Forum > Färdiga produktioner
equality & VacUm - Stigar
stajo:
Tjena
Får erkänna att jag missat version 6 som alla pratar om, hade bara 3 andra versioner av den sparade ;).
Följde länken och har uppdaterat mig. Som icke färgad av tidigare lyssningar kan man väl säga att jag får ha avgörande rösten :P. Tycker denna vacum version 3 är mest kompatibel med mitt system här hemma. Känns luftig och tycker att pianot är mycket känsligt ditlagt utan att krocka och ta för stor plats i ett nästan komplett arr. Blåset vid 2.20 i version 6 tycker jag med fördel har ersatts av en lite extra pianosalva.
Jättefin låt och text som jag hoppas jag sagt någon gång tidigare.
/Staffan
Dividend:
Kanske blir nog senaste version lite mer "musikermusik" eftersom den känns mer varierad, och har "fler noter" :P. Annars är ju vanans makt stor iofs, tog mig ett par lyssningar att dra slutsatsen att den version som föreligger känns bäst (i mina öron).
Kan hålla med stajo om det han säger f ö.
max:
Hej!
Nu var det ett tag sedan jag lyssnade på förra versionen men jag tycker att den nya är kanon. Pianospelet är fantastiskt bra och bidrar till en skön stämning i låten tycker jag. Tycker v6 är väldigt bra också men hade jag fått välja hade jag nog valt denna med pianot.
Kornstad:
Hallå du! Den här låten är ju bara så himla skön!
Jag får helt olika känsla för denna versionen och för version 6.
I no 6 får du fram mer nerv och känsla för texten tycker jag och det blir liksom bärande för låten på något vis.
I nya versionen blir musiken mer framträdande och jag kommer på mig själv med att glömma lyssna på texten och bara flyta med i en lagom jazzig underbart härlig "easy listening" låt. Fel uttryck kanske, men vad jag menar är att 6:an pockade mer på min uppmärksamhet och koncentration för att jag inte ville missa något, medan nya versionen får mig att slappna av och inte bry mig, utan bara njuta.
Det blir två stigar på vägen till jobbet nu. Undrar vilken jag skall ta......
MaxB:
Vackert tycker jag.
Jag har också läst vad andra skrivit så nu ska jag kolla version 6 som MAHAN så förtjänstfullt ger en länk till. Tack!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida