Kontrollrummet

stajo - why

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Hade denna ute på samarbete på det gamla forumet 2005, men ingen nappade . I helgen tog jag tag i det och arrade om den helt utan att lyssna på den gamla. Blev ju stråk och sådant jag vet, men jag lovar att någon gång tämja på gränserna, ja i framtiden då ju ;).
Kanske finns det någon som gillar den och vill lägga lite skönsång?
Är det något som bara måste göras om för the final version? Ja kommentera gärna vad som helst.


LÅTNAMN: Why
ARTIST/GRUPP: stajo
GENRE: ballad
LÅTLÄNGD: 3.30
KOMPOSITÖR: Staffan Jonsson
PRODUCENT: same same
EV. MEDVERKANDE: kanske du?
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3

http://www.speedyshare.com/831554742.html
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Synd om en sån här jättefin låt bara försvinner ut i cybern. Gillar din röst väldigt mycket, finns mycket karaktär och känsla i denna särskilt till ett sånt här vackert stycke. Svajar på några ställen men det kan du styra upp. Arret är bra men skulle må bra av växlingar pianokomp/hela orkestern, nu är allt "på" hela tiden. Om du absolut måste ha nån annan att sjunga den skulle jag föreslå nån av tjejerna, Karl eller Ynot.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Tack e, det är så svårt att plocka bort, lättare att lägga på :).
Känns som om någon måste påpeka det för att man verkligen skall fatta det även om man misstänkte det själv. Har redan en ide om hur jag skall skära...
Det är ju roligare om någon annan sjunger ... har faktiskt också haft någon av dig nämnda i bakhuvudet så är det någon som skulle göra mig den äran?? annars får jag väl börja trakasera med mail, pm och sådant;)
Tack för lyssningen equality!
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad max

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 347
    • Visa profil
Fin låt det här! Gillar det sköra i låten, mycket stämningsfullt.
Lite inne på equalitys spår med att skala av till bara pianokomp på några ställen i låten, hade nog funkat fint. Hoppas du hittar någon sångare, om du inte gör det så tycker jag absolut att din sång funkar.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Jou Staffan!

Detta gillas, snyggt arr o snyggt spelat. och fast din tonträffning inte alltid funkar så gillar jag din sång, låter personligt och svajet blir en extra god krydda!
Det va du behöver är mera sjung för att komma av med det lilla osäkra, fila på med sång, i duschen, i köket, i bilen, i källarn, i fyllan, hela tiden.... :D

Vad det bekommer låten så har du fått redan många goda råd, nån liten variation som skulle sätta sig i bakhuvet efter en lyssning vore inte fyskam. Ibland är det dock det enkla som gäller!


Kör hårt, sjung hoppfadderallanlei! :)


h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
hellou Staffan...det är som equality säger ...mycket känsla i det här och visst lite svajigt men också som Mahan säger ...det är också ett uttryck( kanske han inte alls sa) tycker nog du ska försöka lite till själv för det funkar och kanske ta in någon på refrängen...annars kalasfigurer som far omkring i bakgrunden...är det typ valthorn eller ( tromboner???) bra iaf

Allt gott /  karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Vallhagen

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 845
  • fan fan
    • Visa profil
    • Primitiv hemsida. Min musik här!
Jag skulle tycka det var ballt att göra ett sångförsök på detta. Det kan bli allt mellan fantastiskt och fasansfullt. Alla gillar inte min röst, men några gör det.

Med reservation för att det kan ta tid för att få fram resultat. Jag har för mycket att göra nu, men i den allmännt stinna förvirringen kanske jag hittar rösten, rosslet och inspirationen och lägger "den där" tagningen.

Släng över en instrumentalversion och ett textblad om du vill att jag ska testa.

tjing
Bengan
Nu på myspace! http://www.myspace.com/vallhagen
Å hej, Jag o Dede på myspace! http://www.myspace.com/splitteralternative
...och Hellvalla Burn! http://www.hellvallaburn.com/
Yeah!


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
att sjunga den skulle jag föreslå nån av tjejerna, Karl eller Ynot.

 :D ja vaför inte låter spännande
pm lite text o musik så kör vi en tur måste gå o pudra näsan bara:)
« Senast ändrad: 27.02.2008, 00:06:10 by ynot »
att leva är att dö


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
:) Vallhagen, ynot... jag pm'ar ikväll.

Tack för komments ni andra, återkommer med response ikväll :).
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
we meet again mr B :D
att leva är att dö


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Vackert stycke och bra arrat tycker jag. Sångrösten är... unik Inte dålig - du har karaktär. Jag tycker du gör sången bra. Kanske skulle mer sångövning ge mer stabilitet i tonträffarna utan att sabba den speciella karaktären i rösten som är din.

Jag saknar en del diskant i instrument. Kanske kan det vara till nytta om du skär bort något från basen i något av nuvarande instrument eller ger pianot mer diskant. Men kanske är det mina datorhögtalare som helt enkelt är dåliga.

Dj*#igt skön låt!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Vallhagen

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 845
  • fan fan
    • Visa profil
    • Primitiv hemsida. Min musik här!
we meet again mr B :D

Brilliant! Det blir battle B)
Nu på myspace! http://www.myspace.com/vallhagen
Å hej, Jag o Dede på myspace! http://www.myspace.com/splitteralternative
...och Hellvalla Burn! http://www.hellvallaburn.com/
Yeah!


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
En skön låt visst du har kanske inte riktigt stablitet i rösten! :) Men det kommer med mer träning själv
föredrar nog låta andra sjunga har ingen bra sångröst. :D


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
max
Jepp, jepp här skall skalas. Det känns så hårt bara att kasta slingor, när man gjort en så vill man ju att den skall höras mer än en gång, fast då får man väl spela låten igen  :P. Visst är det så att det blir nog lite rörigt ibland.
Kul att det gillas och tack för peppning vad gäller sång.

mahan
jorå jag är ganska personlig faktiskt... Det är ganska lyhört här så jag vet inte hur grannarna skulle reagera om jag sjöng kl 0600 varje morgon. Försöker sjunga när jag kör bil men efter som det mestadels blir cykel så är det lite kämpigt fast nu när jag har punktering på cykeln börjar jag få upp ångan. Tack för komments och kul att det gillas :).

karl
Hallå där! Jo det är trombon på sista refrängen, på efterrefrängen är det oboe, sedan i övrigt cello, violin. Mja jag tycker det är så kul när andra som vill sjunga och då känns det som jag gör vad jag kan för låten. Min sång används mer för att sångaren skall få ett intryck om vilken känsla det skall vara och det verkar ju funka :). Kanske kommer jag om några år behålla min sång mer och mer. Och vi kommer väl alla hänga här fortfarande får jag hoppas. Vi höres!

vallhagen,ynot
Ser fram emot att höra era egna tolkningar på en låt som har följt mig genom livet men aldrig riktigt fått en riktig inspelning. Det är ju först de senaste åren man fått möjlighet att spela in något vidare hemma...
edit: pm är skickat så hör av er om ni ej fått...

maxB
Det är faktiskt många som säger att jag har lite speciell röst, kanske inte alltid i så positiva ord :). Jo det handlar nog om att sjunga hela tiden och inte bara precis när man skall ha på någon sång, men jag ärnog lite lat...
Diskant, ja kanske lite lite, har inte börjat skära ännu men skall testa lite framöver, får plocka fram studios mixtidningen igen alltså ;). Tack för komments.

SYNTH
Inte stabil här inte men jag står med två fötter på jorden och inser mina begränsningar ;). Samtidigt måste man ju våga och det gör jag ju i viss mån när jag lägger ut något här. Tackar för lyssningen.

Mvh
Staffan
« Senast ändrad: 27.02.2008, 21:59:34 by stajo »
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
"Inte stabil här inte men jag står med två fötter på jorden och inser mina begränsningar . Samtidigt måste man ju våga och det gör jag ju i viss mån när jag lägger ut något här. Tackar för lyssningen."

Du är ingen dålig sångare stajo men kan bli ännu bättre en skön låt har du fått till allt! :)
Du har alldels rätt man måste våga, skulle gärna försöka om jag hade en bättre plats och
har min lilla hemstudio än det lyhörda sovrummet som jag har det nu i bor i lägenhet.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
lord of the strings är tillbaka. shit vad du kan arra  :o

jag vet nog ingen som ens kommer i närheten. fantastiskt.


låten då? inte min påse ju, men snyggt gjort, bra melodier. Har fått tjuvhöra lite sång också. kommer bli bra :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
"Inte stabil här inte men jag står med två fötter på jorden och inser mina begränsningar . Samtidigt måste man ju våga och det gör jag ju i viss mån när jag lägger ut något här. Tackar för lyssningen."

Du är ingen dålig sångare stajo men kan bli ännu bättre en skön låt har du fått till allt! :)
Du har alldels rätt man måste våga, skulle gärna försöka om jag hade en bättre plats och
har min lilla hemstudio än det lyhörda sovrummet som jag har det nu i bor i lägenhet.

:)
Bor osså i lgh och man undrar ju vad grannarna tror ibland när de inte hör bakgrunden ... efterhand har jag struntat mer och mer i det.
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
lord of the strings är tillbaka. shit vad du kan arra  :o

jag vet nog ingen som ens kommer i närheten. fantastiskt.


låten då? inte min påse ju, men snyggt gjort, bra melodier. Har fått tjuvhöra lite sång också. kommer bli bra :D

 :wub:

jag är nog lite smörigare än dig ;). Jag har höga förväntningar  :P

Tack för lyssning!
www.myspace.com/staffanjonsson