spiller entusiasmen över till andra som bidrar till att man vill hålla på. Så länge det känns så fortsätter jag nog tills jag trillar av pinn även om musik kanske ö h t inte är "min grej".

Det är bara jag som är avundsjuk att du har modet att testa nya grejer. Själv är jag lite för feg att våga pröva lite mer äventyrliga musikaliska utflykter :(  Samtidigt är det lite lustigt att jag velat uppmuntra andra att göra nåt annorlunda och ha då fått svaret att man funnit sin stil...


Utloggad suprapappa

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 48
    • Visa profil
väldigt väldigt bra sång...

för mig är ljudbilden ganska kontrasterande mot vad jag iaf skulle förvänta mig av typen av sångare (fast jag kanske bara saknar referensramar) och det är coolt!

tycker mixen låter bra, framförallt är sångljudet bra.

cool personlig låt  :P


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Tokai: OK!  :D Jag har så lätt att utgå från mig själv och tro att andra tänker lika dant, att det här med att göra musik är en ständig upptäcksresa och att man aldrig riktigt "finner sin stil". Låter cementerat och stillastående, lite tråkigt.  :( Finns absolut inget att vara avundssjuk på och klart att du följa ditt kall. Du gör pheta grejor och jag minns bl a en Motownliknande låt som gjorde mig riktig avis.
suprapappa: En blir glad men sång är det väl inte...?  :P Mer laid-back prat kanske...  :rolleyes: Kul. Tack!
« Senast ändrad: 21.03.2007, 20:58:02 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Nähä tack. Bump minsann.

Jag har tjongat in ett gitarrspår med ett litet solo också. Tror det kom till efter att tråden dog....


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Javisst för tusan har det uppenbarat sig en djurisk gitarr nånstansifrån. :P
En helt ny version för mig detta, snygg o mjuk mix trots gnällande vrålande guran. Näemen skämt åsido, du har hittat saftigt sound på den, passar som skit i låten. Fan va tre minuter går snabbt, vi tar den en gång till :D

h.  JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Nähä tack. Bump minsann.

Jag har tjongat in ett gitarrspår med ett litet solo också. Tror det kom till efter att tråden dog....

Visst har du det och det har jag postat och den versionen ligger faktiskt högst upp.... måste kolla. Jo det är den versionen, blev postad här http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=1572.msg22777#msg22777 av nån anledning ligger samma version här. Förmodligen bytte jag ut den gamla på Sound Click utan att tänla på hur det var länkat här... Men kolla den andra tråden.
Tony har sjungit nåt också och meningen är att det skall bli en helt ny mix med Tony och dig på denna. Har lite svårt att få in Tonys sång ordentligt men det kommer att lösa sig och ligger på åtgärdslistan. Updaten kommer då att bli på "färdiga demos". Bra att du påminde!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Nähä tack. Bump minsann.

Jag har tjongat in ett gitarrspår med ett litet solo också. Tror det kom till efter att tråden dog....

Visst har du det och det har jag postat och den versionen ligger faktiskt högst upp.... måste kolla. Jo det är den versionen, blev postad här http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=1572.msg22777#msg22777 av nån anledning ligger samma version här. Förmodligen bytte jag ut den gamla på Sound Click utan att tänla på hur det var länkat här... Men kolla den andra tråden.
Tony har sjungit nåt också och meningen är att det skall bli en helt ny mix med Tony och dig på denna. Har lite svårt att få in Tonys sång ordentligt men det kommer att lösa sig och ligger på åtgärdslistan. Updaten kommer då att bli på "färdiga demos". Bra att du påminde!

Jodå, noterade att gitarrpålägget fanns med i tråden.
Var inte medveten om att det fanns två trådar.... B)