Kontrollrummet

Omarbetad nedladdning av mp3:or från demoforumet

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad tsmalmbe

Nu har jag omarbetat rättighetssystemet bakom nedladdning av filer (detta blev min första egentliga "riktiga" mod till SMF dessutom). Många har säkert märkt att det inte går att "dra" länkarna till mp3:orna rakt in i Winamp (eller nån annan spelare). Problemet har varit att Winamp har av forumet setts som en "gästanvändare", och gäster har inte rättigheter att ta ner filerna. Nu har jag dock omarbetat systemet så att man kan gömma filerna från gäster, men tillåta gästerna att ladda ner dem. Låter det bakvänt? Kan så vara, men faktum är att det fungerar.

Till ära av denna ändring har jag också ändrat logon för de uppladdade mp3:orna. Nu identifieras de av Winamp-logon, som en påminnelse om att ni nu kan dra låtarna in i Winamp, utan att behöva ladda ner dom först.

Alltså, ta tag i , dra in länken i Winamp, och spela upp låten!
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.



Utloggad tsmalmbe

Vafan är winamp?

"Winamp (eller nån annan spelare)"

Har inte det stört dig tidigare att du måste ladda ner låten först, lär inte förändringen bli stor.

Winamp är en av de bästa och populäraste musikspelarna till Windows. Men som sagt, gäller förändringen också "nån annan spelare".

Och STOP! Denna tråd vill vi inte att skall bli Winamp vs. World -flamewarstråden. Jag använde Winamp som exempel i min text. :) :)
« Senast ändrad: 17.03.2007, 02:46:01 by tsmalmbe »
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Vafan är winamp?

Mvh,
ignorant macanvändare


careful...snart prejudicerar du "köp en mac-uttrycket" :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad tbruce

  • Skostorlek: 45
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 354
  • Riktiga syntar har stängningsknapp.
    • Visa profil
Jodå jag har behövt ladda ner låtarna innan och behöver det nu med. Stör mej inte så mycket iofs, men hade ju varit najs om man kunde spelat dom i quicktime player direkt i webbläsaren.


Utloggad tsmalmbe

till det använder du mediacentret.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.