Forum > Demolåtar

1up-Grand_theft_auto_v2.mp3 Version 2 är här! 19 februari

(1/7) > >>

1up:
V2: Uppdates: Sången dubbad två gånger. Shaker, lergök, congas lagda. BD svagare. Snare svagare. Äkta horn från EWQL addat. Småfix och fixat noter så de ligger i takt.

OCH så finns i V2 ett homage till Dividend. :D hihi stjärnor till den som hittar passagen!

www.aurells.com/div/1up-Grand_theft_auto_v2.mp3

En låt inspirerad av den grymma musiken i Grand Theft Auto 3 Vice City!

Låten är helt byggd på att skapa en transparent ljudbild. Trumljuden skapade jag en efter en med trumsynthen Evil DigiDrum och letade efter "frekvenshål" att lägga varje ljud i för att fylla ut ljudbilden. Fast det kanske gick åt fanders som vanligt. :P

Ser lite problemområden som jag behöver handfasta tips med att fixa. Låten känns lite "hård" mot öronen? Mer diskant?

I tankarna finns att lägga på någon fetare trumloop en bit in i låten.

Livelir, någon?  :wub:

egghuvud:
Bastrumman känns lite hård. Speciellt när den ligger så långt fram i ljudbilden. Annars var det faktiskt kul. Här skiner det fram en tanke som jag kan gilla. En del av syntarna känns lite otajta. monotonin är väl en del av poängen. Ett tag fick jag lite "Night in Bankock" feeling men det var väl ofrånkommligt. Vill du ha det mjukare så kan du ju också välja att mjuka upp det med ett mer paddigt ljud som bakgrund, fast då försvinner kanske lite av grundtanken med låten. När jobba vidare med det du har tycker jag. Kanske skulle jag testa ett något mer akustiskt ljud än själva det där syntbrassljudet.  :)

1up:

--- Citat från: egghuvud skrivet 19.02.2008, 13:46:31 ---Bastrumman känns lite hård. Speciellt när den ligger så långt fram i ljudbilden. Annars var det faktiskt kul. Här skiner det fram en tanke som jag kan gilla. En del av syntarna känns lite otajta. monotonin är väl en del av poängen. Ett tag fick jag lite "Night in Bankock" feeling men det var väl ofrånkommligt. Vill du ha det mjukare så kan du ju också välja att mjuka upp det med ett mer paddigt ljud som bakgrund, fast då försvinner kanske lite av grundtanken med låten. När jobba vidare med det du har tycker jag. Kanske skulle jag testa ett något mer akustiskt ljud än själva det där syntbrassljudet.  :)

--- Slut citat ---

Gott kommenterat!

Jag prövar att sänka nivån på den över eq-uade bastrumman något. Då får jag basenergi över till basen.

Jo, får tighta till lite lätt. Funderade på ett pad-ljud svaaagt i bakgrunden för att mysa till och fylla ut. Nu är CPUn maxad. Får se.

Älskar :wub: synthbrass. Så det håller jag hårt vid som ett godissuget barn vid sin klubba! Fast man kan ju komplettera med akustiskt. :)

Light Head:
Lite hårda ljud. Det känns som om lite reverb skulle kunna mjuka upp lite?!

Det är inte så lätt att skilja BD från basen, låter rätt lika varandra.

Hmm, har lyssnat ett par gånger nu. Detta är klart intressant men jag kan tusan inte sätta fingret på vad som är "fel". Frekvenserna funkar inte. Sången är väldigt "in your face" på samma sätt som resten av instrumenten. Det är kanske det som är problemet?

Vill i vilket fall höra fler versioner!

1up:

--- Citat från: Light Head skrivet 19.02.2008, 20:08:57 ---Lite hårda ljud. Det känns som om lite reverb skulle kunna mjuka upp lite?!

Det är inte så lätt att skilja BD från basen, låter rätt lika varandra.

Hmm, har lyssnat ett par gånger nu. Detta är klart intressant men jag kan tusan inte sätta fingret på vad som är "fel". Frekvenserna funkar inte. Sången är väldigt "in your face" på samma sätt som resten av instrumenten. Det är kanske det som är problemet?

Vill i vilket fall höra fler versioner!

--- Slut citat ---

Buhuuu! Lyckas inte blidka LH! :(

Du har rätt. Många ljud låter "hårda", "in your face". :/ Nu har jag sänkt bd & "snare" något. Tycker det är lite bättre nu?

Hjälp mig så jag kan få en luftigare ljudbild annars! Behöver hjälp!!!! GAAAAAAAAAAAH. haha Men allvarligt. Jag vill gärna lära mig.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion