Kontrollrummet

J. Thomas och Marruschkka - Molnen

gäst · 59 · 10856

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jay thomas

  • Gäst
Sättning piano, trummor och flöjt. Den senare står för melodin som ska sjungas. Strunt i mixen, det är formen som jag vill veta om den håller. Som ovan, flöjten kommer att ersättas med en röst. Instrumenten kommer även att kompletteras med bas och akustisk gitarr.

LÅTNAMN: Molnen spricker upp
ARTIST/GRUPP: Marruschkka&J. Thomas
GENRE: Visa
LÅTLÄNGD: 4.10
KOMPOSITÖR: J. Thomas/Marruschkka
PRODUCENT: E/T
EV. MEDVERKANDE: Marruschkka
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3

Uppdatering 10/3-08
Slutlig mix! Nu kommer vi nog inte justera något mer utan vi gör bokslut med detta.
Molnen Spricker upp, Final Cut
« Senast ändrad: 10.03.2008, 23:11:01 by jay thomas »


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Heja dej, mycket lovande min herre :D/Maria
https://soundcloud.com/tokstollan


jay thomas

  • Gäst
Tack, kul!  :)

Fick lite hemmafeedback i att fraseringar måste till för att den ska kunna sjungas. Får titta lite på det.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Det här är en stycke som gör sig bra så här också. Flöjten kan fungera som den som framför melodin. Trummorna är lite mer energiska än jag tycker behövs. Men sånt skulle man förbise.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


jay thomas

  • Gäst
Tack MaxB!  :)

Gjorde om den ganska rejält. Kompet ligger i princip kvar, melodin är mindre "fladdrig". Hoppas att den har utvecklats...

Molnen Spricker Upp v23


Tillagt: Skippade trummorna i den senaste versionen. De fanns där för rytmen men just nu är det bättre med en naknare version...
« Senast ändrad: 21.02.2008, 23:02:00 by jay thomas »


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Jepps JT!

Nya sounder o spelsätt från dig här, kul att du testar på nytt, detta låter skönt. Hittar en snygg positiv laddning i detta. Ska bli snyggt med sång och hoppeligen posistiv text. Första versionen med trummorna kändes lite kantig och skramlig men version 23 blir ett gott botten för vidare utveckling. Nån sorts rytmsektion kunde nog passa på sina ställen, men moderat. Så blir med spänning väntande på versionen med sång!

Snygg låt o melodi! :)


h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


jay thomas

  • Gäst
Tackar Johan!  :)

Jo, var lite ledig i eftermiddags och hade suttit och klinkat detta tema på det riktiga pianot häromdagen. Satte mig i studion och utvecklade det hela och det blev närmast lite Supertrampackord i halva hastigheten.

Första melodislingan skiljer sig mycket från den senare även den och det är inte omöjligt att den sånganpassade melodin skiljer sig ytterligare.

Men, det känns som om det finns en bra grund att stå på som dessutom inte har särskilt mycket med mina vanliga alster att göra.  :)


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Bravo...mer lättsjunget med ett tema som återkommer...lyssnar in mej här...fin melodi.
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil
Versionen utan trummor låter jättebra tycker jag. Väldigt bra grund att bygga vidare på och utveckla. Låter som äkta flöjt och inte något samplat, för så är det väl?


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
..väldigt fint! Satt fint att lyssna på såhär strax innan läggdags..  :)
http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


jay thomas

  • Gäst
Versionen utan trummor låter jättebra tycker jag. Väldigt bra grund att bygga vidare på och utveckla. Låter som äkta flöjt och inte något samplat, för så är det väl?

Tack 91:an!  :) Jo trummorna som var en bra grund när jag lade låten blev inget bra i slutändan, åtminstone inte med det trumkompet jag valde. Flöjten är från Kontakt 2 och är en av de bättre som följer med.  :)

..väldigt fint! Satt fint att lyssna på såhär strax innan läggdags..  :)

Tack Åsa!  :)

Ska bli spännande när sången kommer på.  :P


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
mycket fintstämt.
saknas en del o ljudbilden lite mycket torr luft. Gillar phill trummorna mycket o ljudet på den ,,,lyssnar på 1,a verren,
med habil sång på detta kan det lufta som fasiken..

tony
att leva är att dö


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Hej
Tycker du har en fin melodi där. Får erkänna att jag har svårt att ta på strukturen, känns mer som ett långt stycke med lite återkommande teman men det kan ju också funka. Själv har jag lite svårt när det inte är så tydligt, typ jag vet inte var jag är eller vart jag är på väg. Detta kommer säkert bli mycket tydligare när du lägger på lite mer instrument.
www.myspace.com/staffanjonsson


jay thomas

  • Gäst
mycket fintstämt.
saknas en del o ljudbilden lite mycket torr luft. Gillar phill trummorna mycket o ljudet på den ,,,lyssnar på 1,a verren,
med habil sång på detta kan det lufta som fasiken..

tony

Tack Tony!  :) Trummor kommer det säkert finnas på den färdiga versionen, dock inte demsamma.

Hej
Tycker du har en fin melodi där. Får erkänna att jag har svårt att ta på strukturen, känns mer som ett långt stycke med lite återkommande teman men det kan ju också funka. Själv har jag lite svårt när det inte är så tydligt, typ jag vet inte var jag är eller vart jag är på väg. Detta kommer säkert bli mycket tydligare när du lägger på lite mer instrument.

Tack Stajo!  :)
Jag avvaktar lite sång, sedan får vi se hur vi kompletterar låten. Känner själv att den bör vara ganska naken och inte alltför "belamrad" med ljud.


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Visst låter det lovande en skön låt du håller på att skapa fram JT! :)
Mycket imponerad av softflöjten precis en sådan jag söker.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Trevlig låt!

Ah, är det en softflöjt? Trodde det var ett av dina byggen :)
https://soundcloud.com/user7789882


jay thomas

  • Gäst
 :D

Den dag jag bygger en flöjt som låter så bra, säger jag upp mig!  ;)


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil

jay thomas

  • Gäst
Nu har det hänt grejer! Marruschkka har lagt till sång med utgång från den ursprungliga melodin. Även om den inte är helt klar vill vi gärna visa resultatet.  :)

Trummorna är skippade, även flöjten är till stora delar borta, utan det är finstämd sång och piano som gäller.

Molnen


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Trevligt att få sång på skapelsen! Dämpa måsarna vid 2:40 de är onödigt övertydliga. Fåglarna vid 3:12 kommer in bättre!

Jag vet inte om jag ska säga något om sången eftersom det kan mottas på fel sätt. Men eftersom Jay Thomas och jag känner varandra och gillar varandra, så vågar jag. Jag börjar med att tala om att jag gillar Marruschkkas röst men vet av egen erfarenhet då jag försöker lägga sång på mina alster, att sången blir bättre och säkrare efter att jag sjungit samma låttext 50 eller 100 gånger, i bilen, i skogen, på väg till jobbet, på lunchpromenaden. Fraseringarna sätter sig säkrare och tonerna hittas enklare.

I passagen vid 00:18: "Det är gryning allt får liv" skulle jag gilla om ni tar om "...allt får liiiiv" och sätter ordet "...allt..." på rätt ton och ersätter "...liiiv" med "liv". Sånt tror jag kommer automatiskt efter att man sjungit låten typ 50 till 100 gånger. Hoppas du inte tar illa upp Marruschkka. Du ska veta att om jag inte gillar det ni gör - skulle jag inte säga ett pip.
« Senast ändrad: 28.02.2008, 11:21:49 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Tack för konstruktiv kritik, jag ska i ärlighetens namn säja att jag hade svårt att hitta anslaget i verserna till en början, hade helst behövt metronom till detta...för att stötta upp, åtminstone i initialskedet, men det lyckades jag inte få till i min Cubase...he he..teknisk idiot snudd på ;)Det är som sagt ett utkast än så länge, det kommer snart att sitta bra!/Maria
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Tack för konstruktiv kritik, jag ska i ärlighetens namn säja att jag hade svårt att hitta anslaget i verserna till en början, hade helst behövt metronom till detta...för att stötta upp, åtminstone i initialskedet, men det lyckades jag inte få till i min Cubase...he he..teknisk idiot snudd på ;)Det är som sagt ett utkast än så länge, det kommer snart att sitta bra!/Maria

Ja det är bra att tillåta sig ett antal utkast innan man är nöjd. Och det är trevligt att vi får inblick i processen.

And I thought you'd say "...hade helst behövt mellotron till detta..."
I love to hear that - I  love Mellotrons  ;)
« Senast ändrad: 28.02.2008, 11:48:38 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
jo. snyggt är det. Sången låter lite ovan. behövs några vändor till. Ett bra tips om du inte får på meetronomen är annars att synka något trumkomp. JT, du kan väl slänga på trummor och skicka ett projekt bestående av nerboucnead fil på en stereokanal, trummor på en annan. smidigt faktiskt att skicka hela projekt.

Själv sånginsatsen är överlag bra, några ställen där osäkerheten gör att det glider runt lite på tonerna, men det kommer ju fixas.

Jag skulle lägga måsljuden som en fond bakom på ett annat sätt. inte markera när M sjunger om måsar, utan dra ha måsljuden över allt annars. blir lite skriva på näsan nu.

Sen är det lite lattjso pedaleffekter på pianot ibland, det huggs av på något ställe. testa att ställa upp sustainen några pinnhål?

Arret är lite tomt? varför inte en jazzig ståbas till? :)  någon rytmsektion...vad som helst eg, sparsmakat.

Kommer bli bra detta!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


jay thomas

  • Gäst
Tack först till Marruschkka för en kanonsång och en mycket somrig text!  :wub:

Trevligt att få sång på skapelsen! Dämpa måsarna vid 2:40 de är onödigt övertydliga. Fåglarna vid 3:12 kommer in bättre!

Jag vet inte om jag ska säga något om sången eftersom det kan mottas på fel sätt. Men eftersom Jay Thomas och jag känner varandra och gillar varandra, så vågar jag. Jag börjar med att tala om att jag gillar Marruschkkas röst men vet av egen erfarenhet då jag försöker lägga sång på mina alster, att sången blir bättre och säkrare efter att jag sjungit samma låttext 50 eller 100 gånger, i bilen, i skogen, på väg till jobbet, på lunchpromenaden. Fraseringarna sätter sig säkrare och tonerna hittas enklare.

I passagen vid 00:18: "Det är gryning allt får liv" skulle jag gilla om ni tar om "...allt får liiiiv" och sätter ordet "...allt..." på rätt ton och ersätter "...liiiv" med "liv". Sånt tror jag kommer automatiskt efter att man sjungit låten typ 50 till 100 gånger. Hoppas du inte tar illa upp Marruschkka. Du ska veta att om jag inte gillar det ni gör - skulle jag inte säga ett pip.


Tack Max!  :) Både för lyssningen och konstruktiv kritik! Det är faktiskt den första sångversionen och anledningarna att jag la ut den var dels att vi (M&J) har lyckats skapa en förbaskat bra låt (subjektivt), dels att få lite återkopplingar på hur vi ska ta oss i mål och där är ditt bidrag mycket värt!  :)

jo. snyggt är det. Sången låter lite ovan. behövs några vändor till. Ett bra tips om du inte får på meetronomen är annars att synka något trumkomp. JT, du kan väl slänga på trummor och skicka ett projekt bestående av nerboucnead fil på en stereokanal, trummor på en annan. smidigt faktiskt att skicka hela projekt.

Själv sånginsatsen är överlag bra, några ställen där osäkerheten gör att det glider runt lite på tonerna, men det kommer ju fixas.

Jag skulle lägga måsljuden som en fond bakom på ett annat sätt. inte markera när M sjunger om måsar, utan dra ha måsljuden över allt annars. blir lite skriva på näsan nu.

Sen är det lite lattjso pedaleffekter på pianot ibland, det huggs av på något ställe. testa att ställa upp sustainen några pinnhål?

Arret är lite tomt? varför inte en jazzig ståbas till? :)  någon rytmsektion...vad som helst eg, sparsmakat.

Kommer bli bra detta!

Tack Emulator för lyssning och tips!  :) Även det mycket värt!

Arret kommer att nästan förbli så naket som det är just nu men några undantag. Vi har lagt ut ett PM till en icke nämnd forumist om komplettering med en väldigt somrigt instrument. Rytm i form av trummor skulle kunna funka men där är jag nästan bara inne på en virvel som spelas med visp. En diskret bas tänkte jag lägga också eventuellt.

När det gäller måsarna var det just textraden som gjorde att de kom fram men som du säger det är nästan för uppenbart mer än sommarstämningshöjande. Får kolla på det.

Sången ligger ovanpå är något jag också ibland sagt men det jobbiga är att jag inte riktigt vet hur jag får "ner" den, tips mottages.   :huh: :)

Det kommer en fortsättning...


Förresten, bra förslag det där med trummorna!




Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Skön känsla i hela låten. Gillar när sången backar och försvinner i bakgrunden med måsarna på slutet.

Pianot är skönt, men känns lite statiskt trots känsligt spel. Låter som att det bara är volymen som varierar på tonerna, inte anslagskraften.

Själva arret tycker jag är för sparsmakat. Jag gillar trummorna i första versionen, även om de låter trummaskin, för spelet är underbart. Och ihop med den känsliga tvärflöjten får jag "fem-myror-vibbar". (Alltså, musiken till det programmet var ju suverän och på något vis typisk för tiden.) Men ändå med en helt egen stil, framför allt melodimässigt.

Men den avskalade versionen med sång tycker jag tappar en del identitet. Sången är lite för teknisk för min smak, vibratona är bra men blir för mycket uppvisning. Digitaldisten här och var gör att jag får lite svårt att koncentrera mig på texten. Lite täppt i näsan låter det också. (ja, nu blev jag gnällig...)

Mitt förslag till ny version är att sätta en sångtagning med lite mera avslappnad approach (och ett öga på nivåerna). Som MaxB skriver kommer nog nötning av fraseringarna ge resultat. Trummorna skulle jag vilja ha tillbaka mot slutet av låten, men med bättre samplingar. Mer av den trevliga tvärflöjten också.

Men en annorlunda låt är det, långt ifrån genrernas formstöpning. Det bevisar att det fortfarande går att göra unik och spännande musik, om man bara vill.
DON'T PANIC


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Ja..lite däppt i däsan är jag allt..*snyter till sej*...men vad gör man inte för konsten?*ler*Tack för kommentarerna ;)/Marruschkka
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Jou JT o Maria!
Snyggt med nya röster, åtminståne ny bekantskap för mig. Väldigt personlig, mörk o fyllig (kan man säga så?) röst, gillas. Och det lilla svajet försvinner med några extra tagningar. Det som jag väntar o hoppas på är att nästa version hämtar med sig stämsång, skulle sitta som smäck på detta enkla men snygga arr!

Så lite slipa spel o sång och sen stämmor på,
kommer att bli kalaaas! :)


h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


jay thomas

  • Gäst
Skön känsla i hela låten. Gillar när sången backar och försvinner i bakgrunden med måsarna på slutet.

Pianot är skönt, men känns lite statiskt trots känsligt spel. Låter som att det bara är volymen som varierar på tonerna, inte anslagskraften.

Själva arret tycker jag är för sparsmakat. Jag gillar trummorna i första versionen, även om de låter trummaskin, för spelet är underbart. Och ihop med den känsliga tvärflöjten får jag "fem-myror-vibbar". (Alltså, musiken till det programmet var ju suverän och på något vis typisk för tiden.) Men ändå med en helt egen stil, framför allt melodimässigt.

Men den avskalade versionen med sång tycker jag tappar en del identitet. Sången är lite för teknisk för min smak, vibratona är bra men blir för mycket uppvisning. Digitaldisten här och var gör att jag får lite svårt att koncentrera mig på texten. Lite täppt i näsan låter det också. (ja, nu blev jag gnällig...)

Mitt förslag till ny version är att sätta en sångtagning med lite mera avslappnad approach (och ett öga på nivåerna). Som MaxB skriver kommer nog nötning av fraseringarna ge resultat. Trummorna skulle jag vilja ha tillbaka mot slutet av låten, men med bättre samplingar. Mer av den trevliga tvärflöjten också.

Men en annorlunda låt är det, långt ifrån genrernas formstöpning. Det bevisar att det fortfarande går att göra unik och spännande musik, om man bara vill.

Tack Rattlesnake för lyssning och återkoppling!  :)

Vi tar till oss och ber att få återkomma med en ny version. Även om kanske inte alla önskemål kommer att bli uppfyllda...

Jou JT o Maria!
Snyggt med nya röster, åtminståne ny bekantskap för mig. Väldigt personlig, mörk o fyllig (kan man säga så?) röst, gillas. Och det lilla svajet försvinner med några extra tagningar. Det som jag väntar o hoppas på är att nästa version hämtar med sig stämsång, skulle sitta som smäck på detta enkla men snygga arr!

Så lite slipa spel o sång och sen stämmor på,
kommer att bli kalaaas! :)


h.   johan

Kiitos Johan för lyssning och återkoppling!  :)
Stämsång har jag också tänkt på, vore nog rackarns snyggt. Förslaget just nu, slasken ligger på nätet, är att det blir ett crescendo med slagverk, bas och gitarr på den andra vändan av vers och refräng. En 50-tals baskagge och vispar skulle nog vara hur snyggt som helst.  ;)

Otroligt kul är det i vilket fall! Känns spännande och se vart det leder oss till slut.


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Nu börjar det arta sig. Lyfter rejält med sång tycker jag. Om än tycker jag fortfarande att den är lite svår att följa. Tycker vidare att den är lite väl avskalad, vissa delar hade mer skjutit fart med lite mer på för att sedan gå tillbaka till det avskalade igen. Sedan har jag ju funderat på om ni inte skulle höja den någon tonart. Har ju lyssnat på dont you worry på Marruschkkas myspace och hör ju även en rejäl känslighet i de lite högre tonerna.
Kul med en lite annorlunda låt
/S
www.myspace.com/staffanjonsson


jay thomas

  • Gäst
Tack stajo!  :)

Börjar med tonartshöjningen, jag tänkte gå åt det andra hållet...  ;) Men just nu låter vi det vara som det är.
Det finns en ny skiss med samma sång men med ett litet "crescendo" att lyssna på här. Hade ett h****e att lägga gitarren och den inledande trumvirveln går fetbort. Dock hittade jag inget sätt att få bort virveln.
Men detta är en tankeskiss, inte säkert att den kommer till slutversion.


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
Hellu,

Snygg låt (Molnen_v34) !

Ibörjan känns sången lite vek och ovan, men det bättrar sig efter enstund och när trummorna kommer så funkar det riktigt bra.
Men några till vändor med sång, så kommer det sitta snyggt!
Tycker trummorna (förutom introbanket) är shyssta, de ligger och vispar på och understödjer sången/pianot fint.
Ja, en ståbas skulle vara snygg, kanske tom stråkad, långa mörka toner  :wub:

Marruschkka : gillar din röst, kul att höra lite nya fina rösten här  :) :)
Kanske dubb av rösten på några ställen ? nån stämma?
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


jay thomas

  • Gäst
Hellu,

Snygg låt (Molnen_v34) !

Ibörjan känns sången lite vek och ovan, men det bättrar sig efter enstund och när trummorna kommer så funkar det riktigt bra.
Men några till vändor med sång, så kommer det sitta snyggt!
Tycker trummorna (förutom introbanket) är shyssta, de ligger och vispar på och understödjer sången/pianot fint.
Ja, en ståbas skulle vara snygg, kanske tom stråkad, långa mörka toner  :wub:

Marruschkka : gillar din röst, kul att höra lite nya fina rösten här  :) :)
Kanske dubb av rösten på några ställen ? nån stämma?

Tack David!  :)

Trummor är på tapeten fortfarande, formen inte riktigt bestämd. Har kikat på lite annorlunda pianokomp i andra vändan, får se vad det blir i slutändan.


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Skall kolla in detta senare,just nu är jag upptagen med att bli 49...... :lol:
Var hittade du denna sångerska JT?
Här finns ju damer som sjunger,det finns inte på VST-Forumet (förutom Babuscka)
öppnar ju för mängder av möjligheter här..... :)
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


jay thomas

  • Gäst
Tack för all feedback såväl online som offline!  :)

Nu har vi gjort om det hela lite. Marruschkka har lagt en ny sång plus en stämma, jag ylar lite på mitten, lite mixtrix. Har lagt ett mer tydligt intro och mer fylligt outtro så låten har vuxit till 4.10. Hoppas ni gillar resultatet!

Molnen Spricker Upp v77]http://coop.sundsbacken.com/songs/Molnen%20Spricker%20Upp-77.mp3]Molnen Spricker Upp v77


V77? Jo varje gång jag trycker ctrl-alt-s i Cubase ökar versionsnumret, oavsett hur stora eller små förändringarna är...


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
låten ger mig en mysig avslappnande känsla..
https://soundcloud.com/user7789882