Kontrollrummet

Harmonica Mike/Egghuvudet /Djonas- Polkan vs Indiska hårdkokta ägg..

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Nåja, trummorna är dova. Både bastrumman och virveln. Saknar lite "knäpp" eller "napsu" som vi säger här hos oss. Bastrumman är lite överdrivet basig, så kanskle lite mindre övre bas (100-200Hz) skulla ta fram lite "napsu" på den också.

Annars tycker jag detta trumsound är bra, och har definitivt live-club feeling. Soundmäsigt mycket bra förbättring.

Proggmässigt: fina fills, snygg ridevariering. Grundkompet är lite väl "utfyllt" och det låter som om trummisen skulle vara verkligen överentusiastisk på vissa ställen. Jag har också för mig, att då trummisar leker med tom-tomen så kan de inte låta bli att stampa på sina båda pedaler också!

Mix: det är lite otrevligt bredd på trummorna, alltså det att trummorna är "i mitten" men så reverberar det ut i stereobilden.

Överlag tycker jag denna polka eller masurkka var ett höj med tanke på dina trummor för säg 1 år sedan.


Tsm:
Nu känns det som om munspelslirarn är på rätt väg :),blev mycket glad över din utförliga feedback.
Har i åtanke att hålla igen lite emellanåt.Kollar också in frekvens spektrat på trummorna..
Mycket glad för feedback,jag gör en sista justering efter att gitarristen har sagt sitt på denna.
Lite hammond justering(under slutet) å bas fix under sången,sen så..

Suveränt,mycket tacksam - strax final cut på denna,då.. :wub:

Mvh
Micael


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Hej gott folk.

Gura polarn slängde på lite strata fills på denna,funkar det? Jag lät ackegurorna ligga kvar - blev det grötigt?

Behöver låna era öron en sväng till på denna...

Mvh
Micael


Utloggad Yllet

  • Mjukis
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 922
  • Det är inte ofta man ser en levande kofta
    • Visa profil
    • http://jon.rinneby.se
Tycker mig känna igen denna (intro) melodin från nån skämtsam barnvisa, men det är väl helt ok :) Men sen svänger det loss rejält, skönt gung och riktigt fett munspelslir som vanligt, men detta kan kanske vara din bästa prestation hittils!

Tja inget orginellt direkt men blues är ju blues. Har inget att anmärka på direkt, lyssnar på jobbets datorhögtalare, men det låter bra. Bra sång för övrigt, också den håller toppklass från HM, bättre uttal än vad jag är van vid från dig.

Snyggt!
Jag mixar och mastrar gärna din skiva, ep eller demo
http://jon.rinneby.se - Sound of wool
http://turnoffyourtelevision.se
http://pluggar.wordpress.com/
http://www.facebook.com/jonrinneby


Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
Tycker stratan sitter bra, blir inte allt för rörigt, utan skapar en skön livekänsla.
Får 70-tals- o John Mayall-vibbar.
Gott så ;)
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
pendlar mellan vad händer o fy fan vad underbart bra:)

känns lite live mixat o glider lite mellan olika låter kan jag känna 
men
om detta vore live skulle det funka skit bra.
som bara lyssna på låt lite hum ja stökigt kanske.
men det svänger ofaantlig bra..

slutbetyg  :D

tony
att leva är att dö


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Yllet:
Den tackar jag för,min bästa prestation nånsin.. :wub: Kul att det funkar i datahögtalare.
Och tack för omdömet om sången! Den värmde gott.
Introt då,ja jag vet inte var jag fått det ifrån,lirat denna i 20 år live.Det kan ju vara från nån visa från sjuttiotalet,men alltså ingen medveten plankning.

Martinm:
John Mayall vibbar,den visste var den tog - härligt! Lite av husgud hos mig,så jag sträcker på mig lite extra.Kul också att stratan funkade,jag var lite tveksam till om det blev för mycket komp instrument i låten - nu vet jag.

Tony:
Det här är en röjare som vi körde live med bluesbandet för några år sedan.Den funkade skitbra,dock klart bäst på bluesfestivaler..
Då i en mera bluesig tappning och utan sång,jag ville ha lite förändring i röjet så jag sjöng in några rader.Jag var ute efter "live" känslan i mix och lir,så det ser ut som om jag lyckats då..
Håller med om att det skulle sitta med nåt parti som bytte basgång tex..Kanske tar tag i det och lirar nytt under sången(enligt Mahans tips).Men tills dess så rockar vi vidare mot evigheten...

Stort tack till er alla för kommentarer,ni gör mödan värd.

Mvh
Micael


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Boden!
Snyggt artilleri med strata nu, blir genast mera american feelings om det hela.
Enda som stör mig nu e slutrakan, about 3:30 framåt, där B4:n kunde sänkas,
den tar lixåm lite powern av det enligt mitt tycke susperstrålande munspeleriet. :)
Intron e riktigt kul nu, bara du håller tillbaka trumorna ända till 0:23,5 så att trummorna startar men en crach!

Well done... fortfarande låter munspeleriet på slutet otroligt proffsigt, fast det sa jag väl ren ...
detta tyckte Obbnäs guuben denna gång! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjou Boden!
Snyggt artilleri med strata nu, blir genast mera american feelings om det hela.
Enda som stör mig nu e slutrakan, about 3:30 framåt, där B4:n kunde sänkas,
den tar lixåm lite powern av det enligt mitt tycke susperstrålande munspeleriet. :)
Intron e riktigt kul nu, bara du håller tillbaka trumorna ända till 0:23,5 så att trummorna startar men en crach!

Well done... fortfarande låter munspeleriet på slutet otroligt proffsigt, fast det sa jag väl ren ...
detta tyckte Obbnäs guuben denna gång! :)

h.  johan

Tjabba obbnäsarn.
Kollar orgel nivån.Vet inte om jag tolkar dig rätt på trummorna,skall jag skippa baskaggen i början? Eller är det "marsch" trummorna som är "fel"? (Wernis var inne på dom)..Ungefär så här gjorde vi den live,trum intro/munspels mässigt..Sedan så är det Hm arr för hela slanten.Live versionen var mera bluesig,nu drar det mera mot funk.Kul att du gillar munspels oljan,drog på lite med specialarn där mot slutet.Jag har alltid undrat hur det lät när jag lirade så där offentligt - du har gett mig svaret.Stort tack för det :)

Kommer också att lägga om basen under sången,hittade lite softare gång men hann inte lägga in det..

Så tills dess så rockar vi vidare mot evigheten.

Tack för kommentar Johan,du är osviklig som alltid och det uppskattas mycket.

Mvh
Micael


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
En av de roligaste och skönaste låtarna av dig jag hört! :) Lekfulla grejer både på trummor, bas, och inte minst munspel! Läckert slut med basen som glider och busar med örat mot grundtonen, och munspelets chokladhjulsriff.

Harmonika Mike - en bra start på dagen.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
skall jag skippa baskaggen i början? Eller är det "marsch" trummorna som är "fel"?


Inget fel direkt, men släpp inte in trummisen innan 0:23,5. Alltså ingen baskagge eller "marchvirvel" innan det! :)

H.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
En av de roligaste och skönaste låtarna av dig jag hört! :) Lekfulla grejer både på trummor, bas, och inte minst munspel! Läckert slut med basen som glider och busar med örat mot grundtonen, och munspelets chokladhjulsriff.

Harmonika Mike - en bra start på dagen.



1up:
Jo jag hade lite kul när jag lirade in denna,fick brottas en hel del med basen..Munspelet är en tagning,det går ju som på räls...Mycket roligt att du gillade den. "Munspelets chokladhjuls riff",härlig kommentar! En liten specialare som jag brukade köra live när publiken höll på att somna..
Då blev det liv i luckan kan jag lova.. :D

Kul att jag kunde förgylla din dag :wub:

Mvh
Micael


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
skall jag skippa baskaggen i början? Eller är det "marsch" trummorna som är "fel"?


Inget fel direkt, men släpp inte in trummisen innan 0:23,5. Alltså ingen baskagge eller "marchvirvel" innan det! :)

H.  johan

Johan:
Noterat,skall testa hur det låter utan baskaggen och marsch virveln..

Tack för comment.

Mvh
Micael


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
*myser*


/Marr
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
*myser*


/Marr

Digga på marr  :D

Jag har en till uppdatering på låten,sedan så är det klart.Det kommer i slutet på veckan..
Fått några nya gura filer av hemlig karaktär än så länge.. :wub:

Mvh
Micael


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Damn vad du lirar gött på munspelet HM...mucho impressive!! :)
Får vibbar från en munspelare som jag inte kommer på namnet på, en överviktig medelålders amerikan (han måste vara en av de mer kända in tha world) som lirar med lite samma fraseringar som du gör och det låter ju bara så gött. :D
Gött sväng på kompet.
Det enda jag saknar här är en mer svängig kompgura och ett fett gitarrsolo som kanske battlar med munspelet...hade varit coolt.
Mvh / djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Damn vad du lirar gött på munspelet HM...mucho impressive!! :)
Får vibbar från en munspelare som jag inte kommer på namnet på, en överviktig medelålders amerikan (han måste vara en av de mer kända in tha world) som lirar med lite samma fraseringar som du gör och det låter ju bara så gött. :D
Gött sväng på kompet.
Det enda jag saknar här är en mer svängig kompgura och ett fett gitarrsolo som kanske battlar med munspelet...hade varit coolt.
Mvh / djonas


Tjena djonas.
Antar att du menar John Popper i "Blues Travelers",han är nog den ende som gör såna där drillar som jag gör på slutet.Då jag hört det mesta i munspels världen så är det förmodligen han du syftar på..Kan oxå vara en country lirare(i sextioårs åldern som jag tyvärr glömt namnet på),men han kör chromatiskt - och det är fusk,betydligt enklare än med ett vanligt bluesmunspel..

Gitarrliret,ja om du är sugen på att lira så "give it a try"..Om man tänker sig ett lir mot munspels drillarna på slutet så kräver det nog sin man..Räknade tonerna en gång med samma lir på en annan låt,56 stycken på 5 sek..så det är nog minst tusen i denna.. :D men fräckt hade det varit,finns nog inte så många som fixar det dock,undrar om du gör det ?  :P

Tack för kommentaren djonas,värmde gott.

Edit: Charlie Macoy,eller hur han nu stavar sitt namn är nog den du syftar på..Tänkte till lite :)

Mvh
Micael
« Senast ändrad: 30.03.2008, 03:59:53 by Harmonica mike »


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Hej.

Då kör vi version fyra av denna,nu med egghuvudet på gura..

Såga på boys and girls..

Mvh
Micael/Moon/Egghuvudet


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
6 nedladdningar no comments?

Tyck gärna till om egghuvudets insats på denna..Kanske är mixen så bra så det finns inget att säga,dock blir vi så här glada glada om vi får veta det... :)

Mvh
Micael/Egget/Moon


jay thomas

  • Gäst
Är lite fundersam. Har lyssnat ett antal gånger och jag kan inte sätta fingret på det men där är något som inte stämmer. Vet inte om det är för mycket av det goda eller vad det är men det "anfaller" mig på något sätt. Låten är tokbra, spelet är kalas men ändå. Ska se om jag kan sätta ord på den känslan jag får.


Aettan

  • Gäst
Nä du har inte messat upp mixen det låter i alla högsta grad levande på alla sätt. Kanske bädda in trummorna lite mer om det går i övrigt känns det färdigt. Over and out


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Är lite fundersam. Har lyssnat ett antal gånger och jag kan inte sätta fingret på det men där är något som inte stämmer. Vet inte om det är för mycket av det goda eller vad det är men det "anfaller" mig på något sätt. Låten är tokbra, spelet är kalas men ändå. Ska se om jag kan sätta ord på den känslan jag får.

Tjena JT:
Det kan ju kanske vara för mycket..? Ursprungligen så är låten tänkt för  munspel som solo instrument,men egget lirade så grymt så jag försökte fixa lite utrymme åt honom i mixen..

Tack för kommentaren.

Mvh
Micael


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Nä du har inte messat upp mixen det låter i alla högsta grad levande på alla sätt. Kanske bädda in trummorna lite mer om det går i övrigt känns det färdigt. Over and out

Aettan:
Bädda in trummorna..Hur menar du? Eq.a..Sänka mer i volym? Komprimera?
Skönt att mixen verkar funka i stort,brottades lite med mixen för att få in sologuran..

Tack för kommentaren.

Mvh
Micael


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
JOHAN VAR ÄR DU???

Behöver låna ditt säkra öra på denna då jag mixat in egghuvudet på denna...

Mvh
Micael


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Tror att introt klarar sig utan gitarren helt.

Gillar att det brötas ordentligt när det är instrumentalt.

Vid 157 i KR-spelaren är det ett underligt klipp. Har du varit för brutal med saxen i sången där?

Gärna en vassare virvel för min smak.

Munspelssolot i slutet är heeeelt galet. Blir nästan för mycket av det goda. Till en annan låt kanske du kan ha med det som en effekt i ett solo, som ett par sekunder mellan två fraser eller så? Tror nästan det skulle bli ännu effektivare då även om det nu nästan övergår i ett slags mantra.

Du är med i simulatorklubben nu. Du och djonas. Bara vänta på att Microsoft tar fram ett nytt datorspel: Harmonica Simulatour 2008.


Bra jobbat!


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tror att introt klarar sig utan gitarren helt.

Gillar att det brötas ordentligt när det är instrumentalt.

Vid 157 i KR-spelaren är det ett underligt klipp. Har du varit för brutal med saxen i sången där?

Gärna en vassare virvel för min smak.

Munspelssolot i slutet är heeeelt galet. Blir nästan för mycket av det goda. Till en annan låt kanske du kan ha med det som en effekt i ett solo, som ett par sekunder mellan två fraser eller så? Tror nästan det skulle bli ännu effektivare då även om det nu nästan övergår i ett slags mantra.

Du är med i simulatorklubben nu. Du och djonas. Bara vänta på att Microsoft tar fram ett nytt datorspel: Harmonica Simulatour 2008.


Bra jobbat!

Wernis: Jo det finns lite kvar att göra i mixen,virveln är lite mörk..lite frekvens krock där,fixar!
Klippet på sången,det kan vara ett klipp i nån av av gurorna eller ett bas felslag,mest troligt..Kollar det då jag öppnar mixen nästa gång,skippar guran i introt då..

Munspelet då: Jo jag "flippar ut" rejält på slutet..Det kan ju vara för mycket av det goda..Vidare så missade jag att det var en takt till innan slutet så det haltar till lite där..Men hela slutsvängen efter sången är en tagning,så det går att lira om..Funderar också på ibland om det är för mycket..
Kul att du nämner djonas,han har hört av sig och ville lira på denna,gör en "specialare" med honom .. :)
Köper inte Microsoft det då vet jag inte,det finns risk för "battling" i kvadrat!  :lol:

Tack för kommentaren Stefan,tar tipsen med mig inför final cut på denna....

Mvh
Micael


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Som jag sagt förut...maken till munspelare finns inte i denna trakt iaf....och inte heller sångare helle för den delen...gillar ju bäst blues live men det här duger bra...great feel...går egget på speed? :unsure:skulle önska några specifika insatser från egget ist för att han ligger bakom hela tiden nu....men det hela funkar hur bra som helst....börjar snart få tid över för dom filerna du gav mig men det blir nog inte lika bra som detta...

Allt gott /  karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
DEt är ju bra som sagt.

Håller med föregående talare om egget :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Karl:
Tack för dom vänliga orden om mitt munspelslir och min sång :wub:
Jag försökte återskapa lite "live feeling" i mixen..Låten är ju tänkt bara för munspel som solo instrument egentligen och ingen sång,så gjorde vi den live....Jag gjorde en specialare med sång och lite gura solo,med hjälp av egget då... En mix till på denna skall det bli då jag fått mera filer av hemlig karaktär än så länge  :D ..Då har jag dina tankar kring nivåerna i bakhuvudet..

Per då:
Förstår vad du menar..en sån här till dig också :wub: Jag skall se vad som går att göra i mixen med eggets gura..

Tack för kommentarer till er båda..Strax finalcut på denna..håll i er :)

Mvh
Micael


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
MEd egget menar jag individuell insats snarare. :) Förstod kanske f. talare fel?

Kanske hänt men isåfall länge sen.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Micael!
Mycket snyggt swäng o kläm har du fått ihop.
Det har dock blitt lite karamellbutik, alla hyllor dignar av godbitar och du beslöt att smaka på allting...på en gång! :D
Nu blir det lixåm lite kappspelning mellan munspelet och gurorna, försök ge var och en utrymme i tur och ordning
så kommer alla deltagarnas snygga insatser bättre fram, får lixåm smaka på dom skilt för sig sig.
Särskilt det grymma munspeleriet på slutet ska inte "störas" av nåt rivaliserande instrument.

Intron e snygg, man kan förvänta sig folkmusik på sommarfest och så drar det igång med grym bluesrock!
Virveltrumman sticker lite ut stundom, kanske lite skära av bottnet på den.

Ett jättesnyggt samarbete, många fina insatser, kolla bara balansen mellan lirarna så  sitter det! :)

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Tjou Micael!
Mycket snyggt swäng o kläm har du fått ihop.
Det har dock blitt lite karamellbutik, alla hyllor dignar av godbitar och du beslöt att smaka på allting...på en gång! :D
Haha vänta bara...!  :rolleyes: :P
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjou Micael!
Mycket snyggt swäng o kläm har du fått ihop.
Det har dock blitt lite karamellbutik, alla hyllor dignar av godbitar och du beslöt att smaka på allting...på en gång! :D
Nu blir det lixåm lite kappspelning mellan munspelet och gurorna, försök ge var och en utrymme i tur och ordning
så kommer alla deltagarnas snygga insatser bättre fram, får lixåm smaka på dom skilt för sig sig.
Särskilt det grymma munspeleriet på slutet ska inte "störas" av nåt rivaliserande instrument.

Intron e snygg, man kan förvänta sig folkmusik på sommarfest och så drar det igång med grym bluesrock!
Virveltrumman sticker lite ut stundom, kanske lite skära av bottnet på den.

Ett jättesnyggt samarbete, många fina insatser, kolla bara balansen mellan lirarna så  sitter det! :)

h.   johan

Johan:
Tack för kommentaren,det uppskattas..Egghuvudet lirade så snyggt på denna så jag lät allt lir följa med..
Tar mixen en sista runda till då jag tänker klämma in lite mer grejsimojs :)..Lite hemlig karaktär på det än så länge,men klart värt att lyssna på - DON`T MISS IT   :D Funderar på lite panoreringar för att ge gurorna lite utrymme i mixen..Eggets gura har lite mellanregister genomslag hörde jag igår,lite eq där så bör den sitta bättre i mixen..

Funderar på att ta bort orgeln och ackekompet,det i sig skapar nog lite mer utrymme för gurorna..
Virveln då,jag var på den i denna verre.Skar lite botten ur den och sänkte hela trumpaketet en aning,tar lite till botten då ur virveln..

Nästa version Johan,missa inte den! he he..Kommer på nån dag..Fullbokat hela helgen,hang in there mate...

Mvh
Micael


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Då kommer final liret på denna då..

Mixat in djonas och egghuvudet i låten samt pannat och donat för att ge plats till utmärkt lirade guror.

Orkar ni en sväng till på denna?  Vi hoppas det :)

Mvh
Micael/Egghuvudet/Djonas


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
He he  :lol: Det var ett djävla shreddande på slutet där. Snyggt Jonas!!

Kul att det fortfarande låter så live-igt om det.  :)


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Jou Jou Jou BOYSEN!

VA kan man säga, absolut massiv lirning av Jonas på slutet, otrolig speed på plektrumet!
Synd bara att munspeleriet hamnar i rummet bredvid.
Finns det nån möjlighet att plocka in ditt munspeleri från slutet  i ett tidigare skede,
tycker det är så snyggt att du borde få rum för det åxå!
Och nu "dunkar" inte virveln mer, sitter bra alltså.

Hittar inget större att såga på, dock känns det fortfarande stundom
att det finns lite för mycket av det goda på en gång, men det är säkert en smaksak!
Väl jobbat boys, like it! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............