Kontrollrummet

Rosa Ätpinne - Dråååger är bäst (cover)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Anarchos

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 52
    • Visa profil
LÅTNAMN: Dråååger är bäst
ARTIST/GRUPP: Rosa Ätpinne
GENRE: Könsrock
LÅTLÄNGD: 1:54
KOMPOSITÖR: Tunnan och Moroten
PRODUCENT: Rosa Ätpinne
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3
LÅTLÄNK: http://www.fileden.com/files/2008/2/24/1779107/Draaager_ar_bast.mp3

Här är vårt senaste alster, en cover på den gamla godingen och hiten av Tunnan och Moroten. B)
Blev klar med den igår vilket var på tiden, sången spelades faktiskt in 2006!

Hehu, men nu är den färdig och tro det eller ej, den går att lyssna på! ;)




Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Anarchos!

HAr ju för vana att kommentera allt som slängs upp här på KR. Vet ju int riktigt va man säga om ett sånthär alster. Musikmässigt får jag inte ut nånting, och texten orkar heller inte uppmuntra mig nåt värre. Det som jag hör är ju att det har jobbats en hel del med detta och det ska ha sina poäng förstås. Sen kan man ju diskutera frågan om detta är färdigt, och färdigt för vad i så fall. Måste ju på samma gång erkänna att jag inte känner till originalarna Tunna o Morot, kanske det ska låta just såhär.

Inte min grej, med det finns säkert utrymme för denna typs "könsrock" som ni kallar det.
Kör hårt!



h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Anarchos

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 52
    • Visa profil
Tja mahan!

Jag kan länka till originalet också för er som vill höra (T&M är ett demoband så det är helt okej att ladda ner låten) ;)

http://www.ftp.nu/files/8363/

Personligen tycker jag att sången är helt underbar, även om alla inte gillar den här typen av humor. Men vad tycks om mixen då? Själv vet jag inte eftersom både mina högtalare och ljudkort har blivit helt cp, så jag vill veta hur det låter för er. Jag var lite rädd att basen skulle dränka trummorna för mycket men de som jag frågat säger att det låter okej.

Kör hårt!
Det ska vi! ;)


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Oukki Anarchos!

Mixen då,
Vet ju inte hurudan apparatur du använder dig av men inga större fel att såga på här, reverben på trummorna och sången kunde dras lite ner.
Låter ju lite övningslokal över detta men denna genre ska väl ha lite diffusa sound antar jag. Och så kunde ni kolla lirnings tajtheten när ni spinner till nästa alster.



h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Anarchos

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 52
    • Visa profil
reverben på trummorna och sången kunde dras lite ner.

För mycket reverb? Personligen tycker jag att man aldrig kan få för mycket reverb. ;)
Eller jo, trummorna kan jag förstå men jag lägger alltid på mycket reverb för att ta bort så mycket brus som möjligt, plus att det är världens bästa effekt. B)

Låter ju lite övningslokal över detta men denna genre ska väl ha lite diffusa sound antar jag.

Jawohl!

Och så kunde ni kolla lirnings tajtheten när ni spinner till nästa alster.

Danke schön! Jag hafver varit för slarvig gällande takten, ich weiss, men jag ska tänka på det. ^_^