Kontrollrummet

MPJ - You talk about love (Dance version)

gäst · 9 · 6096

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

drloop

  • Gäst
LÅTNAMN: You talk about love
ARTIST: MPJ
GENRE: R&B
KOMPOSITÖR: MPJ
PRODUCENT: Dr Loop
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: MP3
LÄNGD: 3.15
STORLEK: 4.5MB
STATUS: Snart klar, tror jag

Hörlursmix, skall finsjusteras.
Arret är jag intresserad av att höra era kommentarer på.

Fick lite stryk med min "musikhögskole" version gamla studio forumet, hoppas detta faller er bättre på läppen.


20070318 OBS! Ny version!
« Senast ändrad: 03.07.2007, 13:55:16 by drloop »


Utloggad tsmalmbe

Jag tycker vissa saker gör ljudbilden... otrevlig. Soundet är för övrigt bra, men den där kompgitarren. Den distar på ett fult sätt, låter som digital dist på flere ställen. Dessutom är den så bred i stereobilden att den får allt annat att låta mono i jämförelse - inte säkert meningen? Dessutom är nivån för hög, och soundet är för unket - trots att att du förstås söker en viss retrounkenhet. Lägg den längre bakåt, låt den inte dista fult, eq:a den så blir det bra.

Gillar trumkompet och i princip allting annat - men avskyr gitarren. Men det fixar du ju förstås.

Arret då. Enkelt simpelt, typskfunkigt. Det är så det skall vara. Lite kort låt, men å andra sidan hinner den inte bli långtråkig heller.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Sorry loopen.Jag har hört bättre versioner av denna.Har du komprimerat/mastrat sönder denna..?
Jag lirar fortfarande munspel,Hur ska vi ha det?
Om du är intresserad så lirar jag in nåt när jag fått min nya dator.Den gamla har liksom gett upp...

Hör av dig,detta låter inte bra.

Micael


Utloggad tsmalmbe

Ta bort den gamla versionen, och lägg till den nya låten i det första inlägget.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad valdez

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 265
    • Visa profil
Helt ärligt så tycker jag nog att din första ev andra version var mycket bättre...(de du postade på det gamla forumet) och det enda som fattades egentligen var lite mer sväng på orgeln..typ spela någon motrytm!
Nu tycker jag det rumlar för mycket i trumljudet..reverb?..fortfarande en del dist här och där.
Sången och musiken låter som de är i olika rum vilket ju inte låter så kul om man vill uppnå en livefeeling..

För övrigt är det ju en bra låt..gå tillbaka till första versionen och jobba därifrån du hade ju ett helt ok ljud där att gå vidare med!..


Utloggad tsmalmbe

OK, det här låter bättre. Lo-fi på ett bra sätt. Lite reverbiga är gitarrerna nog.

Det som stör mig är digitaldisten, så som det låter i mina lurar. Nu talar jag inte alltså alls om "effektdisten" du har på nästan allting. Under det där otrevliga prrrrrrrzzs-ljudet som kommer nu och då. Med lurar alltså.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Nikolaus

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 92
    • Visa profil
Skönt flyt genom låten. De flesta ljuden är feta därför tycker jag det låter som bäst mot slutet där du blandar med några tunnare instrument.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
talk about love...i reffen så hörs en lite slappig bas. Applåder, exakt som jag vill ha det...hörs igenom bara lite ibland. skitbra!

Lite kryptiskt start kanske på en kommentar om låten men lyssnar just nu. just basen e nåt av det bästa i låten. sången är verkligen skitbra, bar stämmor o allt.

Är det Hmike på trynorgel? :)


Skitbra trummor tycker jag...det SKA låta samplat om sånt.

superbra imo.  orgel lite...tråkigt distad kanske. men smaksamk.


Gillar verkligen detta.!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Har du möjlighet att ge mig en vart i tiden disten ligger?
Jag tycker att jag letat noga efter dist men men....
På gitarrerna ligger ett delay. Provade det men den kanske blir för slaskigt.

OK, det här låter bättre. Lo-fi på ett bra sätt. Lite reverbiga är gitarrerna nog.

Det som stör mig är digitaldisten, så som det låter i mina lurar. Nu talar jag inte alltså alls om "effektdisten" du har på nästan allting. Under det där otrevliga prrrrrrrzzs-ljudet som kommer nu och då. Med lurar alltså.



Jag tror att dist ljudet härrör från mastringen.Det kommer då och då i samband med guran och baskaggen..Hörs rätt tydligt genom hela låten.Ska försöka och få till ett lir åt dig.Jag förstår att det är efterlängtat.Datan är i ordning nu så det ska nog gå..

Mvh
Micael