Forum > Färdiga produktioner
mahan - CHEERS TO YOUR HEALTH
mahan:
--- Citat från: jay thomas skrivet 22.02.2008, 13:11:43 ---Och där poppade mina diskantelement! :lol:
Skitbra rökrock! Karjalan Rokki! :)
Bra tryck, bra komp kommer bli spännande att höra den mer komplett.
Dock, kanske lite för mycket i vissa register, blir lite grötigt. Lyssnar genom egenbyggda hifihögtalare. Hör jag ett piano långt i bakgrunden?
--- Slut citat ---
TAckar JT!
KarjalaRokki, he he :lol:
Sorry för diskanteelmenten, här får man ju lyssna på egen risk! :D
Helheten kommer ju att ändra i o med att sången kommer till, så vi får se...
Pianot du hör i bakgrunden måste härstamma från din granne kanske... ;)
i denna lirning e det nog bara guror, bas o drumz från min sida!
tackar för lyssning ! :)
h. johan
jay thomas:
--- Citat från: mahan skrivet 22.02.2008, 13:18:36 ---...
Sorry för diskanteelmenten, här får man ju lyssna på egen risk! :D
Helheten kommer ju att ändra i o med att sången kommer till, så vi får se...
Pianot du hör i bakgrunden måste härstamma från din granne kanske... ;)
i denna lirning e det nog bara guror, bas o drumz från min sida!
tackar för lyssning ! :)
h. johan
--- Slut citat ---
Hmm, undrar om de två hör ihop på något sätt? :D
egghuvud:
Låten är det väl inte mycket att säga om. Låter coolt och ser fram emot sången. Vad gäller mixen så tycker jag att det blir en grötig vägg av gitarrer. De känns dåligt separerade i ljudbilden. Alldeles för blurrigt och mellanregistrigt + att att ljuden är så lika varandra att det är svårt att skilja ut dem. Slutresultatet låter för massivt och oseparerat. Jag skulle eq.a dem lite mer differentierat så att det går att skilja ut dem från varandra. Basen är mullrig, fast som sagt mina lurar börjar nog ge upp. Skall lyssna när jag kommer hem också. :)
mahan:
--- Citat från: egghuvud skrivet 22.02.2008, 14:20:56 ---låten är det väl inte mycket att säga om. låter coolt och ser fram emot sången. VAd gäller mixen så tycker jag att det blir en grötig vägg av gitarrer. De känns dåligt separerade i ljudbilden. Alldeles för
--- Slut citat ---
Tankx Egget!
Bara jag får sång o stämmor så blir det nog separering av gurorna, både soundmässigt och plats i ljudbilden.
Och du har så rätt, nu e det "Alldeles för"! :D
Tack för lyssing o komment!
h. johan
egghuvud:
--- Citat från: mahan skrivet 22.02.2008, 14:24:56 ---
--- Citat från: egghuvud skrivet 22.02.2008, 14:20:56 ---låten är det väl inte mycket att säga om. låter coolt och ser fram emot sången. VAd gäller mixen så tycker jag att det blir en grötig vägg av gitarrer. De känns dåligt separerade i ljudbilden. Alldeles för
--- Slut citat ---
Tankx Egget!
Bara jag får sång o stämmor så blir det nog separering av gurorna, både soundmässigt och plats i ljudbilden.
Och du har så rätt, nu e det "Alldeles för"! :D
Tack för lyssing o komment!
h. johan
--- Slut citat ---
Ja halva mitt inlägg försvann när jag råkade komma åt en knapp där så det var därför det så så konstigt ut.
Nu är det helt igen... :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida