Kontrollrummet

equality & VacUm - Stigar

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Boxcutter

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 140
    • Visa profil
Riktigt fin visa. Jag gillar den mycket. Hade varit kul om den hade trätt in i moll någonstans, för att sedan återvända efter ett tag.
Väldigt mysig.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Riktigt fin visa. Jag gillar den mycket. Hade varit kul om den hade trätt in i moll någonstans, för att sedan återvända efter ett tag.
Väldigt mysig.

Håller med om att den är lite durig och jag hade nog gjort den något annorlunda idag. Men partiet 02:05 - 02:30 är väl lite mollig? Du menar kanske att den skall in mer renodlat i mollparallellen?
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Ja vad säger man vissa låtar blir tidlösa..../ karl ;)
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Ja vad säger man vissa låtar blir tidlösa..../ karl ;)

Tackar särskilt för den fina kommentaren!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Fortfarande jättebra, men jag får nog påstå att sången skulle bli bättre idag. Tycker du har utvecklats och blivit säkrare sedan denna gjordes.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Tack Wernis, jag vill helst inte peta mer i denna. Funderar på en engelsk version då Solskugga på MySpace har gjort en fin översättning/tolkning.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Lyssnar på filen som ligger i trådhuvudet - vet inte om det finns andra då jag inte lusläst tråden.. Hur som helst....

Det här är oerhört vackert... Älskar arrangemanget, det perfekta gitarrliret, den sköra sköna sången... Helt fantastiskt... Wyyynderbar...
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


asti

  • Gäst
Tycker det är helt suveränt komp på den här låten! Gitarren är perfekt!
Om man inte såg texten kunde sången uppfattas lite otydlig ibland, det är enda anmärkningen jag har.
Underbar låt!


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Får bumpa den här. :)

Jag hör redan lärkorna spela i skyn! :) Fast det är februari... Kul att träffas och dansa lite Eq! Jättekul, nu ska vi se om man kan sova!

https://soundcloud.com/user7789882