Forum > Demolåtar

Akustisk låt

<< < (4/4)

Emulator:
öppnar fantastiskt skönt....stämningsfullt. syntarna akustiska ? :rolleyes:

Blir något skumt ibland, nån sur ton här och var på sången.

Men totalt sett gillar jag det. gitarrgnisslet lägger till lite "livekänsla" och funkar bra tycker jag.

:)

91:an:
Stämningsfull låt och snyggt gitarrspel. Kanske är dom glidande synthtonerna aningen långsamma innan dom glider över till nästa ton. Gäller även sången på några ställen. Snyggt och behagligt arr och jag tycker nivåerna känns alldeles rätt.

Bone:

--- Citat från: DåligtGehör skrivet 18.03.2007, 02:10:43 ---Röster får gärna bli lite tydligare. Det är nog mest det.
--- Slut citat ---
Hur då? Alltså sjunger jag för sluddrigt? Tycker du att dom är för lågt mixade? Eq:at dom konstigt? Eller allt det där i en blandning?

Emulator, DåligtGehör och 91:an tack för lyssningen och åsikterna.

DåligtGehör:

--- Citat från: Bone skrivet 20.03.2007, 02:01:20 ---
--- Citat från: DåligtGehör skrivet 18.03.2007, 02:10:43 ---Röster får gärna bli lite tydligare. Det är nog mest det.
--- Slut citat ---
Hur då? Alltså sjunger jag för sluddrigt? Tycker du att dom är för lågt mixade? Eq:at dom konstigt? Eller allt det där i en blandning?

--- Slut citat ---

Gitarrerna låter klart och tydligt men rösterna lite väl... hur skall man säga dova bara.
 (För en gammal mans öron - glöm inte det. Alltså kan du glömma det).

Bone:

--- Citat från: DåligtGehör skrivet 20.03.2007, 02:40:02 ---Gitarrerna låter klart och tydligt men rösterna lite väl... hur skall man säga dova bara.
 (För en gammal mans öron - glöm inte det. Alltså kan du glömma det).
--- Slut citat ---
Kan ju vara proximity-effekten. Stod väldigt nära när jag la sången, speciellt verserna. Kanske ska skära basen och lyfta mellanregister/diskanten lite mer på sången då. Ska kolla om det blir bättre.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion