Kontrollrummet

För er som behöver lite vattenljud...

gäst · 6 · 3306

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jay thomas

  • Gäst
Slog till och spelade in lilla diket som går över tomten idag. Blandad kompott, lite kraftigare ljud (toabesök nästa?) samt lite mer dämpat, meditativt ljud. Ni som har Cubase kan göra "import audio from video" om ni vill använda er av ljudet, ni andra får konsultera egna kunskaper eller manualer...

Håll tillgodo:

Lilla Forsen


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
 :wub: fina ljud !
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


freddy

  • Gäst
Lite mysigt allt, men jag vet inte om det är så ofta jag behöver lite vattenljud :D


jay thomas

  • Gäst
Tack David och Freddy!  :)

Lite mysigt allt, men jag vet inte om det är så ofta jag behöver lite vattenljud :D

Har du svårt att p*nka så kan det vara nog så bra....  ;)

Filmen är bara en dokumentation över ljudinspelningen egentligen då jag inte har någon bra bärbar ljudinspelare...


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ser blött och kallt ut men om man blundar kan det vara hur varmt och skönt som helst!
 
Jag tog i mitten av 80-talet en promenad i Slottsskogen och Lilla Änggården i Göteborg och hade med mig en bandspelare med stereomikrofon på promenaden. Det började med ankor i en damm i Slottsskogen och fortsatte via en vältrafikerad motortrafikled med ett ackompanjerande flygplan på himlen till en grötklocka och en liten bäck...
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Man tackar!
Den sparar jag...man vet ju aldrig när man behöver ljudet av en underbart porlande bäck! Man är ju ändå en riktig naturälskare och skogsmulle ibland!
Plinkar på en låt...