Forum > Färdiga produktioner

Perrra - I will always remember you

(1/2) > >>

perrra:
LÅTNAMN:           Everyday eller I Will always remember you
ARTIST/GRUPP:    Perrra
GENRE:               Ballad / Pop
LÅTLÄNGD:          2:30
KOMPOSITÖR:      Perrra
TEXT:                 Perrra
INSPELNINGSÅR:     2008
FORMAT:               mp3

http://mirror.perrra.nu/Perrra-I_will_always_remember_you.mp3

Tjena! 
Alltid när jag sätter mig vid pianot så kommer sånna här låtar fram. Vet inte vad det beror på, men så är det iallafall

Denna låten ska ingen artist få, denna är min egna sång, som jag skrivit till en viss person så den kommer vara sån här.. så kort och jag kommer inte ändra nåt mer nu :)

Mvh

Perrra

Dividend:
Gillar inte musikstilen så mycket, den är inte minnesvärd (förutom för personen du spelar den för då får man hoppas)
Det positiva är att det låter helt i klass med andra sådana ballader. Kanske t o m toppskicktet, men så lyssnar jag inte så mycket på det här. 60% på min perrra skala :)

perrra:

--- Citat från: Dividend skrivet 17.02.2008, 16:15:51 ---Gillar inte musikstilen så mycket, den är inte minnesvärd (förutom för personen du spelar den för då får man hoppas)
Det positiva är att det låter helt i klass med andra sådana ballader. Kanske t o m toppskicktet, men så lyssnar jag inte så mycket på det här. 60% på min perrra skala :)

--- Slut citat ---

haha ..tackar :)

Jag älskar sån här musik, speciellt att göra det .. Det är då jag kan få ur mig min riktiga känsla.. enda sättet!

Tacktack!

/Perrra

Och föressten.. kan inte lyssna på några andra demos på siten, för ljudkortet i laptoppen har lagt av, och jag har inget internet i studionburken, så det är lite halvomständigt nu. får föra över allt till mobilen från laptoppen för att överhuvudtaget kunna lyssna :S:S:S:S

MaxB:
Som sagt - jag gillar det här! OK att det är smörigt och sliskigt.

Vid 2:19 byggs den här låten gärna upp till ett pompöst solo som lyfter taket - eller hur?  :rolleyes:

Och vid 0:30 får du gärna lägga in det där svulstiga virveltrumslaget som låter jättemycket med eko på. Vet du vilken jag menar? Den där som finns i Whitney Houstons version av "I will alvays love you" innan "And Iiiiiiiiii - will alvays love youuuuuuu".

mahan:
Jou Perrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrra!

Helt slutförd låt, inga utrymme för ändringar. Så inga uppbyggande kommentarer här då alltså, okei, får väl ta ett helhetsdrag istället. ;)
En skitsnyggt spelad och bearbetad låt, men som helhet så orkar den inte upp bara till 3/5. Smörigt o gott och gjord på förut testat säkert botten, men det händer alldeles för lite, inget rykande solo, ingen hiisnande B-del, ingen halvton schlagerlyft, lite som nyårsraketen som jag tände, men som aldrig la iväg mot skyarna.

Hade faktiskt väntat mig nåt lite eldigare eller känsligare eftersom den e "specialgjord" åt en speciell person. Men troligtvis, och hoppeligen så ligger det nåt i låten som denna inside person uppfattar som sitt eget!, jag fattar ju inget men det  är väl kanske lika bra!   :D

Inte alltså dåligt, har ju dock hört mycket bättre av dig! :)
Kör hårt!

h.   johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion