Fint stycke som vanligt MEN även det som vanligt, alldeles för mekaniskt. Du måste nog börja klicka i lite anslagsolikheter och lite timingskillnader. Skicka gärna över en midifil så kan jag titta på det. Kanske gör det mer levande i mina öron om det är ok? Hör nu också att vissa ackord inte är 16-1700tals ackord utan mer moderna, dock en petitess i sammanhanget...
G'morron.
.
Visst är det mekaniskt. Skickar gärna midi-fil. Hörde ett stycke av Beethoven framfört av någon rysk superpianist (nu bortgången) och där var det temposkillnader precis hela tiden. Jag har Cubaes SX 2, i trean kan man i realtid ändra tempot, det skulle göra det enklare för mig.
Jag har en bakgrund med den fantastiska datorspelsmusiken och där är allt 100% kvantiserat. Det finns en oerhörd charm i det. Att smaken är delad är också bekant. Nu låter det kanske som att jag vill ha det 100% kvantiserat och utan temposkillnad, fast det vore kul att höra en humaniserad levande version.

Jo, några ackord är väl jazz-aktiga? Skarpt lyssnat.

Tanken var väl aldrig att vara helt tidstypisk, det faller i så fall redan på att jag använder ett flygelljud från en japansk samtida flygel.