Forum > Färdiga produktioner

Perrra - I will always remember you

<< < (2/2)

equality:
Ännu en av Perra i Peter Cetera-facket. Funkar bra med stundatals snygga harmisar men kanske ingen flickhjärtekrossare. Bra proddat tajt och välbalanserat. Första "wrote" (00:24) med någon konstig ekoeffekt och körerna i refrängen skulle fram mer tycker jag, liksom stråkarna. Lite svengelskt uttal men det stör inte mig. Trevlig lyssning och kul att höra på dina låtar från en genre som nog ingen annan representerar här på KR.

egghuvud:
Några småsaker tänker jag på. precis vid 1.38 . Väldans massa otajmade s i "Last" där. Körerna är snygga. Trumljudet känns väldigt åttiotal med det stora reverbet. Sluttonen på sången svajade också mer än betänkligt.
Annars känns det som ett gott hantverk.  :)

freddy:
Sången är väldigt ansträngd och gnällig, passar inte alls till låten tycker jag. Du har inte funderat på att sänka den en oktav eller låta en tjej sjunga?

Annars låter det precis som allt annat inom samma stil och sticker inte ut tonalt eller musikaliskt alls. Ingen musik för mig detta som du märker, den känns bara så sjukt platt, saknar originalitet och meningslös.

..och ja, jag vaknade på fel sida av sängen idag. Grrr!   

freddy:

--- Citat från: perrra skrivet 17.02.2008, 17:58:16 ---Och föressten.. kan inte lyssna på några andra demos på siten, för ljudkortet i laptoppen har lagt av, och jag har inget internet i studionburken, så det är lite halvomständigt nu. får föra över allt till mobilen från laptoppen för att överhuvudtaget kunna lyssna :S:S:S:S

--- Slut citat ---

Haha, sluta snacka skit. Till skillnad från innan när du lyssna på så mycket mer? Sola, bada och ha kul med ego-trip över jul. :D

perrra:

--- Citat från: freddy skrivet 19.02.2008, 11:54:51 ---
--- Citat från: perrra skrivet 17.02.2008, 17:58:16 ---Och föressten.. kan inte lyssna på några andra demos på siten, för ljudkortet i laptoppen har lagt av, och jag har inget internet i studionburken, så det är lite halvomständigt nu. får föra över allt till mobilen från laptoppen för att överhuvudtaget kunna lyssna :S:S:S:S

--- Slut citat ---

Haha, sluta snacka skit. Till skillnad från innan när du lyssna på så mycket mer? Sola, bada och ha kul med ego-trip över jul. :D

--- Slut citat ---

Tro mig hahaha.. detta är helt sant, och i nästa vecka kommer min svåger som jobbar som datatekniker ta med denna till jobbet och switcha så min mic ingång blir phones... förstår du hur jobbigt det är att behöva ha ett externt ljudkort till en laptop? :S helt ointressant!

Men jag lovar som jag sa !!! JAG SKA BLI BÄST PÅ KOMMENTERA när jag får tillbaka mitt jävla ljud =)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion