Forum > Demolåtar

Daniel-Sorgsen - nu ny verre med velocityändringar och grammofonemulering!

<< < (6/9) > >>

Dividend:

--- Citat från: equality skrivet 16.02.2008, 12:44:14 ---Har lite svårt för de lång pauserna och några "jazz-ackord" gör stilbrott annars mycket Beethoven. Gillar dynamiken (pianissimo - fortissimo). Vackert stycke som kanske skall renodlas mer i sin genre, vet inte riktigt... Ett tillvant öra tenderar nog att bli konservtivt. Mitt öra alltså. Annars för mig obegripligt hur man klicka fram musik.

--- Slut citat ---

Håller med eq om det mesta här. Lite för enkelt kanske, möjligtvis mest för att det låter beethoven jag säger då, man föväntar sig oväntat plonkande övergångar tilll nya fraser och partier.

Mitten är mest njutbart att lyssna till.

Värt att jobba vidare!

Är detta sats 1/2? :)

Öhumm, sen att du stulit mitt patent på att sätta noterna.  :angry: Är ju kul :)

1up:

--- Citat från: MaxB skrivet 16.02.2008, 20:50:24 ---Det jag minns är hur pillrigt det var att försöka få det att låta som jag ville. Jag tyckte det var jättelurigt att sätta dit en ton på rätt ställe och få till det med rätt längd på den. I min lilla sequenser, Yamaha QY10 finns alternativen "step write" och "tap write" och jag väljer alltid "tap write" för det känns lättare.

Har du ett Midi-keyboard? Hur kommer det sig att du använder "step write" istället för "tap write"?

--- Slut citat ---

Jag har Midi-keyboard! I den här låten har den dock varit avstängd. Har istället klickat i noterna direkt i Cubase med hjälp av musen.

Vad är skillnaden på "step write" och "tap write"?

1up:

--- Citat från: Dividend skrivet 17.02.2008, 11:25:09 ---
--- Citat från: equality skrivet 16.02.2008, 12:44:14 ---Har lite svårt för de lång pauserna och några "jazz-ackord" gör stilbrott annars mycket Beethoven. Gillar dynamiken (pianissimo - fortissimo). Vackert stycke som kanske skall renodlas mer i sin genre, vet inte riktigt... Ett tillvant öra tenderar nog att bli konservtivt. Mitt öra alltså. Annars för mig obegripligt hur man klicka fram musik.

--- Slut citat ---

Håller med eq om det mesta här. Lite för enkelt kanske, möjligtvis mest för att det låter beethoven jag säger då, man föväntar sig oväntat plonkande övergångar tilll nya fraser och partier.

Mitten är mest njutbart att lyssna till.

Värt att jobba vidare!

Är detta sats 1/2? :)

Öhumm, sen att du stulit mitt patent på att sätta noterna.  :angry: Är ju kul :)

--- Slut citat ---

Oki, förstår. Nya oväntade plonkningar till nya fraser får vi försöka få in. Mitten mest njutbar? :) Oki cool. För mig är det sista delen som är kuligast.

Sats 1 av 2? Vet inte. Var väl tänkt som sonat 2 efter sonat 1. Fast skiljer väl så i stil så passar sig kanske icke?

haha Ja, fy på mig, kopiera så där! Bra att vi kan vara två om det och fortfarande vara vänner. :P

MaxB:

--- Citat från: 1up skrivet 17.02.2008, 13:03:20 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 16.02.2008, 20:50:24 ---I min lilla sequenser, Yamaha QY10 finns alternativen "step write" och "tap write" och jag väljer alltid "tap write" för det känns lättare.

--- Slut citat ---
Jag har Midi-keyboard! I den här låten har den dock varit avstängd. Har istället klickat i noterna direkt i Cubase med hjälp av musen.

--- Slut citat ---
Step write är att steg för steg "skriva" alltså klicka i noterna direkt i sequensern (till exempel i Cubase, med hjälp av musen).
Tap write är att trycka ner tangenter på ett midi-keyboard samtidigt som man lyssnar (en oktav i taget finns tillgänglig i den "fantastiska" lilla QY10).

1up:

--- Citat från: MaxB skrivet 17.02.2008, 13:32:42 ---
--- Citat från: 1up skrivet 17.02.2008, 13:03:20 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 16.02.2008, 20:50:24 ---I min lilla sequenser, Yamaha QY10 finns alternativen "step write" och "tap write" och jag väljer alltid "tap write" för det känns lättare.

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---
Step write är att steg för steg "skriva" alltså klicka i noterna direkt i sequensern (till exempel i Cubase, med hjälp av musen).
Tap write är att trycka ner tangenter på ett midi-keyboard samtidigt som man lyssnar (en oktav i taget finns tillgänglig i den "fantastiska" lilla QY10).

--- Slut citat ---

Ah, thanx for info!

Jo jag använder step write ibland för det ger en helt annat form av musik. Musik som jag aldrig kommer på när jag spelar musiken på keyboarden. Man kan klicka i bara på måfå och med gehörets hjälp bygga något halvt vettigt av det.

Varje angreppssätt skapar olika musik, säkert så för andra? Plockar man upp en gitarr och plinkar på den blir det något annat stuk än om man spelar på en flöjt. :)

(Hell yeah! En oktavs omfång - vilken grej! :D)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion