Forum > Demolåtar
1up-Grand_theft_auto_v2.mp3 Version 2 är här! 19 februari
Dividend:
Cool låt. Gillar speciellt sången, typ exakt min typ av sång ;) SKulle jag kunnat gå runt och nynna på i beijing ;)
1up:
--- Citat från: Dividend skrivet 19.02.2008, 21:58:00 ---Cool låt. Gillar speciellt sången, typ exakt min typ av sång ;) SKulle jag kunnat gå runt och nynna på i beijing ;)
--- Slut citat ---
Whohooo! :) Kul! Något för den kinesiska marknaden kanske? :-o
mahan:
Jou 1up!
Fastnat i introt....kämpar med att få The Schocking Blue med Venus ur mina tankar... :wacko:
Liten paus o så drar vi på nytt, åkei nu kom jag genom intron. Mycket personlig touch igen på arret, gillas.
Lite blygsamt med sång, men rytmen rycker med och gungar på snyggt.
well done! :)
h. johan
Wernborg:
Asball låt. Tycker att du ska kvantisera allt till 100% för att understryka den mekaniska känsla som redan finns i låten. Synthbrasset är lite väl dynamiskt ibland också. Kanske låter konstigt men jag tror faktiskt för en gång skull på att man kan vinna på att hårdkvantisera och även utjämna velocity något. Inte helt men något hårdare bara. Även kvantisering av notlängder skulle kunna göra det tajtare.
Bort med improvisationen på syntbrasset och plocka fram din trumpet. Kanske för att få lite känsla på låten.
Delayet på sången är riktigt snyggt.
Wha-wha-grejen i bakgrunden är också mumsig.
Denna låten petade ner apa-låten som min 1up-favvo.
1up:
--- Citat från: mahan skrivet 19.02.2008, 22:22:02 ---Jou 1up!
Fastnat i introt....kämpar med att få The Schocking Blue med Venus ur mina tankar... :wacko:
Liten paus o så drar vi på nytt, åkei nu kom jag genom intron. Mycket personlig touch igen på arret, gillas.
Lite blygsamt med sång, men rytmen rycker med och gungar på snyggt.
well done! :)
h. johan
--- Slut citat ---
Nemen vilken trevlig kommentar! Ler mycket förnöjt. :)
*Kollar upp "The Schocking Blue med Venus" *
haha! Störtskön video. Aaah, nu kom ledmotivet. KÄnner igen från en viss reklam... :) Så det var DÄR den kom ifrån. Var likheterna mellan låten och min låt ligger i, ja var ligger de? :)
Kul du gillar arret. :wub: Kämpade med det. Man kan ju bygga musik utifrån liksmo musikidéer. Den här låten är helt byggd utifrån en produktionsteknisk synvinkel. Av de kunskaper och erfarenheter jag har hittills, så låter et inte tipptopp så är det förstås för att jag fortfarande är glad amatör. :D
Låter inte gitarriffet så där Sportspegelvinjettaktigt som det lät förr? förresten? På venuslåten?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida