Forum > Demolåtar
Akustisk låt
Bone:
Tog mig tid ikväll och la den sista sången på refräng och outro på en låt till mitt akustiska projekt, Me'las. Fick orken att mixa klart den också. Men tyvärr så satt jag i tre timmar och och mixade och jag hade lagt sång och E-bow i minst två timmar innan dess så mina öron var rätt trötta.
Skulle därför behöva hjälp av er främst med mixen. Hur ligger allt? För högt eller lågt? För mycket eller för lite kompressor, delay, reverb? Men vill även få kritik på sånginsatsen, melodigitarren och synten. Det är första gången jag mixar sången såhär högt och det känns rätt vanskligt. Så om ni hittar totalt outhärdliga toner så skriv gärna det, även om det innebär att all sång måste bort. Jag kommer däremot inte att lägga om den akustiska gitarren, även om den rördistar för mycket lite här och där, så ni behöver inte kommentera spelfel och sånt på gitarrerna. Men gärna hur den är eq:ad, hur den ligger i mixen, kompressorbruk osv osv.
Me'las - Monster.
P.S Den är inte mastrad. Det sparar jag tills mixen är så bra den kan bli.
Fidden:
Först och främst, snyggt! Älskar vemodet.
Tycker det är lite väl mycket reverb, även om det fyller en funktion i vemod.
Oooh, nu kom ebowen, snyggt återigen.
Jag är inget bra på det du vill ha kommentarer på, men i mina öron låter mixen kalasbra.
edit: låten, den vill jag också kommentera ju. Grym. Sparas. Perfekt musik att lyssna på kl. 1:53.
Bone:
--- Citat från: Fidden skrivet 16.03.2007, 03:50:40 ---Först och främst, snyggt! Älskar vemodet.
Tycker det är lite väl mycket reverb, även om det fyller en funktion i vemod.
Oooh, nu kom ebowen, snyggt återigen.
Jag är inget bra på det du vill ha kommentarer på, men i mina öron låter mixen kalasbra.
edit: låten, den vill jag också kommentera ju. Grym. Sparas. Perfekt musik att lyssna på kl. 1:53.
--- Slut citat ---
Oj! Tack så mycket. Hade inte väntat mig så positiva kommentarer. Trevligt att du gillar mixen och låten.
Får kolla över reverbet. Är det främst på sången eller även på de gitarrerna och E-bowen?
Fidden:
Reverbet var främst på sången jag menade.
aoly:
Vill ha lite mer botten i gitarrerna och du kan nog höja ration på gitarrkompressorn lite mer. Kan tyvärr inte höra mer än 45% av låten då det är nåt skumt med hosten... får inte ner mer av filen helt enkelt.
Skön musik iallafall, åtminstone det jag hann höra :blink:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida